Hond blijft achter

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Shirley

Re: Hond blijft achter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 12:00

Ze voelt ook jouw verdriet en zal zich daardoor ook minder op haar gemak voelen :(:)
Sterkte met alles :*

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 12:06

Heel vervelend dat jouw maatje weg is, altijd moeilijk. Wel prettig dat je zo eerlijk bent om te erkennen dat dit hondje puur is aangeschaft voor je andere hond. Misschien moet je dan nu ook de beslissing nemen om dit dier een huis met veel afleiding en leven in de brouwerij te gunnen. Dus zoeken naar een goed tehuis waar ze wel heel erg gelieft is. ook dat is dierenliefde.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 12:15

oh jeetje. het spijt me te moetennlezen dat je tsjech er niet meer is. wat was de reden?
is er niemand id buurt met een hond die overdag ook alleen is? dan kan die mss overdag naar jouw komen en savonds terug naar zijn huisje?

betadine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-15 12:28

Bigone, ondertussen zijn we natuurlijk gehecht geraakt aan haar. Het was mijn tjech zijn vriendinnetje. Die gaat hier niet weg. Onze band was iets minder (maar die is er dus wel) doordat ze veel meer aan de tjech had en gewoon veel anders is in alles. Nu ben ik blij dat ik ze heb, dat ik ze gek kan knuffelen en is het spelen met haar een leuke afleiding. Ze gaat mee naar de paarden, gaan wandelen, op reis, ze komt dus niets te kort in dat opzicht. Maar het is niet het type hond dat ik voor mezelf heb gekozen toen. Ik ben heel blij met haar daar niet van, maar ik zie ze toch graag een stukje groter, wat niet wegneemt dat ik haar doodgraag zie en ze bij me wil houden + Mijn vriend is helemaal gek met zijn klein hondje dus die wilt ze ook absoluut niet weg. We zien ze graag ons klein jackske. Het is alleen niet te vergelijken met de band die met mijn tjech had. Het is nog heel fris allemaal dus veroordeel mij hier aub niet om.

betadine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-15 12:34

Duhelo: Een tumor op de milt. We hebben nog operatief zijn milt laten verwijderen 3-4 weken geleden waarna hij weer helemaal de oude leek. Helaas mocht het niet lang duren. De uitzaaien zijn zeer snel gegroeid waardoor er weer een tumor opensprong. Helaas was er dit keer niets meer aan te doen.
Ik zie hem in huis overal. Die slimme expressieve blik waarmee hij me altijd aankeek... -O-

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 12:38

Heel veel sterkte met het verlies.
Is oopoeh geen oplossing? Dat zijn ouderen die niet de volledige zorg van een huisdier kunnen dragen maar wel een paar dagen/uren per week. http://www.oopoeh.nl

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 12:55

Wij hebben in maart onze lieve Spanjaard (Mum) in laten slapen, Jip (kruising Jack Russell) en zij waren ruim 10 jaar samen geweest, ze waren áltijd samen, deden alles samen.
Mum is bij ons thuis ingeslapen en Jip heeft echt gerouwd om haar, vreselijk om te zien, maar een andere hond had geen oplossing geweest. Na de dood van Mum is hij eigenlijk vrij zuur geworden naar andere honden, dus we hebben besloten om het -voorlopig- zo te laten en er geen hond bij te nemen.

Jip was altijd al in mijn schaduw, maar na de dood van Mum was het haast obsessief; hij wilde de hele tijd om me heen hangen, wilde de hele dag gezien worden.
Inmiddels zijn we 8 maanden verder en Jip is weer redelijk 'zelfstandig'. Hij blijft bij me in de buurt, maar kleeft niet meer zo enorm.
Als we gaan werken, dan moet hij in de gang, anders zet hij de boel op z'n kop (dan ziet hij alles aan de voorkant), dat gebeurde in het verleden niet.

Geef het hondje gewoon de tijd, komt goed.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 13:44

betadine schreef:
Bigone, ondertussen zijn we natuurlijk gehecht geraakt aan haar. Het was mijn tjech zijn vriendinnetje. Die gaat hier niet weg. Onze band was iets minder (maar die is er dus wel) doordat ze veel meer aan de tjech had en gewoon veel anders is in alles. Nu ben ik blij dat ik ze heb, dat ik ze gek kan knuffelen en is het spelen met haar een leuke afleiding. Ze gaat mee naar de paarden, gaan wandelen, op reis, ze komt dus niets te kort in dat opzicht. Maar het is niet het type hond dat ik voor mezelf heb gekozen toen. Ik ben heel blij met haar daar niet van, maar ik zie ze toch graag een stukje groter, wat niet wegneemt dat ik haar doodgraag zie en ze bij me wil houden + Mijn vriend is helemaal gek met zijn klein hondje dus die wilt ze ook absoluut niet weg. We zien ze graag ons klein jackske. Het is alleen niet te vergelijken met de band die met mijn tjech had. Het is nog heel fris allemaal dus veroordeel mij hier aub niet om.

