Hamster

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

its_daantjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 15:07

ingedebruijn schreef:
donjalover13 schreef:
mensen hou je lekker bezig met oets waar de TS wat aan heeft en hou je commemtaar op mij lekker voor je! hamster is verder prima gezond nu en er is niks mis mee behalve dat hij een spleetoogje heeft.

Aangezien jij tegen de TS zegt dat t wel mee zal vallen lijkt het mij niet verkeerd om ook jou even aan te geven dat dit echt niet kan naar een dier toe.

zo bedoelde ik het zeker niet. ik liet alleen weten wat wij hebben gedaan toen onze hamster dit had. verder vind ik dat de TS helemaal zelf moet weten wat ze er mee doet.

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 15:08

Als je eigen oog zo uitpuilt dan ga je ook niet naar de dokter? Laat je je eigen oog er ook zo maar uitvallen?
Ja ik vind dit diermishandeling, ik kan niet over jou zeggen dat jij je dieren nu goed behandeld.

its_daantjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 15:09

Cayenne schreef:
donjalover13 schreef:
er word hier heel goed voor de beestjes gezorgd, dus om meteen iemand uit te maken voor mishandelaar slaat ook helemaal nergens op!

Een hamster medische zorg onthouden waarna zijn oog eruit valt, is absoluut geen goede zorg...

reken maar dat ze goed verzorgd worden. de medische zorg is nogmaals niet aan mij, want het is niet mijn geld.

en nu denk ik dat iedereen zich maar weer lekker bezig moet houden met zichzelf, want nu ik hier bekend sta als de beruchte dierenmishandelaar alleen omdat mijn ouders het zo besloten hebben is natuurlijk belachelijk. he succes verder he

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 15:10

donjalover13 schreef:
en nu denk ik dat iedereen zich maar weer lekker bezig moet houden met zichzelf, want nu ik hier bekend sta als de beruchte dierenmishandelaar alleen omdat mijn ouders het zo besloten hebben is natuurlijk belachelijk. he succes verder he

Lees mijn vorige post nog eens? :)

its_daantjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 15:10

SindyKaya schreef:
Als je eigen oog zo uitpuilt dan ga je ook niet naar de dokter? Laat je je eigen oog er ook zo maar uitvallen?
Ja ik vind dit diermishandeling, ik kan niet over jou zeggen dat jij je dieren nu goed behandeld.

prima, zeg wat je vind meid. helaas vrees ik dat er ook wat aan jou ogen mankeert, en dat je toch iets beter had moeten lezen. neem anders maar contact op met mijn ouders, en laat mij lekker met rust.

its_daantjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 15:12

Cayenne schreef:
donjalover13 schreef:

Lees mijn vorige post nog eens? :)

ja ik zie het nu pas. en inderdaad, ik heb hier verder niks mee te doen, en dus zou iedereen die er problemen mee heeft bij mijn ouders moeten zijn. ik legde de TS alleen maar uit wat wij gedaan hebben tijdens deze situatie, al zag het oog van onze hamster er iets anders uit.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 15:12

Onzin.
Alsof je nooit iets koopt of doet tegen de zin van je ouders in...dan kun je ook best een keer naar de dierenarts!

its_daantjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 15:13

Shirley schreef:
Onzin.
Alsof je nooit iets koopt of doet tegen de zin van je ouders in...dan kun je ook best een keer naar de dierenarts!

wat jij vind joh. neem anders lekker contact op met mn ouders en laat mij met rust.
Laatst bijgewerkt door its_daantjee op 01-11-15 15:13, in het totaal 1 keer bewerkt

corinec

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 15:13

Ik heb ook een hamster gehad die dit had. Iedereen verklaarde me voor gek dat ik er mee naar de dierenarts ging. Volgens mij was het een tumor. Hij was helaas niet meer te redden en is ingeslapen.

Shirley

Re: Hamster met extreem bol oog

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 15:14

Ik heb gewoon een hekel aan dat hypocriete verschuilen achter mama's rokken.

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 15:14

Ik zou hiermee toch in ieder geval even met de dienstdoende dierenarts bellen. Wat de oorzaak is weet ik niet, maar de kans dat het netvlies wordt aangetast met deze bolle ogen (hoge oogdruk remt de doorbloeding) is zeer groot, met een aanzienlijke kans op blindheid. En een aanzienelijke kans dat ze beide oogjes verliest. De dienstdoende dierenarts kan beter dan een stel bokkers inschatten hoe ernstig de situatie is, maar het zal de overweging worden of je vandaag een spoedafspraak onder weekendtarief moet maken, of dat je tot morgen kan wachten. Helemaal geen actie ondernemen kan ik je niet aanraden.

Edit, en ik heb getemd. Discussie voegt niets toe voor TS.
Laatst bijgewerkt door s6801881 op 01-11-15 15:18, in het totaal 2 keer bewerkt

its_daantjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 15:15

Shirley schreef:

cool, ben trots op je.

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 15:16

donjalover13 schreef:
Shirley schreef:
Onzin.

wat jij vind joh. neem anders lekker contact op met mn ouders en laat mij met rust.

