Wokkels, mijn babyKONIJN van 0-3 jaar oud en nu zelf mama!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Gigixponys

Re: Wokkels, mijn babyKONIJN van 0-3 jaar oud en nu zelf mama!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-15 15:38

Normaal word de ram niet gecastreerd. :)

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 15:41

Waarom niet? Wel sneu.. Eenzaam leven.

Gigixponys

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-15 15:58

Ik was van plan hem te koppelen aan mijn gesteriliseerd vrouwtje (Napoleon). Maar het probleem is dat beide iets anders eten. Napoleon mag het eten van Chester niet (van de DA), en Chester lust de brokken van Napoleon niet. Ik weet dus niet hoe ik dit kan oplossen, als jullie een idee hebben?
Sowieso als hij dan gekoppeld zou worden blijft hij gewoon ram, of hij zou echt teveel last moeten hebben van zijn hormonen.

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 20:10

Rammen blijven ook altijd rammen, ze veranderen niet ineens in een voedster. Maar een ongecastreerde ram kun je niet koppelen, die zullen blijven rijden. Wat voor de voedster niet fijn is, en voor hemzelf niet. Waarom wil je dat ie perse zijn ballen houdt?

Wat voor voer hebben ze dan? Het werkt ook niet als je het gewoon laat staan, zodat ie het vanzelf gaat eten? Dat werkt hier namelijk wel.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 20:19

Gigixponys schreef:
Ik hoop dan ook dat ze niet bij zo'n gezin terecht gaan komen.

Gaat erom dat nieuwe konijnen de kans wegnemen van de al bestaande konijnen. Die blijven nu verwaarloosd zitten, ipv dat ze naar de gezinnen gaan die nu dan jouw konijnen nemen. Want er zijn al niet genoeg potentionele baasjes. Daarom pleiten zoveel mensen ervoor om geen konijnen erbij te fokken. Hopelijk ga je dat ook niet meer doen. :)

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 20:24

Ik vermoed van wel aangezien de ram intact moet blijven. Jammer, heel jammer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 21:13

Is de leeftijd , ik was ook zo naief op die leeftijd .

O wacht ze is 19 .. Grow up en denk na , opvangen zitten bomvol pretnesten . Konijnen worden zo 12 jaar maar men gilt al dat mijn 6 jarige kwakkelaar een wonder is , scheelt mijn 8 jarige is inteelt en doet het nog. Konijnen kwijnen weg in martelhokjes alleen en na 2 jaar sterven ze in depressie, laat de ram en voedster helpen en gewoon niet vermeerderen hoe schattig het ook is

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 21:19

Ik vind ze ontzettend leuk TS.
Vooral die hele kleine pluizenbolletjes <3
Een Nibbit bij je Wokkel was ook mijn eerste gedachte :D En een Buggle.
Gewoon het hele chipsschap.

Laura12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 21:20

Wat lief!
Ik had 1 jaar geleden ook 2 nestjes en 2 daarvan gehouden en de rest mocht rond huppelen op een boerderij..
mevrouw had belooft dat ze niet in de pan te doen en dat ze foto's zou sturen maar daar is nooit iets van geworden...

Gigixponys

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-15 21:24

Napoleon eet science selective en Chester dat gemengd met voer van de aveve.
Napoleon mag dat van de aveve niet meer.
En ik heb al geprobeerd het te laten staan.. Dan eet hij gewoon niks.

En ik fok om de 3 jaar ongeveer een nestje. Mijn konijnen krijgen gemiddeld 2 baby's, omdat het altijd het 1ste en laatste nestje voor hun is. Waarvan ik er zelf 1 houd..
Nu waren het er wat meer, omdat de 1ste baby gestorven is en dit dus het 2de nest was.
Mijn dierenarts vond het zelfs jammer dat ik niet verder ging fokken..
Voor de duidelijkheid, ik woon in België. Ik denk dat het probleem hier nog niet zo erg is als in Nederland.

Chester gaat dus niet meer dekken. Weer typisch dat daar meteen van uitgegaan word. Ik hoef hem niet perse ongecastreerd te houden. Maar alle dekkingen van Wokkels gingen super moeizaam en hij dekt echt niet zo snel, vandaar dat het mij niet nodig lijkt. Vind ik een oplossing voor het voer, dan ga ik ze koppelen. En als hij dan toch teveel dekt, word hij gewoon gecastreerd.

En nog bedankt voor de complimenten! Ik lust echter niet zoveel soorten chips, vandaar dat het enkel Wokkels is geworden. :P

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 21:27

Laat hem dan maar gewoon castreren, dekken zullen ze sowieso.

Welk voer van de aveve? Gemengd? Biks? Misschien kun je een tussenweg vinden, een bikssoort die ze allebei mogen.

Overigens vind ik af en toe een nestje alsnog een slecht excuus. Ook de opvangen in België zitten vol.

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 21:32

Moderatoropmerking:
Ik zou jullie willen vragen de eerdere discussie buiten dit topic te houden. Het is fijn dat men met TS mee wil denken en adviseren, maar de keus is uiteindelijk aan haar. Daarnaast is dit een BB-ITP topic, en daarmee niet geschikt voor uitgebreide discussies, die kunnen gevoerd worden op BB zelf of via de pb. Alvast bedankt!