puppy met voernijd

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 00:43

Ik zou absoluut geen commando aan het voeren koppelen. Dan krijg je een soort 'go' signaal waarbij de hond helemaal los kan gaan. Wat wel weer normaal 'hondengedrag' is, is dat degene die het dichtste bij het
voer staat, het voer bezit.
Dus zolang jij het voer in handen hebt, is het van jou. Wil je het voer afpakken? (Het kan altijd voorkomen dat je er een keer bij moet of dat de hond iets gevaarlijks in de bek heeft) Dan zul je er dus voor moeten zorgen dat de hond afstand neemt. Zomaar zelf pakken kan ervoor zorgen dat de hond bijt, super normaal hondengedrag.

Inderdaad brokjes erbij geven en verder achteloos langs lopen als de hond eet. Immers, als je naar mijn eten zou staren/in de buurt komen zou ik je ook even aankijken zo van: eeehm, wat is de bedoeling hiervan?

Grommen is niet meer dan een signaal om aan te geven: ik voel me niet fijn, blijf uit de buurt. Dus als de hond dit doet wanneer hij eten heeft, betekent dit niet meer als dat hij het niet fijn vindt dat jij in de buurt bent als hij eet :)* Dit kun je dus ombuigen door het leuk te maken als jij langsloopt (door bijv. lekker vlees bij de brokken te gooien) of neutraal te zijn. Reageren op grommen heeft vaak een averechts effect.

violafan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 06:43

Mijn hondjes hebben nooit enige vorm van baknijd laten zien.Zelfs niet de meest verwaarloosde ziel uit een in beslagname. ten eerste goede fokker kiezen die pups hierin al goed begeleid voorkomt een hoop. Ten tweede vind ik het totaal respectloos dat gegrom naar de baas voor voer. Volgens mij mag de leider t eerst eten en ook het recht heeft af te pakken in de hondenwereld. En ja de baas in een groep honden durft wel degelijk wat af te pakken. Ik kan zo de bakken en kluiven afpakken als ik wil. Geen enkel punt. Niet dat ik dat vaak doe. Wel eens handig als ze allebei wat lekkers hebben de een heeft sneller kluif op dan een ander en je kan zo snel niet uit elkaar halen. Dan even het kluifje pakken en hond ergens anders verder laten eten is dan wel praktisch. En anti schrokbakken dat vin ik echt hondje plagen. Honden eten anders dan mensen. Daar zou mijn Golden pas echt stress van krijgen.

lien_87

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 07:39

woppeke schreef:
Mijn hondjes hebben nooit enige vorm van baknijd laten zien.Zelfs niet de meest verwaarloosde ziel uit een in beslagname. ten eerste goede fokker kiezen die pups hierin al goed begeleid voorkomt een hoop. Ten tweede vind ik het totaal respectloos dat gegrom naar de baas voor voer. Volgens mij mag de leider t eerst eten en ook het recht heeft af te pakken in de hondenwereld. En ja de baas in een groep honden durft wel degelijk wat af te pakken. Ik kan zo de bakken en kluiven afpakken als ik wil. Geen enkel punt. Niet dat ik dat vaak doe. Wel eens handig als ze allebei wat lekkers hebben de een heeft sneller kluif op dan een ander en je kan zo snel niet uit elkaar halen. Dan even het kluifje pakken en hond ergens anders verder laten eten is dan wel praktisch. En anti schrokbakken dat vin ik echt hondje plagen. Honden eten anders dan mensen. Daar zou mijn Golden pas echt stress van krijgen.

En daar ga je dus de mist in. Ook de 'leider' pakt geen voedsel af bij andere. Heb je eenmaal je maaltje veroverd dan hoef je dat niet meer af te staan....
Wil niet zeggen dat een andere hond/wolf het niet zal proberen, maar daar is dat grommen dus voor....