Bokkers met Boerboel

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ocean_Child

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 13:09

Erg jammer, wat het zijn zoals ik ze heb leren kennen enorm lieve honden, vooral voor hun gezin. Deze was echter stuurloos door het instabiele gedrag van de eigenaars. Dit in combinatie met een sterk onafhankelijk en dominant karakter was vragen om moeilijkheden.

Ik zelf heb Saarloos Wolfhonden en ben dus niet onbekend met zeer sterke en onafhankelijke karaktertjes :D Helaas was het voor ons geen doen om de BB in huis te nemen, aangezien wij een strandpaviljoen hebben waar onze honden loslopen. Omdat ik dat met deze nooit had aangedurfd tussen onze gasten (en hun kinderen) had dat voor deze betekend dat ze de hele dag aangelijnd zou zijn (of thuis in een kennel oid) en dat we 's zomers geen tijd zouden hebben om haar uit te laten. Jammer, want ze begon de eerste drie maanden zo leuk..
Ik hou het wel bij mn wolfjes, ondanks dat ik de Boerboel een prachtige hond vind!

PinkPrincess

Re: Bokkers met Boerboel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-15 13:12

spottedponie : hier alleen nog plet incidenten maar dat is ook niet niks met een pup van 75 kg.

Saskia: Saarloosjes zijn ook erg gaaf en inderdaad enorm onafhankelijk, wat de BB ook is.
Ik heb nog een Podenco'tje meegenomen uit mijn Spaanse periode. ook zeer onafhankelijk hondje, net een kat. Ze red zichzelf prima. ben jij ook bekend met de Amerikaanse Wolfshonden?

Bmamavan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 13:17

Mijn schoonzus fokt ze.
Vind ze mooi maar ik neem voor de zekerheid maar geen hond die zwaarder wordt dan ikzelf :+

PinkPrincess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-15 13:18

heeft ook voordelen :+

Ocean_Child

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 14:10

PinkPrincess schreef:
spottedponie : hier alleen nog plet incidenten maar dat is ook niet niks met een pup van 75 kg.

Saskia: Saarloosjes zijn ook erg gaaf en inderdaad enorm onafhankelijk, wat de BB ook is.
Ik heb nog een Podenco'tje meegenomen uit mijn Spaanse periode. ook zeer onafhankelijk hondje, net een kat. Ze red zichzelf prima. ben jij ook bekend met de Amerikaanse Wolfshonden?

De zg. 'Amerikaanse Wolfhonden' blijf ik heel ver van weg :) De 'Amerikaanse wolfhond' bestaat namelijk niet.

Wel is het zo dat in Amerika kruisingen tussen honden en wolven worden gefokt. Hier zit vaak veel wolf in en een wolf is geen huisdier, maar een wild dier. Wij kunnen deze dieren NOOIT bieden wat zij nodig hebben dus is dit imo dierenmishandeling.

Deze recente kruisingen hebben een zeer onvoorspelbaar karakter. Er zit een groot verschil tussen de low-, mid- en highcontents (percentage wolfbloed). Maar dan nog kunnen zelfs sommige lowcontents zo sterk wolfinstinct in zich hebben, dat ze volledig onhoudbaar zijn. Ook wordt er veel gerotzooid met de kruisingen, er is immers niemand die weet hoe een 'Amerikaanse Wolfhond' er uit hoort te zien en het karakter is al helemaal niet te bepalen. Zo kan een Huskymix zelfs worden verkocht als wolfhond aan onwetende pupkopers.

De welpjes zijn natuurlijk geweldig, maar zodra het ouder wordt lijkt het niet meer op een lieve puppy. In een "normaal" huis is de kennis, de kunde en vooral de mogelijkheid niet om voor een wild dier te zorgen. Herplaatsen is niet mogelijk dus eindigen er veel met een spuitje.

Dus nee, voor mij liever een erkende Wolfhond :+

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 14:14

Ik heb af en toe een oppas Boerboeletje van een vriendin van mij ( Schaffstal @Bokt ) .
Meet Balu ..

