Een koe en een kalf en een heel paard half...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Yessy

Re: Een koe en een kalf en een heel paard half...

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 15:26

Royal Canin zit toch ook niet heel veel vlees in? Onze kittens heb ik van Royal Canin overgezet op Taste of the Wild (was net iets goedkoper dan Orijen en toentertijd net wat betere recensies) omdat ik van die granen af wilde, maar ik weet niet hoe dat tegenwoordig zit.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 15:29

Geef je hem op vaste tijden zijn natvoer?

Mijnes krijgen de hele dag door One van Purina. Niet zo slecht als aldi-brokjes, ook niet zo goed als RC misschien, maar goed genoeg premium voer voor mij (en de poesjes) en bij de supermarkt te verkrijgen.

's avonds voor ik naar bed ga krijgen ze elke dag een half blikje mousse van gourmet. Ze kunnen op hun kop gaan staan om 20.00 uur, maar ze krijgen het pas om 22.00 uur en dat weten ze heel goed. (om half tien gaan ze wel al vol verwachting klaar staan, maar dat mag)

Ze weten dus goed waar ze aan toe zijn. Ik kan de bakjes ook overdag pakken en afwassen, ze horen dan dat het hun bakjes zijn, maar het is geen tien uur dus ze reageren dan ook niet.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 15:29

Naar mijn mening is RC geen '' slecht'' voer. Maar er zijn betere.. Ts schrikt van het vleesgehalte in haar brok.. En RC valt over het algemeen niet in brok waar een hoog vleespercentage in zit, zeker in prijs kwaliteit verhouding. Bijv:
RC: http://www.zooplus.nl/shop/katten/katte ... omposition
Orijen: http://www.zooplus.nl/shop/katten/katte ... ijen/51105
Orijen is in verhouding niet echt duurder, maar heeft veel meer ''logische'' stoffen. Veel hoger vleesgehalte. Geen granen= vulstof, hier kan een kat niks mee. Net als met mais..
Dus je betaalt bij RC voor nutteloze vulling, en voor de marketing. Waar je bij Orijen bijvoorbeeld echt voor Kwaliteit voer gaat.

bakkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 15:30

Solleke_Noah

Re: Een koe en een kalf en een heel paard half...

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 15:34

Onze kat is echt exact hetzelfde, dus ik volg even. Ook kotsen als hij teveel schrokt, altijd honger en talloze sprintjes naar de keuken als je een beweging maakt. En heel de tijd zeuren :')

Onze kat heeft aids, geen idee of dat ermee te maken heeft, maar als jouw kat een tijdje verwilderd heeft rondgelopen misschien goed van eens te checken (algemeen bloed check)