Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
simodi schreef:Maartje1990 schreef:Ik heb ondertussen ontworm en anti-vlo spullen in huis gehaald. Wil 100% zeker weten dat ze geen vlooien heeft (zover ik weet niet maar toch).
Als ze niet eerder intvlooid is en de andere dieren nu op stal ook niet, grote kans dat Ze al vlooien heeft en die gewoon meeneemt naar jullie!
Verder zitten de vlooien niet alleen op de kat, maar nemen jullie ze ook makkelijk mee het huis in. Meeste vlooien en vlooieneirjes bevinden zich in de omgeving van de kat!
Ik zou hieriver ook even goed leze op internet.
Morrie schreef:als je een halsbandje met elastiek koopt, hangen ze zich niet op, er komt bij mij regelmatig een kat thuis zonder bandje. Ik vervang ze ook een paar x per jaar, want die dingen worden erg gaar van een in het bos rondstruinende kat.
Amaris schreef:dan zat ie dus niet strak genoeg. De veiligheidssluitingen werken prima.
elenaMM77 schreef:die van mij kreeg haar nagel erachter vastgehaakt.. en dan krijgt ze m echt nog wel in haar bek..
en dat ding zat zo strak dat ik het gewoon zielig begon te vinden. je kunt elastiek niet zo strak zetten dat er geen elastische beweging meer in zit.. bij mij zat ie zo strak dat ze niet eens ergens achter zou kunnen blijven haken, zeker geen takken.. ding snoerde bijna in.
veiligheidsluiting weigerde toen ook gewoon dienst.. want ze moeten wel kracht kunnen zetten om m te laten werken.. met je voet tegen je hals aan heb je geen impuls moment, net zoals wanneer hij m eenmaal in z'n bek heeft gewrot..
Maartje1990 schreef:Cam: ik snap je laatste stukje niet? Met afvoeren weer opsluiten? Wat is "afvoeren". Ze hoeft niet binnen te zijn s nachts. Ze mag lekker los lopen zoveel als ze wilt

Amaris schreef:dan zat ie dus niet strak genoeg. De veiligheidssluitingen werken prima.
Dorien66 schreef:ik weet echt wel hoe strak zo'n ding moet zitten. Door het stukje elastiek kreeg katlief het toch voor elkaar, eerst een nagel en dan hop, over de onderkaak.