Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Amanda schreef:Die 14 dagen geldt alleen voor het asiel. Mij is door de dierenambulance verteld dat voor een particulier een jaar staat (ook een kat gevonden).
Wat ik zou doen: kat meenemen, overal melden waar je kan (Amivedi, lokale sites, FB pagina's, asiel). Dan heb je aan je morele plicht voldaan. Komt er niemand binnen het jaar, dan heb je een kat.
Er zijn ook asiels die de kat 2 weken opvangen, waarna je haar weer kan halen (wel tegen betaling onkosten). Misschien kun je met hen in overleg of ze jouw adres als pleegopvang oid kunnen zien en je zo ook aan die 2 weken termijn kan komen.
Leffroi schreef:Poes gewoon niet meer voeren? Het dier is niet van jou en zag er nog goed verzorgd uit toen ze kwam. Onze kat eet ook van 2 walletjes en we weten nog steeds niet wie mijn kat voert. En nee, dat is aboluut geen binnenkat, voordat ik daar gezeik over krijg.
Ik weet niet hoe ver jij van je ouders woont, maar ik zou haar zeker niet mee naar huis nemen. Wellicht dat je haar een halsbandje om kan doen, met een kokertje en een briefje, waarop je aangeeft de eigenaar van deze kat te zoeken. Mocht het dier nog wel thuis komen, dan zien de eigenaren dit vanzelf. Ik zou er zelf namelijk niet vrolijk van worden als een wildvreemde opeens beslist mijn kat als de hare te beschouwen.

Ik vind het ook een verschrikkelijk idee dat je kat zomaar kan verdwijnen.
Hopelijk heeft de kat het toch nog goed daar
) is nu ongeveer 6 weken bij ons en het gaat hartstikke goed! Hij kan het heel goed vinden met onze andere kat, ze zijn inmiddels dikke maatjes
Het is ook een enorm knuffelbeest en zit graag op schoot. Maar hij is niet altijd makkelijk. Soms eet hij te gulzig en moet hij overgeven en hij kan ook uit angst een mep geven. Dus hij is wel een kat met een verleden. Maar wij zijn al helemaal verkocht aan hem en hopelijk wordt hij met de tijd minder bang, daar werken we langzaam naar toe