jasje voor kat

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-15 22:45

WillemYntJee schreef:
Geen tips voor een jasje maar vergeet je de rabies enting niet voor je hond en kat? Is verplicht minimaal 21 dagen voor vertrek!

ik blijf gewoon in binnenland dus is niet verplicht. :)

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 22:46

Sonja schreef:
Een kat hééft al een jasje; zijn vacht.
Of gaat het om een naaktkat?

Binnenkat, dus die vacht is aangepast op een temperatuur van 18-22 graden en droog. Niet op rond de 10 en nat/vochtig en of wind.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-15 22:52

tamary schreef:
Sonja schreef:
Een kat hééft al een jasje; zijn vacht.
Of gaat het om een naaktkat?

Binnenkat, dus die vacht is aangepast op een temperatuur van 18-22 graden en droog. Niet op rond de 10 en nat/vochtig en of wind.

inderdaad, en zelfs binnen kruipt ze vaak lekker op de verwaring

KellyR

Re: jasje voor kat

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 23:30

Ben het niet met bovenstaande eens...
Kat komt regelmatig buiten, waarschijnlijk net zoveel als de mijne.
Al onze katten hebben altijd in de winter heerlijk knorrend op de verwarming gelegen, maar gingen ook met alle plezier de sneeuw in. De kat is niet 24/7 binnen dus zijn vacht is aangepast.
Katten houden gewoon van warmte, in de zomer zoeken ze het zonnetje op, in de winter is die er niet dus zoeken ze de verwarming op.

Je trekt toch ook niet elke hond een jas aan omdat ie binnen ligt :n Ze kunnen dit prima zelf regelen.
Uiteraard zijn er honden die wel een jas nodig hebben, zoals whippets of echt oudjes, maar veelal is dit overbodig en gewoon het idee van de mens dat dit nodig is, want wij lopen ook met jas..

Daarbij loop ik ook nog in mijn zomerjasje rond met 12 graden. Wat ga je dat beest in hemelsnaam aantrekken als het echt koud wordt. Het is nog prima weer!!

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-15 23:43

KellyR schreef:
Ben het niet met bovenstaande eens...
Kat komt regelmatig buiten, waarschijnlijk net zoveel als de mijne.
Al onze katten hebben altijd in de winter heerlijk knorrend op de verwarming gelegen, maar gingen ook met alle plezier de sneeuw in. De kat is niet 24/7 binnen dus zijn vacht is aangepast.
Katten houden gewoon van warmte, in de zomer zoeken ze het zonnetje op, in de winter is die er niet dus zoeken ze de verwarming op.

Je trekt toch ook niet elke hond een jas aan omdat ie binnen ligt :n Ze kunnen dit prima zelf regelen.
Uiteraard zijn er honden die wel een jas nodig hebben, zoals whippets of echt oudjes, maar veelal is dit overbodig en gewoon het idee van de mens dat dit nodig is, want wij lopen ook met jas..

Daarbij loop ik ook nog in mijn zomerjasje rond met 12 graden. Wat ga je dat beest in hemelsnaam aantrekken als het echt koud wordt. Het is nog prima weer!!

Misschien even beter lezen. De jas is niet voor nu maar voor februari.
De kat zit wij bijna 24/7 binnen nu. In de zomer ligt ze dagelijks een uurtje of soms iets meer in de tuin, maar nu maakt ze 1 of 2 wandelingen in de week en that's iT. Want ze wil niet alleen buiten en wij zitten nu echt niet meer in de tuin.
Ik vind je reactie nogal aanvallend en daarbij had ik gevraagd om commentaar over de manier van uiten niet in het topic maar via pgb te houden.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 00:16

Ik heb ook nog een heel leuk stoer jasje wat helaas te klein is voor mijn hondje...is supergoed verstelbaar aan het borstje en buikje.

Miniinthebox vind ik geen aanrader :n
De maten kloppen vaak totaal niet!

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 00:24

Kun je niet met je kat naar een dierenwinkel en daar kijken bij de dekentjes voor honden? Zijn meestal toch voor chihuhuas dus wellicht dat je iets passends vindt?

KellyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 00:38

Zoe lees dan ook graag even terug waar jij beamend op hebt gereageerd, daar reageerde ik op.
In die reactie wordt duidelijk 10 graden vermeld en jij bent het hier volledig mee eens, daar was mijn reactie op bedoeld.

Maar he succes met je zoektocht.
Miniinthebox heeft onwijs slechte recensies trouwens. Als je iets gevonden hebt zou ik op een andere verkoop site verder zoeken naar die jas.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-15 08:21

KellyR schreef:
Zoe lees dan ook graag even terug waar jij beamend op hebt gereageerd, daar reageerde ik op.
In die reactie wordt duidelijk 10 graden vermeld en jij bent het hier volledig mee eens, daar was mijn reactie op bedoeld.

Maar he succes met je zoektocht.
Miniinthebox heeft onwijs slechte recensies trouwens. Als je iets gevonden hebt zou ik op een andere verkoop site verder zoeken naar die jas.

