Skinny cavia, baby's???

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

MenM2

Re: Skinny cavia, baby's???

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 20:33

wow die is dik haha :p ben benieuwd hoeveel ze er krijgt :D

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 20:45

ben ook benieuwd

joey2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 06:52

Dikkie dik is ze. Wat een grappig diertje is het.
Ik ben wel erg benieuwd hoeveel ze er krijgt.

enamorada

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 11:18

Misschien is het al gevraagd, maar weet je al wat je met de kleintjes gaat doen als ze eruit zijn?

Beauty26

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 12:40

Allereerst wat een leuke cavia's! Het "probleem" van niet weten of mannetje/vrouwtje is ken ik, dat probleem heb ik ook gehad :+ Ik ben erg benieuwd naar hoeveel eruit komen en uiteraard de foto's :o

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-15 13:20

guusje_h schreef:
Misschien is het al gevraagd, maar weet je al wat je met de kleintjes gaat doen als ze eruit zijn?

Ik denk dat ze allemaal weggaan en het mannetje die we al hebben gecastreerd wordt. Tenzij eentje te leuk is :D

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-15 18:26

Flappie was vandaag de hele dag heel boos naar smurf, klappertandend en 'blazend' hem wegjagen. Mocht niet bij der in de buurt komen. Dus uit elkaar nu. Is dat een teken dat gedrag? :p

joey2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 14:38

Ik ben benieuwd. Zal ze al begonnen zijn.?

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 14:45

Ze is niet echt heel dik. Als de bevalling inderdaad al aanstaande is dan zullen het vast niet veel jongen worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 14:52

Ik vraag mij wel af hoe je kunt twijfelen over het geslacht.
Mijn mannetjescavia had echt enorme ballen. :D

Ben erg benieuwd!
Hij/zij is wel dik. :))

its_daantjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 14:57

wat leuk! wij wilden bewust een nestje en kregen er toen 2, onze caaf was nooit echt dik.. tijdens de bevalling was onze andere caaf boos naar de kinders en de mama toe. dat hebben wij ook even opgelost door ze even apart te houden (waren 2 vrouwtjes, we hebben een mannetje geleent van een kennis) kwamen 2 super leuke caafjes uit, maar wat een druktemakers.. moeder was altijs al heel schrikerig en springerig en helaas hebben die 2 dat ook over genomen.. wij hebben omdat we er niks mee konden ze toch weg gedaan.. nu wonen ze als het goed is bij 2 liefhebbende mensen en mochten ze daar lekker opgroeien :)

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 16:31

KoudbloedKim schreef:

Ben erg benieuwd!

Ze worden niet met die enorme ballen geboren hoor ;) Dat zie je pas veel later ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 16:38

finnens schreef:
guusje_h schreef:

Ik denk dat ze allemaal weggaan en het mannetje die we al hebben gecastreerd wordt. Tenzij eentje te leuk is :D

Waarom castreren jullie hem nu al niet? Dan weet je zeker dat het vrouwtje niet weer gedekt wordt.

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-15 17:36

@LindyH; Valt inderdaad wel mee hoe dik ze is vergeleken sommige andere drachtige/zwangere cavia's, maar omdat deze altijd heel smal was lijkt hij voor mij wel aardig dik. Het zou trouwens ook zo een paar weken kunnen duren nog, heb namelijk geen idee wanneer ze gedekt is..

@Koudbloedkim; In eerste instantie ging ik er gewoon vanuit dat het een mannetje was aangezien ik hem al mannetje kocht, heb er nooit bij stilgestaan. Is me wel eens opgevallen dat hij niet echt balletjes had, maar dacht dat hij misschien wel gecastreerd zou zijn. Toen ik hem eens verder ging onderzoeken begon ik wel te twijfelen :') Daarnaast castreren ze bijna nooit in een dierenwinkel of voor ze naar de dierenwinkel gaan, duur.