Ik zal iemand nooit veroordelen als ze het beste met het dier voorhebben, helaas leek het in je openingspost zo dat je niet zoveel met haar, dus wel, dan hoop ik dat je een oplossing kunt vinden. Mogelijkheid om mee te nemen naar het werk niet aanwezig??

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 14:02

betadine schreef:
Duhelo: Een tumor op de milt. We hebben nog operatief zijn milt laten verwijderen 3-4 weken geleden waarna hij weer helemaal de oude leek. Helaas mocht het niet lang duren. De uitzaaien zijn zeer snel gegroeid waardoor er weer een tumor opensprong. Helaas was er dit keer niets meer aan te doen.
Ik zie hem in huis overal. Die slimme expressieve blik waarmee hij me altijd aankeek... -O-

jeetje, wat een kl*te manier om hem zo te verliezen :( nogmaals heel veel sterkte.

Ik zou kijken om de jack voorlopig overdag ergens op logement te doen, laat eerst alles bezinken, en met tijd zie je wel of je er een hond bij neemt of niet.
Moest er iemand in de buurt ook een hond alleen thuis laten als die gaat werken zou dat wel een mooie oplossing kunnen zijn, kunnen ze ofwel bij jouw thuisblijven, ofwel bij die persoon, en als je wat gelukt hebt overlappen jullie werkuren nog wat waardoor ze uiteindelijk minder lang hoeven alleen te blijven.
En na het werk wordt de andere hond opgehaald dus heb je niet veel extra "last" ervan.

dat opoeh project is ook wel leuk!

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 14:12

sterkte met het verlies van je hond.

Ik las dat je een honden uitlaat service te duur vind.
Heb je wel eens gehoord van www.Oopoeh.nl

Dit zijn veelal oudere mensen die voor een prikkie op een huisdier passen.
Vaak zijn ze te oud om zelf nog aan een dier te willen beginnen, en zo hebben ze toch de gezelschap van een huisdier. Prachtige win win situatie.

betadine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-15 14:47

Ja het lijkt geniaal die oopoeh, maar ik woon in België :(

Voor de uitlaatservice heb ik nu 2 mensen uit mijn dorp een mail gestuurd die op een dogsitting site stonden.

Ik hoop ondanks alles toch dat ze leert alleen te blijven, want alle dagen met je hond van en naar de opvang rijden + de kosten... Dat is één van de redenen dat ik niet aan kinderen begin. Nu ben ik gek genoeg om het voor mijn hondje te doen, maar ik vind het wel al ver gezocht.
Lijkt me dat ze op termijn prima 6-8 uur alleen moet kunnen zijn. Perfect is het niet, maar dat was het ook al niet toen ze er beiden waren. Ze spenderen sowieso liever tijd met ons als half slapend te wachten tot we terug zijn. Perfect zou zijn dat ik mijn werk opgeef om voor haar te kunnen zorgen of ik een van mijn beide paarden wegdoe om een uitlaatservice 4 op 7 te kunnen bekostigen. Want we leven nu al nipt qua inkomen ondanks dat we beiden fulltime werken.

Nu rest ook nog een gesprek met mijn moeder.

kaatjemuts

Woonplaats: in een klein onuitspreekbaar gehuchtje in friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 15:02

sterkte met de verlies van je hond...

Ik heb een tijdje geleden ook mijn maatje (Bear) verloren. Met haar vriendje (Molly) die ik erbij had, had ik idd ook niet zo'n band als met de andere. Toen Bear overleed was Molly ook helemaal overstuur. Ik had er net een ander hondje (Chica) bij (ik zag het aankomen), maar dat deed het leed niet verzachten. Omdat Chica hierdoor ook wegkwijnde, heb ik er toch weer een 3e hondje (Lilo)bij gedaan en je zag ze beide (Chica en Molly) opknappen. Nu is ook Molly ondertussen overleden en zijn Chica en Lilo nog met zijn 2en.
Ik moet heel eerlijk zeggen dat Chica zo langzamerhand, heel voorzichtig, Bear zijn plekje overneemt. Maar helaas krijg ik nooit meer zo'n hond als Bear...

Ik werk 36 uur in de week, ga naar mijn paard en jureer ook nog. Dus mijn dames gaan naar mijn vader, als ik er niet ben. Ik moet er wel voor omrijden, maar als ik zie hoe graag ze naar mijn vader gaan en hoe gezellig mijn vader het vind, twijfel ik geen moment.
Zouden ze, om 1 of andere reden, niet meer naar mijn vader kunnen gaan, dan zou ik iemand anders proberen te vinden of idd een advertentie zetten voor uitlaten tussendoor.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 15:05

De keuze is eigenlijk heel simpel.
Je kiest voor jezelf, of je kiest voor je hondje.

