Vreemd plekje bij hamstertje (foto)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Woodwick

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 21:19

Gelukkig maar!

Bentee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 21:22

Mijn hamster en kleurmuizen kregen deze plekken toen ze ouder werden... Maar jouw hamstertje is nog niet zo heel oud.

Als het schurft is, hoop ik dat je het makkelijk kunt behandelen en dat het snel over is :)

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 21:23

Ja best wel. Ik heb het van mijn cavia's gekregen. Dus hou het goed in de gaten. Al weet ik niet of mijtjes ook op de mens invloed hebben. Mijn cavia's hadden echte schurft.

Anoniem

Re: Vreemd plekje bij hamstertje (foto)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 21:28

@Cas en waaruit bleek dit dat jij het over had genomen? En na hoelang werd het zichtbaar?

Ik ga morgen denk ik de kooi helemaal opnieuw reinigen. Dit heb ik vorige week eigenlijk nog gedaan toen ik die nieuwe back 2 nature bedding had gekocht, toen had ze het mijtje ook al. Is het dan wel nodig om de kooi opnieuw te verschonen?

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 07:49

Zou ik wel doen. Ik weet niet of mijtjes ook op mensen invloed hebben maar ik had schurft gekregen. Begon met een rode jeukende plek.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 18:17

Jep, hok schoon maken. De mijten zijn nu als het goed is gedood met het spul, maar ze hebben ongetwijfeld eitjes achter gelaten die binnenkort weer uit zullen komen, dit is de reden voor de herhaalbehandeling zodat ook die laatste mijten gedood worden.

Mijten zullen uiteindelijk verhongeren wanneer ze geen dier/mens hebben om op te kruipen, maar ze kunnen wel een periode overleven in de bodembedekker, op de speeltjes, etc. Om een nieuwe besmetting door een verdwaalde mijt te voorkomen zou ik alles schoonmaken.

Met mijn diertjes was er trouwens snel verbetering, de jeuk stopte diezelfde dag, de vieze drap verdween na enkele dagen, en de haartjes begonnen ook na enkele dagen alweer te groeien :) succes en sterkte!