Afbeelding

PinkPrincess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-15 19:18

SaskiaKa schreef:
PinkPrincess schreef:

De zg. 'Amerikaanse Wolfhonden' blijf ik heel ver van weg :) De 'Amerikaanse wolfhond' bestaat namelijk niet.

Wel is het zo dat in Amerika kruisingen tussen honden en wolven worden gefokt. Hier zit vaak veel wolf in en een wolf is geen huisdier, maar een wild dier. Wij kunnen deze dieren NOOIT bieden wat zij nodig hebben dus is dit imo dierenmishandeling.

Deze recente kruisingen hebben een zeer onvoorspelbaar karakter. Er zit een groot verschil tussen de low-, mid- en highcontents (percentage wolfbloed). Maar dan nog kunnen zelfs sommige lowcontents zo sterk wolfinstinct in zich hebben, dat ze volledig onhoudbaar zijn. Ook wordt er veel gerotzooid met de kruisingen, er is immers niemand die weet hoe een 'Amerikaanse Wolfhond' er uit hoort te zien en het karakter is al helemaal niet te bepalen. Zo kan een Huskymix zelfs worden verkocht als wolfhond aan onwetende pupkopers.

De welpjes zijn natuurlijk geweldig, maar zodra het ouder wordt lijkt het niet meer op een lieve puppy. In een "normaal" huis is de kennis, de kunde en vooral de mogelijkheid niet om voor een wild dier te zorgen. Herplaatsen is niet mogelijk dus eindigen er veel met een spuitje.

Dus nee, voor mij liever een erkende Wolfhond :+

Dat wist ik niet, bedankt voor de Info ik vindt ze verder wel vet cool om te zien.

PinkPrincess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-15 19:18

ditano schreef:
Ik heb af en toe een oppas Boerboeletje van een vriendin van mij ( Schaffstal @Bokt ) .
Meet Balu ..

[ Afbeelding ]

Wouw wat een knappert zeg,

Je vriendin is altijd welkom in dit topic!! <3

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 19:54

PinkPrincess schreef:
Wouw wat een knappert zeg,

Je vriendin is altijd welkom in dit topic!! <3

Ik heb het tegen haar gezegd ... Wellicht meld ze zich hier een keer .

Ocean_Child

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 19:58

PinkPrincess schreef:
Dat wist ik niet, bedankt voor de Info ik vindt ze verder wel vet cool om te zien.

Yeah, alle wolven (-achtigen) zijn cool 8-)
Net als Boerboels :j

PinkPrincess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-15 20:35

ditano : hoe meer zielen hoe meer vreugd

Saskia: wel 2 totaal andere rassen :Y)

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 22:19

Ik ken er een aantal, vrienden van mij hebben er ook een waar ik veel op gepast heb.
Het zijn gave honden mits bij de juiste eigenaar. Maar ook hier weer jammer dat het een beetje modehond is geworden en er daardoor ook veel mensen mee lopen die eigenlijk niet weten wat ze in huis hebben wat resulteert in probleemgedrag. Ze zien eruit als luie lobbesen en ik denk dat veel mensen zich daarop verkijken.

Puppetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 22:27

Wij hebben een kruising Boerboel x Duitse herder. Toen we met haar op puppy cursus kwamen vroegen de mensen zich af hoe ze zo'n kruising konden fokken. Op haar 3e jaar zou haar karakter gaan veranderen vertelden ze en niet in haar voordeel. Nou ze is nu ruim 3 en niets aan de hand. Ze heeft wel een sterk karakter, maar dat maakt haar alleen maar leuk. Al begrijp ik wel dat haar karakter voor minder ervaren mensen wat moeilijker te hanteren zou zijn.

Afbeelding

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 22:30

Als jij genoeg ervaring hebt snap je ook wel waarom dat gezegd werd toch?
Ik snap ook het nut van dergelijke kruisingen niet, wat overigens niets ten nadele van jou of je hond is hoor.
Ze heeft wel een grappige snuit zeg, begint breed en eindigd spits, of ligt dat aan de foto?

