Van Siciliaanse straathond naar Nederlandse huishond.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

MarlindeRooz

Re: Van Siciliaanse straathond naar Nederlandse huishond.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 16:14

Wat een grappige hond zeg! Ze heeft geluk gehad! :D

Daenerys

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 16:35

Wat een ontzettend leuk hond! Ik kan me voorstellen dat ze jullie hart meteen gestolen heeft <3

canisia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-15 17:27

Ramiro schreef:
Ik vond het toen ook echt heel moeilijk vooral omdat ze achter me aan bleef rennen |(
Weet ook niet of ik haar uiteindelijk daar wel echt een plezier mee had gedaan, was een echte zwerfhond niet gewend binnen te zijn etc, 11 elf uur in het vliegtuig totaal ander klimaat etc. Uiteindelijk nog een paar keer terug geweest, gelukkig werd de situatie er steeds beter. Je merkte een omslag bij de lokale mensen die de zwerfhonden nu wel deden voeren etc. Had inmiddels ook een fijne roedel, dus ik had er vrede mee (nadat ik haar nog ontwormd had).

Het is in ieder geval prachtig om te zien hoe ze op haar gemak is bij jullie.

Oohh jeetje.. dat is idd heel sneu |( Mijn ouders stonden in sicilie ook een paar dagen op een plekje waar een roedel leefde en daar hadden ze ook wat mee gespeeld, toen ze uiteindelijk weer verder gingen met de camper is die hele roedel jankend achter de camper aan gaan rennen.. Heel sneu -O- Daar had zelfs mijn moeder het nog lang over en die is echt totaal geen honden mens. Maarja idd wat je zegt, voor lang niet elke zwerfhond maak je de boel beter en leuker door ze mee te zeulen. Zeker als ze al wat ouder zijn, ineens in een bench, vliegtuig, etc. kan soms nog een boel extra trauma's veroorzaken. Wel fijn dat ze uiteindelijk haar weg heeft gevonden daar en toch een soort van oke terecht is gekomen, maar zoiets gaat echt aan je hart..

Moet zeggen dat wij in principe geen grote fan zijn dat jan en allemaal straat honden meeneemt, omdat gewoon veel mensen ze meenemen met de beste bedoelingen, maar niet genoeg verstand hebben om zo'n type hondje (die vaak veel ellende meegemaakt hebben) op de juiste weg te krijgen. Maarr gelukkig zijn er ook gevalletjes zoals Sillie, die hebben bijna nergens last van, als alle zwerfhonden zo zijn, dan raad ik er iedereen eentje aan! :))

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 17:30

canisia schreef:
Mijn andere hond heeft nooit op straat geleefd, maar zijn ouders wel en je merkt dat het ook voor een groot stuk genetisch toch wordt doorgegeven. De manier van spelen, denken, toch wat angstiger en terughouden aangelegd.
(Ookal vraag ik het me bij Sillie vaak af waar het angstige hoopje is gebleven := )

Gek is dat he! Zo heb ik een voedster gehad die door een wild konijn is gedekt. De jongen ervan werden nooit echt tam. Die heb ik maar uitgezet. Het wordt inderdaad genetisch doorgegeven.

canisia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-15 17:40

Ja appart he! Ik heb eens een een onderzoek gelezen waarbij ze de reu traumatiseren door een specifieke handelen (stroom stoot van een bepaald apparaat) en die reu vervolgens laten dekken en tot 2 generatisch daarna kwamen er pups die al van kleins af aan heel heftig op enkel dat apparaat reageerde, zonder dat ze zelf een schok kregen. Kan je nagaan hoe snel en hoe ver traumatische gebeurtenissen door gefokt kunnen worden.. bijna eng eigenlijk..

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 17:48

Wat een heerlijk feelgood verhaal! Veel geluk met haar!

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 17:49

Ik kan er echt niet met mijn hoofd bij dat je op die manier een hond het land in smokkelt en het nog trots gaat lopen vertellen. Die regels omtrent inentingen zijn er niet voor niks en op deze manier breng je bewust de gezondheid van de Nederlandse hondenpopulatie in gevaar. Hartstikke fom en egoistisch.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 17:50

canisia schreef:
Ja appart he! Ik heb eens een een onderzoek gelezen waarbij ze de reu traumatiseren door een specifieke handelen (stroom stoot van een bepaald apparaat) en die reu vervolgens laten dekken en tot 2 generatisch daarna kwamen er pups die al van kleins af aan heel heftig op enkel dat apparaat reageerde, zonder dat ze zelf een schok kregen. Kan je nagaan hoe snel en hoe ver traumatische gebeurtenissen door gefokt kunnen worden.. bijna eng eigenlijk..

Een walgelijk experiment.

Ik vind trouwens niet dat je egoistisch gehandeld hebt. Deze hond vroeg letterlijk om hulp. Ik weiger niemand ooit hulp als die mij daarom vraagt en ik in het vermogen ben om die te geven. Niet bij mensen en niet bij dieren. Dat kán ik gewoon niet.

Dat weigeren vind ik zo snoeihard, dat ik niet kan inkomen dat mensen zoiets kunnen doen.

xBVN

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 19:33

Wat een onwijs leuke hond ! Doet me ergens wel een beetje denken aan mijn eigen hond, misschien zit er dus ook wel wat duitse brak in ?

LSnuitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 19:39

Wat een prachtig hondje, en wat heeft ze een geluk gehad! :)

Galathil

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 19:51

Mooi verhaal! Ik vind het altijd prachtig om te lezen hoe straat honden een goed leven krijgen.