Konijn van de buren.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Iris965

Re: Konijn van de buren.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 15:50

Die konijn treft het zeg!!
Vraagje: Komen er zo niet katten of (roof) vogels bij?

mingming

Wauw wat een ruimte!

Yasmijntje

Wat fijn! Ik hoop dat Pipa ook snel een vriendje mag :)
Blijft jullie kat (of ik ga ervanuit dat dat de kat van jullie is, de oranje) binnen?
Hoe gaat dat met konijn en kat? (sorry als ik eroverheen heb gelezen).

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 16:00

wauw. Leuk zeg!! Ik heb zelf ook een stuk of wat konijnen. Die hebben een stal van 40m2 en een buitenruimte van 150m2. Sommige nijnen waren totaal apathisch toen ze hier kwamen en wisten totaal niet wat ze met die ruimte moesten..dus stukje bij beetje stukje erbij. Heerlijk om nijnen echt nijn te kunnen zijn en je hebt een prachtige ruimte voor haar! Hoop dat je er een vriendje bij mag uitzoeken. Ik heb laatst mensen gesproken die duitse reuzen hadden...hij helemaal trots: ja..ik heb grotere hokken gemaakt dat ze tenminste ook de pootjes kunnen strekken...daar word ik blij van dus wilde het wel ff zien..nou...om te huilen. Allemaal duitse reuzen in hokken van 1 bij 80 cm ofzo. En allemaal alleen...dus ik zeg: waarom laat je ze dan niet bij elkaar? (heel veel ruimte om het huis dus een ren is zo gemaakt). Nee!! Konijnen mogen nooit bij elkaar!!! Het zijn geen groepsdieren, heb je ooit konijnen in het wild in groepen gezien? Na ja...tegen zoveel domheid kun je niet praten, hoor.

Djorf_6

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-16 16:02

De kat en het konijn heb ik al vaker bij elkaar gezet, en het konijn is erg nieuwsgierig maar die kat durft er niet heen. Net weer geprobeerd. De kat doet heel erg stoer achter het raam, maar als ze bij elkaar zitten rent de kat weg voor Pipa :Y) .
Dit wordtnatuurlijk in de gaten gehouden en zolang Pipa nog niet is gewend blijft de kat even binnen.
We hebben hier wel veel katten in de buurt, maar in de 12 jaar dat wij konijnen hebben gehad hebben we hier nooit problemen mee gehad. En als ze los loopt is er altijd iemand thuis die het in de gaten houd. Vogels hebben we hier niet veel, zo heel af en toe hebben we een ekster in de tuin maar ik denk niet dat die Pipa wat aan kunnen doen.
Ik hoop ook dat ze er snel een vriendje bij mag! En dat ze hier natuurlijk nog wat jaartjes mag huppelen

Djorf_6

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-16 16:06

IHN schreef:
wauw. Leuk zeg!! Ik heb zelf ook een stuk of wat konijnen. Die hebben een stal van 40m2 en een buitenruimte van 150m2. Sommige nijnen waren totaal apathisch toen ze hier kwamen en wisten totaal niet wat ze met die ruimte moesten..dus stukje bij beetje stukje erbij. Heerlijk om nijnen echt nijn te kunnen zijn en je hebt een prachtige ruimte voor haar! Hoop dat je er een vriendje bij mag uitzoeken. Ik heb laatst mensen gesproken die duitse reuzen hadden...hij helemaal trots: ja..ik heb grotere hokken gemaakt dat ze tenminste ook de pootjes kunnen strekken...daar word ik blij van dus wilde het wel ff zien..nou...om te huilen. Allemaal duitse reuzen in hokken van 1 bij 80 cm ofzo. En allemaal alleen...dus ik zeg: waarom laat je ze dan niet bij elkaar? (heel veel ruimte om het huis dus een ren is zo gemaakt). Nee!! Konijnen mogen nooit bij elkaar!!! Het zijn geen groepsdieren, heb je ooit konijnen in het wild in groepen gezien? Na ja...tegen zoveel domheid kun je niet praten, hoor.

Voordat ik wist dat Pipa hier kwam wonen was ik ook al marktplaats aan het kijken voor een konijnenkoppeltje. Dus ik zag super schattige konijntjes (ook een groot ras), maar toen ik verder keek zag ik een foto met hoe ze gehouden werden. Alle konijnen appart in een klein hokje, dezelfde situatie dus. Heb de advertentie meteen maar weggeklikt. Ik snap ook niet dat mensen niet eerst kijken wat de behoeftes van dieren zijn voordat ze er een aanschaffen 8)7

Djorf_6

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-16 17:26

Afbeelding
Dit wordt het hok die nu gebruikt wordt om de rijlaarzen in te zetten, omdat het wel erg ver is om naar de schuur te lopen :+. Alles wordt hier dus nog schoon gemaakt, opgeruimd en opgeknapt (met het hokje van de kat ernaast :o )

Afbeelding
Haar oude hok

Afbeelding
De hele ren (moet nog een beetje opgeruimd worden en er komt nig een bak bij waar ze in kan graven)

Pipa says hi <3
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Yasmijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 17:28

Volgens mij houden jullie echt van elkaar <3
Wat superleuk om te zien! :D

01San

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 17:32

Ah wat lief en mooie ruimte!!

