Ik zelf heb Saarloos Wolfhonden en ben dus niet onbekend met zeer sterke en onafhankelijke karaktertjes

Ik hou het wel bij mn wolfjes, ondanks dat ik de Boerboel een prachtige hond vind!
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
PinkPrincess schreef:spottedponie : hier alleen nog plet incidenten maar dat is ook niet niks met een pup van 75 kg.
Saskia: Saarloosjes zijn ook erg gaaf en inderdaad enorm onafhankelijk, wat de BB ook is.
Ik heb nog een Podenco'tje meegenomen uit mijn Spaanse periode. ook zeer onafhankelijk hondje, net een kat. Ze red zichzelf prima. ben jij ook bekend met de Amerikaanse Wolfshonden?
SaskiaKa schreef:PinkPrincess schreef:spottedponie : hier alleen nog plet incidenten maar dat is ook niet niks met een pup van 75 kg.
Saskia: Saarloosjes zijn ook erg gaaf en inderdaad enorm onafhankelijk, wat de BB ook is.
Ik heb nog een Podenco'tje meegenomen uit mijn Spaanse periode. ook zeer onafhankelijk hondje, net een kat. Ze red zichzelf prima. ben jij ook bekend met de Amerikaanse Wolfshonden?
De zg. 'Amerikaanse Wolfhonden' blijf ik heel ver van wegDe 'Amerikaanse wolfhond' bestaat namelijk niet.
Wel is het zo dat in Amerika kruisingen tussen honden en wolven worden gefokt. Hier zit vaak veel wolf in en een wolf is geen huisdier, maar een wild dier. Wij kunnen deze dieren NOOIT bieden wat zij nodig hebben dus is dit imo dierenmishandeling.
Deze recente kruisingen hebben een zeer onvoorspelbaar karakter. Er zit een groot verschil tussen de low-, mid- en highcontents (percentage wolfbloed). Maar dan nog kunnen zelfs sommige lowcontents zo sterk wolfinstinct in zich hebben, dat ze volledig onhoudbaar zijn. Ook wordt er veel gerotzooid met de kruisingen, er is immers niemand die weet hoe een 'Amerikaanse Wolfhond' er uit hoort te zien en het karakter is al helemaal niet te bepalen. Zo kan een Huskymix zelfs worden verkocht als wolfhond aan onwetende pupkopers.
De welpjes zijn natuurlijk geweldig, maar zodra het ouder wordt lijkt het niet meer op een lieve puppy. In een "normaal" huis is de kennis, de kunde en vooral de mogelijkheid niet om voor een wild dier te zorgen. Herplaatsen is niet mogelijk dus eindigen er veel met een spuitje.
Dus nee, voor mij liever een erkende Wolfhond
ditano schreef:Ik heb af en toe een oppas Boerboeletje van een vriendin van mij ( Schaffstal @Bokt ) .
Meet Balu ..
[ Afbeelding ]