LuckyReining

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 22:41

Ik heb een kruising boerboel x bullmastiff. Ze is nu net een jaar oud,maar wat een lieve trouwe hond!
Helaas heeft ze wel af en toe een flinke aanvaring met onze andere hond (Engelse Stafford) maar na zo'n aanvaring zijn ze gelukkig weer dikke maatjes. Moet alleen wel erg opletten met voeren dat ze dan niet bij elkaar kunnen komen en de Stafford mag niet te dominant doen tegen mij want dan neem de boerboel het voor mij op.
Het is een bijzondere hond maar zou haar voor geen goud willen missen, ze is echt mijn grote vriendin!

Afbeelding

Puppetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 22:42

Jawel maar het is niet grappig als je zelf heel blij bent met je pup. Wij hebben voornamelijk ervaring met herders en niet met de Boerboel.
Heb even snel een foto van haar zijkant gemaakt.

Afbeelding

BarieskaBo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 22:42

Joehoe ik meld mij ook!! Ik Ben de bokker van de pup bij de oudere boerboel die we helaas Te vroeg moest laten gaan...

Al meer dan een jaar zonder, maar nog steeds op zoek! Vandaag foto's gekregen van een herplaatser! Helemaal in love....

missje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 22:52

Hier onze lieve Mexx.

Afbeelding

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 22:58

Puppetje schreef:
Jawel maar het is niet grappig als je zelf heel blij bent met je pup. Wij hebben voornamelijk ervaring met herders en niet met de Boerboel.

Als je veel ervaring met herders hebt zou je zo'n kruising ook wel aan moeten kunnen toch. Zie het als een uitdaging ;)

Puppetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 23:10

We kunnen haar ook aan hoor geen probleem. Voor de sport is ze zelfs te lief. Ze wil niet bijten :D
Ze heeft zoveel kracht in haar kaken, maar ze wil niet vasthouden. Ze bijt wel heel enthousiast en kijkt dan echt zo beschaamd van nee dit doe ik niet hoor, dat kan niet. Gehoorzaamheid en behendigheid is ze heel goed in. Wordt ze helemaal blij van.

Schafstall

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-15 00:48

Afbeelding
Ja hier de eigenaar van Balu, onze boerboel dame van alweer bijna 10 jaar oud (Anasha, voor de kenners)

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-15 00:51

Ik ben met ze opgegroeid! De reu had een steekje los, zijn gedrag kon ook opeens omslaan waarna hij ieder moment uit kon vallen.

Zijn volle zus daarentegen, dat was echt mijn alles, mijn maatje, mijn pony, mijn steun en toeverlaat!

Ooit komt er weer een boerboel. Wat een ras <3

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-15 00:55

Ik vind het prachtige honden!
Zelf heb ik er geen één.
Maar zo'n 500 m vanaf mijn stal waar m'n paard staat, is een boerboel fokker.
Daar zit ook het terrein van de rijvereniging.
Een paar keer in de week rij ik daar, en ik zie ze daar altijd buiten lopen.
En als ze met de de honden wandelen kom ik ze tegen.
Ze lijken me heel vriendelijk en waaks.
Soms zie ik daar bij hun op het terrein een klein hondje er tussen lopen.
Dan denk ik, als dat maar goed gaat tussen al die reuzen, maar blijkbaar als zo'n klein hondje geaccepteerd is in hun roedel is het prima.

PollyPancake

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-15 02:22

Ik heb zelf geen Boerboel, maar mijn ouders wel. Het is een Brindle-kleurige reu. Hij is altijd buiten samen met de Boerenfox (ze hebben wel een hok met warme bench ter beschikking). Hij is de dikste maatjes met de Boerenfox. Ook al daagt deze hem vaak uit (in z'n grote slobberwangen bijten enzo), hij blijft altijd vriendelijk en rustig.

PinkPrincess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-15 18:27

wouw topic begint aardig te groeien!!

Ik vind het ook super gaaf om al de foto's voorbij te zien komen <3
En de ervaringen te lezen, jammer dat deze niet met alles goed is, maarja het blijven natuurlijk wel dieren en een BB is wel iets aparts.