Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Catnip schreef:Welke tabletten heb je?
Tipje voor dat voer: dat is Royal Canin Veterinary "Calm". Kun je beter bij Zooplus bestellen, goedkoper dan via je DA
Bralindy schreef:Ik heb niet alles precies doorgelezen maar.. blaasontsteking ontstaan door dat poep bacteriën via de plasbuis naar binnen gaan. Als je deze nu in kort, dus amputatie, kan hij het vaker en sneller krijgen. Vrouwen krijgen het ook sneller dan mannen omdat onze urinewegen korter is.
Ik zou proberen er achter komen waarom hij blaasontsteking heeft met als gevolg een ontstoken urinebuis, want met de amputatie haal je niet het probleem weg. Ph zegt in principe weinig qua ontsteking. Bij mensen kijk je o.a. naar Nitriet en leukocyten. Misschien urine op kweek zetten??
Diablo schreef:Catnip schreef:Welke tabletten heb je?
Tipje voor dat voer: dat is Royal Canin Veterinary "Calm". Kun je beter bij Zooplus bestellen, goedkoper dan via je DA
Ik ga straks even kijken wat voor tabletten het zijn. Zijn in ieder geval capsules die we open moeten breken en dan het poeder mengen met iets wat hij lekker vindt. En dat gaat helaas niet, omdat hij niks lekker vindt, behalve zijn brokken.
Ik twijfel om over te stappen op ander voer. Onze andere kater is gecastreerd, heeft behoorlijk overgewicht (terwijl hij minimaal eten krijgt), dus ik ben bang dat hij dan last van zijn blaas gaat krijgen. Apart voeren is lastig, daar ze in dezelfde ruimte leven.
Bovendien ben ik best bang dat het nog erger met de blaasontstekingen van Sammy wordt als ik met dit voer stop.
Chakkie17 schreef:Diablo schreef:Chakkie, had jullie kat ook gruis?
Die van ons heeft inderdaad gruis. Al vermoeden ze dat het hoofdprobleem de terugkerende blaasontstekingen was omdat het gruis nooit in ernstige mate is geweest.