Dat weet ik, maar jij gaat er foutief vanuit dat mijn kat veel buiten komt. Ik voor de discussie graag verder in pb :) zo gaan we erg off-topic

OK miniinthebox dus niet. Ik bestelde daar vaak telefoonhoesjes dus ging ervan uit dat alles daar wel ok zou zijn.
In onze stad hebben we enkel een Maxizoo of tomenco waarmee zo'n basic gamma hebben en amper iets voor chiwawas. Ik ga wel even kijken of er in de buurt speciaalzaken zijn.

Shirley ik stuur je even een pb

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 08:32

Hier juist positieve ervaringen met mini :j ook kattenspulletjes hebben we daar gehaald :)

primera

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 08:43

Misschien raar getypt van mij, maar je hebt ook spray bij schoenenwinkels of sportwinkels waarmee je schoenen en jassen en dergelijke waterdicht mee kan maken :). Dan zou een passend fleecejasje dus toch kunnen werken, mocht je geen andere oplossing vinden.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 09:06

Meer bloot naar buiten met de kat.Dan komt er vanzelf wel een wintervacht.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-15 09:07

primera schreef:
Misschien raar getypt van mij, maar je hebt ook spray bij schoenenwinkels of sportwinkels waarmee je schoenen en jassen en dergelijke waterdicht mee kan maken :). Dan zou een passend fleecejasje dus toch kunnen werken, mocht je geen andere oplossing vinden.

werkt dat echt op stoffen die van nature niet waterafstotend zijn?

nafkedemi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 09:13

wat denk je wat voor stress het je kat geeft even een weekje mee op vakantie... een hele andere omgeving?????
en een jasje aan... denk echt dat je het beestje meer plezier doet met een oppas in zijn eigen huis

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-15 09:23

nafkedemi schreef:
wat denk je wat voor stress het je kat geeft even een weekje mee op vakantie... een hele andere omgeving?????
en een jasje aan... denk echt dat je het beestje meer plezier doet met een oppas in zijn eigen huis

lees aub even het topic, commentaar die niet zo aanvallend is reageer ik graag op via pb.

nafkedemi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 09:25

ik denk alleen maar even aan het wezen kat......

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-15 09:28

nafkedemi schreef:
ik denk alleen maar even aan het wezen kat......

nee je geeft een ononderbouwde reactie op iets waar ik in de op vermelde geen reactie op te willen of enkel via pb. Ik wacht graag u pb af om op een normale respectvolle manier een discusse hierover te voeren.

nafkedemi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 09:38

ik heb je een pb tje gestuurd

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 09:43

Het beestje hoeft toch geen 24/7 het jasje aan. Als het een makkelijke kat is dan begin je als je het jasje hebt gewoon thuis al met oefenen zodat hij bekend is met het aandoen van een jasje.
En zo bouw je dat uit totdat je een kort blokje om kunt met kat met een jasje en tuigje.

Mijn kat heeft ook wel eens een popenjurkje aangehad, maar die dooie mus vond alles wel best.
Alleen een mutsje op z'n kop vond 'ie niks. Voor de rest kon je hem aan z'n poten ondersteboven laten slingeren. Vond die nog leuk ook die paardenfallus...

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 09:46

Als ik kijk naar onze katten dan zou ik je ook voor gek verklaren. Zit er eentje bij die al compleet overstuur raakt als je per ongeluk een deur 5 sec dicht doet (of juist eentje open die meestal dicht is). Maar ik ken katten die inderdaad met plezier mee gaan wandelen buiten en dolgelukkig zijn als ze mee op vakantie mogen. Die vliegen letterlijk het reismandje in zodra de caravan op de oprit staat :D

Wat betreft een jasje zou ik gewoon voor een waterdicht jasje voor kleine hondjes gaan. Die zijn er genoeg en vaak goed verstelbaar, ideaal!

nafkedemi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 10:00

heb net pb terug gehad en ondanks dat ik het ook niet zou doen snap ik nu wel de beweegredenen om kat mee te nemen beter.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-15 17:28

Ik krijg van Shirley het jasje dat voor haar hondje te klein is :D waarvoor ze heel erg bedankt is :D
Ik post hier een foto als ik het heb :D

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 17:40

Ik heb toentertijd een Noors truitje gekocht bij intratuin voor mijn devon rex poesje kleinste maat, pastte perfect woog toen 1800 gram

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 17:46

Ik ken mensen die hun katten altijd meenemen op vakantie in Texel en daar vinden ze het heel leuk.
Waar leid jij eigenlijk uit af dat je kat het koud heeft?
En stel dat ze het koud heeft, weet je al dat ze een jasje zal accepteren?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 17:48

Jasje kan ik je niet mee helpen maar mijn kat vroeger ging inderdaad ook met liefde mee op vakantie.

Die ging gewoon van kitten af aan overal mee naar toe aan een tuigje. Het is maar net wat ze gewend zijn.