@Spruitjee; Nadat ze gecastreerd zijn moet je nog ongeveer 6 weken wachten voor je ze weer bij elkaar kunt zetten, dus dat maakt nu niet zoveel meer uit. Daarnaast wil mijn vader misschien het mannetje hebben, daar wachten we op. Als hij hem neemt samen met nog een mannetje hoeft hij niet gecastreerd te worden. In dat geval zouden wij een vrouwtje houden. (er vanuit gaande dat er zowel een mannetje als vrouwtje is)

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 18:33

Als je bij het mannetje een ander mannetje zet, zorg dan dat dit een jong mannetje is, die erbij komt. Dan heb je meeste kans van slagen.

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-15 14:35

Cinnepin; dat gebeurd zeker ja! Dan komt er eentje van flappie bij als der een jongetje bij zit.

Morgen naar de dierenarts voor check. En nog eens te laten kijken of het nou echt een meisje is want volgens mijn vriend is het ECHT een mannetje. Hoop het niet, dan zou die wel heel snel dik geworden zijn :')

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 14:42

KoudbloedKim schreef:

Ben erg benieuwd!

Wij hadden ook twee vrouwtjes gekocht die mannetjes bleken te zijn. Wanneer ze jong zijn zie je weinig verschil. Later dachten we inderdaad hoe kunnen we ooit gedacht hebben dat dit vrouwtjes zijn, giga ballen. :D

Maar dit is het verschil bij een jonge cavia, niet heel duidelijk.
http://csdonderkoppad.webs.com/Geslacht ... aatje1.jpg

elselianta

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 14:55

Ooooh Sofie, baby's :')
Ik ben benieuwd :D

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-15 15:31

Jildau; ons mannetje heeft inderdaad mega ballen, en die is pas vier maanden. Flappie niks, hij was trouwens ook al vijf maanden toen we hem kochten maar gewoon nooit aan gedacht om te controleren :')

Else; Jaaaa! Ben ook benieuwd hoe die nakie baby's eruit zien, ik verwacht grote muizen ofzo :+

Zit te twijfelen over een echo, heeft dat meerwaarde buiten dat je weet hoeveel er in zitten? Zijn mogen toch bij de da maar kost wel hoop extra.

cheybinky

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 09:33

hoe gaat het met haar?

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 09:43

Ik vind dr nog niet echt drachtig tonen maar als ze het is word ze vanzelf standje pannekoek.

Hoeveel woog ze eerst en wat weegt ze nu?

Mijati

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 09:59

finnens schreef:
Jildau; ons mannetje heeft inderdaad mega ballen, en die is pas vier maanden. Flappie niks, hij was trouwens ook al vijf maanden toen we hem kochten maar gewoon nooit aan gedacht om te controleren :')

Else; Jaaaa! Ben ook benieuwd hoe die nakie baby's eruit zien, ik verwacht grote muizen ofzo :+

Zit te twijfelen over een echo, heeft dat meerwaarde buiten dat je weet hoeveel er in zitten? Zijn mogen toch bij de da maar kost wel hoop extra.

Met een echo kun je vooral vaststellen of ze drachtig is en of de jongen leven. Niet de hoeveelheid, dat kan dan weer wel met röntgenfoto.

Een skinnybeer van 5-6 maanden heeft duidelijke ballen.

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 10:05

Annefleur200 schreef:
wow die is dik haha :p ben benieuwd hoeveel ze er krijgt :D
Ik denk 25. :+

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-15 12:38

Zijn vanochtend naar de da geweest, ze af er gezond uit ze woog 700 gr wel licht dus, maar komt omdat ze klein is (en geen haar). Niet te mager. De da schatte haar op 7/8 weken en zitten wss niet veel jongen in .

Temeraire

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 12:42

Spannend! Ik ben benieuwd :)

Heb je de vader al apart zitten? Dat zou ik wel doen anders dekt hij haar na de bevalling direct weer. Zodra ze geboren zijn ben je te laat.