Ik zag dat je les had in je profiel.. anders skipte je toch een lesje en van dat geld ga je naar de dierenarts? :j
Soms is de oplossing dichterbij dan je denkt. Je hamster heeft er nu niet zoveel meer aan maar een tip voor de volgende keer. Wat voor kooi zit hij als ik vragen mag? :)

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 15:16

Donjalover, wie weet is het handig om wat minder agressief te reageren. Op deze manier neem je het topic van een ander over.
Negeer het gewoon en laat de topicstarter haar eigen topic terug nemen :) Ik zou het jammer vinden wanneer dit topic op slot gaat.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 15:18

donjalover13 schreef:
Shirley schreef:

cool, ben trots op je.

Doe nou niet zo. Je weet zelf ook dondersgoed dat dit niet de beste keuze was voor je hamster.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 15:20

donjalover13 schreef:
reken maar dat ze goed verzorgd worden. de medische zorg is nogmaals niet aan mij, want het is niet mijn geld.

Ik denk dat waar mensen over vallen is, dat jij dit goedpraat. Dat je tegen de TS zegt dat het niet erg is, dat je hamster heel vrolijk is, en dat zijn oog er gewoon is uit gevallen. En dat je zelf concludeert dat hij niet zo veel pijn had (want anders had je hem wel meegenomen naar de dierenarts). Verkeerd handelen is niet erg, doen we allemaal wel eens, en in dit geval was het niet eens jouw schuld. Maar verkeerd gedrag goedpraten en verdedigen, dat word wel erg gevonden.

its_daantjee

ja, heb je gelijk in, alle mensen die alleen maar op mij reageren als in de zin van, "je bent een dierenmishandelaar" zonder de ts te helpen vervuilen dit topic ook.

lissisanne

Ik zal ook wel mensen over me heenkrijgen.. maar je hebt in mijn ogen 3 opties.

1. Bel dierenarts, als hij zegt dat het erg ga dan naar de dierenarts.
2. Bel dierenarts, als hij zegt dat het waarschijnlijk niet ernstigs is alleen pijnstillers geven.
3. Bel dierenarts, als hij zegt dat het erg is het beestje uit zijn lijden verlossen. (en dood maken)

bellen kost je niets ;)

( en mensen laten we even on topic blijven, ik ga even een mod inlichten)

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 15:21

Ik snap nog steeds niet van BOKT dat dit soort topics toegestaan zijn. Ze staan er regelmatig op en dan vooral als het beest er al een week mee loopt en men niet in het weekend naar de DA wilt vanwege de kosten.
Ze zouden gelijk op slot moeten met een advies van de Moddie om naar de DA te gaan want het worden altijd rel topic's (volkomen terecht uiteraard)

Oog aandoeningen zijn extreem pijnlijk. Er zit in dit oog een enorme druk. Oogaandoeningen zijn toch echt wel een beetje spoed. Er is voor dit dier maar 1 weg en dat is naar de DA.
En als de medische kosten te duur zijn dan laat je zo'n dier inslapen en ga je niet wachten tot ze maar vanzelf doodgaan..

aarggh }>

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 15:21

donjalover13 schreef:
Shirley schreef:

cool, ben trots op je.

Heb jij geen eigen geld?? Dan gebruik je dat toch, Shirley heeft echt wel gelijk en daar kun je pissig over zijn maar je kunt pas een lange neus trekken als je naar de da gaat en het helemaal niets blijkt te zijn, tot die tijd vind ook ik het mishandeling.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 15:25

Ts heeft het overigens over het linkeroog op de foto in de beginpost, maar het rechteroog lijkt me ook heel bol staan? Of hoort dat bij deze hamstersoort? :o?

its_daantjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 15:28

ja er is slecht gehandeld t.o.v de hamster. zijn oog krijgt hij er helaas niet mee terug, mijn excuses als ik te snel boos werd, maar de reacties waar jullie mij aanvallen terwijl ik niks te zeggen heb over de hamster vind ik niet eerlijk tegenover mij. er zijn altijd mensen die een mening hebben en vooral hier op bokt moet de mening gedeeld worden heb ik het idee. het enige wat ik wilde was mijn ervaring met dit probleem delen met de TS en kijk nu eens hoeveel reacties er zijn waar ts niks aan heeft en waar ik voor mishandelaar word uitgemaakt.

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 15:29

Lijkt mij niet Cayenne, ik heb ook een hamster en dit zijn haar oogjes.
Afbeelding

Veel kleiner

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 15:31

Ik heb zo'n 15 hamsters gehad en dit nog nooit gezien dus ik denk dat er in het hoofd iets goed mis is.

its_daantjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 15:31

SindyKaya schreef:
Lijkt mij niet Cayenne, ik heb ook een hamster en dit zijn haar oogjes.
[ [url=m/b1XddO.jpg]Afbeelding[/url] ]

Veel kleiner

leuke hamster, de ogen van mijn eigen hamster zien er inderdaad ook zo uit.

misschien heeft de hamster van ts een allergische reactie op een bepaalde stof in het hok, of een ophoping van vocht achter de ogen?