Konijn naar binnen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Konijn naar binnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-15 15:45

Maar katten spreken toch geen konijnen taal?

Dat terzijde ik zou hem zeker niet meer naar binnen slepen , is al goed koud buiten

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-15 15:48

Nayomie schreef:
Eoweyn_x schreef:
Dat is toch ook geen discussie? Maar dat zou voor mij wel een reden zijn om hem binnen te huisvesten. Heeft ie tenminste nog iets van aandacht in zijn leven...

Dat vind ik een ander verhaal. :j Als hij binnen zit, zit hij in gezelschap van katten.

Ja en dat is inderdaad een soortgenootje ja. Die snappen elkaar niet...

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-15 15:58

Het is niet dat ik dom ben een dat niet weet. :+
Mij ging het om het feit laat er altijd bewegende wezens aanwezig zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-15 16:00

Is pesten , allemaal bewegende wezens maar niet het wezen dat door je dier gezocht word..

evelien11

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-15 16:05

Ik zou hem buiten laten staan en ervoor zorgen dat het hok voldoende beschut staat. Als het hok een stuk boven de grond staat is krant zaagsel en stro voldoende. Een speelgoedknuffel vlak voor de uitgang zorgt er bij mij voor dat ze niet al het stro weer naar beneden 'lopen'. Als het vriest/sneeuwt of hard waait zet ik een plank voor het hok zodat er wat minder wind en sneeuw naar binnen kan waaien. Ook krijgen ze swinters meer stro dan s zomers.

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-15 16:15

Nayomie schreef:

Dus jij bent ook dolgelukkig als je de rest van je leven moet slijten met 3 koeien samen? Zijn bewegende wezens..

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-15 16:20

Eoweyn_x schreef:
Nayomie schreef:

Dus jij bent ook dolgelukkig als je de rest van je leven moet slijten met 3 koeien samen? Zijn bewegende wezens..

Dit is appels met peren vergelijken. Maar ik ga hier verder niet op in omdat dit totaal geen toevoeging heeft op het onderwerp. Dan pb je maar.

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-15 16:23

Als ik naar mijn eigen konijnen en hun aangemaakte vachten kijk, zou ik ze nu niet meer binnen halen. De temperatuur is natuurlijk al geruime tijd flink kouder in de nachten. Ik zou ze lekker buiten laten, gok dat de jouwe ook al aardig wat vacht heeft aangemaakt.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-15 16:27

Ja klopt. Was dikker dan gedacht gelukkig! Dan laat ik heb denk ik buiten. :)

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-15 17:04

Supervixen schreef:
Ik heb 2 dwergkonijnen en die zitten al 2 winters buiten. Zodra het ook overdag blijft vriezen,zet ik ze binnen omdat ik dan door mijn werk er niet goed voor kan zorgen dat ze ontdooid water hebben. Ze krijgen van mij konijnenbrok, hooi en een dikke laag zaagsel en stro in het hok. De ren zit aan het hok dus ze kunnen ook bewegen.

Je hoeft ze echt niet naar binnen te doen hoor. Gewoon voor en na je werk een nieuwe waterfles ophangen. Gaat hier dus al jaren prima.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-15 17:07

Gewoon lekker buiten laten, die 2 van mij blijven ook buiten. Bij nachtvorst gaan er dekens over de ren.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-15 17:19

Ik zou 'm wel binnen doen, eventueel vacht bijknippen als ie het warmt krijgt, maar verwacht van niet. Een konijn buiten in z'n eentje is echt sneu nayoom..

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 08:46

Eoweyn_x schreef:
Overdag binnen en 's avonds buiten? of begrijp ik je verkeerd?

Hele dag binnen als de temperatuur overdag onder het vriespunt blijft. Dan halen we ze binnen en gaan ze na een paar maanden weer naar buiten. Teveel van temperatuur wisselen is niet goed.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 08:47

Marie111 schreef:
Supervixen schreef:
Ik heb 2 dwergkonijnen en die zitten al 2 winters buiten. Zodra het ook overdag blijft vriezen,zet ik ze binnen omdat ik dan door mijn werk er niet goed voor kan zorgen dat ze ontdooid water hebben. Ze krijgen van mij konijnenbrok, hooi en een dikke laag zaagsel en stro in het hok. De ren zit aan het hok dus ze kunnen ook bewegen.

Je hoeft ze echt niet naar binnen te doen hoor. Gewoon voor en na je werk een nieuwe waterfles ophangen. Gaat hier dus al jaren prima.

Dat durf ik dus niet zo goed, dan ben ik bang dat ze uitdrogen.
Maar de afgelopen 2 jaar heeft het nauwelijks gevroren dus zijn ze buiten gebleven.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 08:48

Ik laat mijn konijn buiten. Ik heb daar een ren met hogerop 2 binnenverblijven. Buiten is er nog het een en ander te zien voor haar. Er lopen namelijk ook nog een geit en een bokje, parelhoenders en wat kippen. Binnen is er ook niets te zien voor haar. Buiten is het ook gezonder.

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 09:03

Zo gauw drogen ze niet uit hoor Supervixen. Ze kunnen eigenlijk 'prima' een hele dag zonder water. Een nieuwe fles ophangen voordat je weg gaat en 1 als je thuis komt, meer dan prima ;) Zo sporadisch komt het wel eens voor dat mijn konijnen een dag zonder water zitten. Die likken dan alles af waar waterdruppels e.d. aan zitten mochten ze dat nodig zijn. En anders krijgen ze met het groenvoer ook voldoende vocht binnen.

mabelbohms

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 09:11

Als ik jou was zou ik haar buiten laten. Waarschijnlijk heeft ze nu al een best dikke wintervacht? Konijnen kunnen best goed tegen de kou. Als je gewoon lekker een dik pak stro in het hok legt komt het wel goed. Wat je ook nog zou kunnen doen als het echt heel koud wordt is een jutte zak of deken over het hok leggen zodat de warmte zegmaar zo veel mogelijk in het hok blijft en het minder koud is. (Kan je zoiezo wel doen maar als het echt koud is scheelt dat wel)
Even een tip (misschien dat je dat al weey hoor), geef geen warm water of doe geen zout in het water want dat bevriest het juist sneller.
Suc6

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 16:27

Lauwwarm water zorgt er wel voor dat ze meer drinken, simpelweg omdat koud water gewon heel koud is, ook voor konijnen.
Ik doe dit 's winters ook, twee keer per dag wat lauw water, dan drinken ze sowieso meer en weet je zeker dat ze genoeg binnen krijgen. Het gemiddelde konijn drinkt namelijk al heel weinig over het algemeen.