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 17:35

ze is geweldig leuk!!

charmaine90

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 17:53

Ik word helemaal blij als ik haar zo zie.
Ik weet zeker dat ze heel snel kusjes uit dankbaarheid zal gaan geven. Wat zal ze blij zijn.
Echt goed dat je zo met het konijn bezig was en dat de eigenaar in zag dat het zo niet ging.

Veel plezier met haar en haar toekomstige vriendje!

Madelou

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 18:23

Wat leuk! Is het mogelijk om een bak met zand neer te zetten waar ze in kan graven?

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 18:31

Wat ik je als tip mee kan geven als je een vriendje voor haar wil, neem haar mee. Zij zoekt er zelf wel 1tje uit, misschien is het dan niet het konijn die jij het mooiste of leukste vindt, maar zij moet haar leven er mee door brengen. Ik heb het nu 2 keer meegemaakt dat mijn konijn zijn nieuwe vriendin uitzocht maar het blijft een mooi gezicht om te zien hoe duidelijk een konijn een voorkeur heeft.

Djorf_6

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-16 18:48

Madelou schreef:
Wat leuk! Is het mogelijk om een bak met zand neer te zetten waar ze in kan graven?

Ja dat ga ik doen. Ik ben aan het kijken voor een lekbak wat je onder de wasmachine zet, want dat heb ik op een konijnen forum gekezen. Heeft iemand een tip voor een bak die iets kleiner is?

lucifertje schreef:
Wat ik je als tip mee kan geven als je een vriendje voor haar wil, neem haar mee. Zij zoekt er zelf wel 1tje uit, misschien is het dan niet het konijn die jij het mooiste of leukste vindt, maar zij moet haar leven er mee door brengen. Ik heb het nu 2 keer meegemaakt dat mijn konijn zijn nieuwe vriendin uitzocht maar het blijft een mooi gezicht om te zien hoe duidelijk een konijn een voorkeur heeft.

Bedankt! Ik ken iemand die zijn konijn zo heeft gekoppeld dus hoop dat die nog wat tips voor me heeft. Even vragen waar hij het toen heeft gedaan.

PrizTwir

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 19:58

Wat goed dat je het konijntje over hebt genomen! Ik geloof dat ze zo heel blij gaat zijn. <3

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 20:51

Nou, Pipa heeft het maar getroffen <3

Lady24

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 20:56

De onderste bak van een simpele konijnenkooi lijkt me perfect! Die ga ik ook in de tuin zetten als mijn konijnen naar buiten gaan :D
Super dat ze bij jou nu zo'n fijn plekje heeft! :)

Djorf_6

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-16 20:58

Ivy_ schreef:
De onderste bak van een simpele konijnenkooi lijkt me perfect! Die ga ik ook in de tuin zetten als mijn konijnen naar buiten gaan :D
Super dat ze bij jou nu zo'n fijn plekje heeft! :)

bedankt voor de tip, ik ga even kijken op marktplaats of ze er een in de buurt hebben staan.

kally

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 23:15

Ziet er goed uit....Pippa heeft het wel naar haar zin, zo te zien....heel veel plezier met haar!

Djorf_6

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-16 15:09

Nog een foto-update *\o/*
Sinds gisteren mag ze door de hele tuin. Ik heb alle gaten dicht gemaakt en ze kan nergens meer uit. Gisteren met pasen heeft ze de hele dag buiten kunnen lopen want bezoek kwam bij ons en vandaag is ze buiten vanaf 2 uur (40 minuten rooster O:) )

Afbeelding

En natuurlijk even kijken of er nog wat lekkers te halen valt <3
Afbeelding

Edel_wijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 15:16

Ziet er gaaf uit zo!
Voor wat betreft een zandbak, zo'n schelp-zandbak voor kinderen werkt erg goed. En voor een paar euro heb je er een bij de Action :D

Djorf_6

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-16 15:18

Edelweis1984 schreef:
Ziet er gaaf uit zo!
Voor wat betreft een zandbak, zo'n schelp-zandbak voor kinderen werkt erg goed. En voor een paar euro heb je er een bij de Action :D

Dat is een goede, maar ik denk dat die iets te groot is. Ik denk dat mijn moeder er niet zo blij van wordt als ik de hele tuin vol zet met allemaal spullen. Het liefst wil ik iets kleiners of iets wat makkelijk weggezet kan worden.
Alsnog bedankt :)

Edel_wijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 15:20

Caitlin_Me schreef:
Edelweis1984 schreef:
Ziet er gaaf uit zo!

Dat is een goede, maar ik denk dat die iets te groot is. Ik denk dat mijn moeder er niet zo blij van wordt als ik de hele tuin vol zet met allemaal spullen. Het liefst wil ik iets kleiners of iets wat makkelijk weggezet kan worden.
Alsnog bedankt :)

Volgens mij hebben ze twee maten. Ik heb zelf maar een kleintje voor die van mij, maar de laatste keer hadden ze idd alleen maar die grote (normaal formaat denk ik)...

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 15:21

TS, je bent een topper!! Je mag echt trots zijn op jezelf :D :D

Veel plezier met je knappe nieuwe aanwinst :)

Djorf_6

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-16 15:26

Selka schreef:
TS, je bent een topper!! Je mag echt trots zijn op jezelf :D :D

Veel plezier met je knappe nieuwe aanwinst :)

Awh dankje *\o/*

Ik zal eens kijken op de site Edelweis1984, dankje