Jouw hondje wil graag een maatje erbij, want die zit te veel alleen. Maar jij wil niet een hond erbij, jij wil iets wat dat hondje eigenlijk niet kan bolwerken, namelijk veel alleen zijn. Je overvraagt dat hondje dus feitelijk.

Dus kun je vervolgens kiezen, hondje weg doen, wat voor mij persoonlijk een no go zou zijn. Of een hond erbij nemen zodat het weer gelukkig kan zijn.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 18:34

van welke regio ben je ook al weer?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 18:47

Desiree schreef:
De keuze is eigenlijk heel simpel.
Je kiest voor jezelf, of je kiest voor je hondje.

Jouw hondje wil graag een maatje erbij, want die zit te veel alleen. Maar jij wil niet een hond erbij, jij wil iets wat dat hondje eigenlijk niet kan bolwerken, namelijk veel alleen zijn. Je overvraagt dat hondje dus feitelijk.

Dus kun je vervolgens kiezen, hondje weg doen, wat voor mij persoonlijk een no go zou zijn. Of een hond erbij nemen zodat het weer gelukkig kan zijn.

Wie zegt dat het hondje een ander maatje wil?

Vorig jaar is mijn moeder haar Berner overleden. En bleef alleen mormel(pekinees van 11 jaar) nog over. Al gauw een nieuwe hond gehaald. Maar mormel accepteerde de pup totaal niet. Wou niet meer naar buiten. Liet alles lopen in huis. Nauwelijks meer eten. Kortom ze wou niks meer. En dulde niks meer in haar buurt.

En mormel en pup (mechel) lagen continu in gevecht.

Toen besloten om mormel tijdelijk in huis te nemen. Maar ze is nooit meer terug gegaan. Want ze kwam weer helemaal tot leven. Ging zelfs weer naar buiten. Ze eet gewoon weer. En de enigste hond die in haar buurt mag komen is mijn labrador. Want die kende ze al voordat de berner overleed.

En mijn eigen mechelpup gaat het nog net. Maar die laat haar intussen gewoon met rust.

Maar alleen de labrador maakt haar gelukkig. Vreemde honden moet ze niks van weten.

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 18:49

Sterkte,

Ooit dezelfde situatie gehad en dat opgelost door een radio aan te laten de hele dag.

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 20:34

Uitlaat of oppas regelen sowieso. Mijn hond zit soms ook lang alleen, dan vindt hij het beduidend prettiger als hij tussen de middag even aandacht en een wandelingetje gehad heeft. Puur om de dag te breken.
Ik zou dus ook als de jack niet meer jankt overdag toch met regelmaat een uitlaat laten komen.
Doe dit dan bijvoorbeeld voor de dagen dat hij 8u alleen zit.

En ik weet niet of het een moeilijk hondje is? Zo niet, kun je ook altijd naar een ouder echtpaar of oudere vrouw/man zoeken. Die vinden het dan gezellig, zo'n hondje in huis. En gaan dan op heel langzaam tempo een blokkie om. Dan is het win-win.

betadine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-15 22:22

Ondertussen begint ze te wennen aan de situatie. Van de 2 hondenuitlaters die ik heb gemaild heeft er helaas geen enkele geantwoordt. Er zijn geen anderen hier in de buurt. Heb ze laten kennismaken met mijn moeder haar galgos, maar ze zoekt nog geen contact. Momenteel heeft ze duidelijk niet veel zin in andere honden. We bouwen het dus langzaam op. Haar in een vreemde omgeving zetten met vreemde honden zal ze momenteel niet echt waarderen naar wat ik zie. Ze is een stuk minder zelfzeker zonder haar bodyguard bij zich. Op andere vlakken zie ik ze wel terug haarzelf worden. Ze speelt terug heel enthousiast en geniet van de extra aandacht die ze nu krijgt. Het vervangt natuurlijk niet haar maatje maar ze lijkt het momenteel zo wel goed te doen. Verder heeft ze nog een bal die elk uur rinkelt en snoepjes vrijlaat die ze er uit moet rollen. Ze doet ook haar behoefte niet meer binnen wat ze de eerste 2-3 dagen wel deed dus denk wel dat ze rustig is.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 22:31

Dat klinkt hoopgevend!
En hoe is het met jou :(:)

betadine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-15 22:49

Bwa. Het gaat wel wel, maar wat mis ik hem. We kunnen niet anders als er ons bij neerleggen, maar hij nam zo veel plaats in ons leven. Het is nogal leeg nu. Hij was zo speciaal, zo slim. Was er altijd voor ons. Gisteren heeft mijn vriend gestofzuigd. Ik mis nu zelfs zijn haren die in het rond vliegen. Was van plan om nooit meer te stofzuigen := Gek he hoe je zelf dit soort dingen kunt gaan missen.
Bedankt om ernaar te vragen shirley. Doet goed om er een beetje over te kunnen spreken.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 22:56

Kan me je verdriet zo goed voorstellen!
Het is ook niet niks om zo'n goede vriend en gezinslid te moeten missen :*