Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
essiesilly schreef:Oeps nestjes vind ik overigens altijd een raar verhaal.. Je hebt gewoon je honden in de gaten te houden. Mijn teven worden echt niet oeps ineens zwanger.
HorseTopShop schreef:essiesilly schreef:Oeps nestjes vind ik overigens altijd een raar verhaal.. Je hebt gewoon je honden in de gaten te houden. Mijn teven worden echt niet oeps ineens zwanger.
Totdat je staat te koken en je terug de huiskamer in komt en ze op elkaar zitten. Honden kan je vaak ook niet meer van elkaar af halen.
Je hoeft maar 1 minuut een andere kant op te kijken en het kan gebeurd zijn.
Borisje schreef:Mijn mening, niet doen tenzij je hond echt veel last heeft van zijn hormonen. Dus bijvoorbeeld niet willen eten of drinken en duidelijk ongelukkig zijn. En dan vind ik eigenlijk dat er eerst andere dingen geprobeerd moeten worden in plaats van direct castreren. Castreren vinden de meeste mensen heel gewoon, maar het is voor de hond een enorme ingreep en alles behalve natuurlijk.
Mijn teef is wel gecastreerd (niet door mijzelf). Ik zou persoonlijk teven wel laten castreren om baarmoederontsteking en tumoren te voorkomen, dat risico is mij iets te groot.
essiesilly schreef:HorseTopShop schreef:
Totdat je staat te koken en je terug de huiskamer in komt en ze op elkaar zitten. Honden kan je vaak ook niet meer van elkaar af halen.
Je hoeft maar 1 minuut een andere kant op te kijken en het kan gebeurd zijn.
Ja sorry hoor maar als je teef hoog loops is en je hebt een volle reu in huis laat je ze toch sowieso niet bij elkaar...?...
uiteindelijk kwam de da erachter dat zijn prostaat vergroot was. Eerst via een tijdelijke chip chemisch gecastreerd om te zien of het echt daar aan lag en ja hoor, prostaat was normaal zolang de chip werkte. Nadat de chip was uitgewerkt hebben we hem meteen laten castreren.
want wij hebben alleen een teefje gehad, nu sinds 1,5 week een reutje, maar hij is nog jong... Maar dit was wel iets wat we ons afvroegen. Wat ook heel grappig is.. ene buren hebben een gecastreerd hondje die drukker/dominanter is dan de hond van de andere buren dien iet gecastreerd is... Dus hier twijfels of we het doen...