Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
TS, heb je wel eens een eliminatiedieet gevolgd om te kijken of je hond allergisch is voor bepaalde voedinsstoffen? Dit lijkt mij stap 1. Indien niet allergisch voor voeding, evt allergenen gaan prikken (artuvetrin), of op de atopica of apoquel zetten. Beide veel minder bijwerkingen dan prednison en op de langere termijn beter voor je hond.
Niks zo erg als jeuk, luister naar je hond, hij voelt zich duidelijk niet prettig en er zijn meer opties dan dit! listiglistje schreef:IMJ schreef:De hond zal ook veel onrust in haar lijf hebben. 5 Baasjes in 4 jaar. Dat doet en hond geen goed.
LezenWe hebben haar nu al weer 4 jaar en zijn ondertussen haar 5de thuis. (de hond is 8)
Dat is wat anders.....
@TS meer dan genoeg tips hier, lijkt mij meer onwetendheid van de eigenaar, ik zeg doe er je voordeel mee!
EarthFocus schreef:Het is altijd zo makkelijk om prednison erin te duwen..
Het is het gemakkelijkste middel, want het werkt tegen de jeuk.
Maar vervolgens krijgt je hond honger en dorst en als je hond het te lang krijgt begeven langzaamaan alle organen het.
Zoals ik het lees is jou hond niet gelukkig.
Ik heb ook een hond met een jeuk allergie.
Heb je al bloedtest gedaan bij de hond?
En heb je weleens aan barven gedacht? (Barven wil zeggen dat je je hond alleen nog eten geeft wat die nog nooit heeft gehad. Het is best lastig. Je hebt weinig keus. Want in brokken zitten ook veel soorten vlees vermengd.
Opties zijn geitenvlees (Turkse slager) of struisvogelvlees.)
En om de huid rustig te krijgen kan je de hond 1x per week douchen met calendulan shampoo.
Het liefst puur natuurlijke shampoo, anders zit je weer met al die andere troep waar je hond op kan reageren.
Crypto schreef:Heeft ze geen cushing de hond , is daar op getest
alice0cullen schreef:We hebben onze hond door de gehele male molen gehaald en zijn nogsteeds bezig met de DA. Om te impliceren dat ik niet alles al gedaan heb op haar te helpen is belachelijk. Ze is het meest allergies voor alle soorten beplanting en gras dus moeilijk te controleren.
We hebben verschillende medicatie geprobeert maar allemaal zonder succes, nu blijft er nog maar een over maar die is zo duur per maand dat het gewoon bijna niet te betalen is, daarbij zijn de bijwerkingen nog niet goed bekend.
Tuurlijk snap ik dat de hond er niks aan kan doen en hier ook last van heeft, we doen ook alles om haar zo comfortabel mogelijk te maken, maar je moet wel goed begrijpen dat het dag en nacht niet fijn is als hond lief ieder halfuur of twintig minuten weer bij je staat. Overdag is het nog erger, eten kunnen we bijna niet meer normaal omdat mevrouw alles open trekt en de pannen van het gastel wil aftrekken.
We hebben haar mentaal proberen uit te dagen maar ze is zo vreselijk lui dat gewoon lopen al een uitdaging is. Hier had ze al bij vorige eigenaren last van. Ze heeft geen werkdrive en spelletjes negeert ze gewoon. Dit was ook de reden waarom ze steeds gewoon weg gedumpt werd bij een ander.
We zijn nog steeds bezig met de DA om te kijken hoe nu verder. Er is een soort injectie die goed helpt maar helaas maar voor een week en dan mag je hem een tijd lang niet meer geven.
Edit. Hond heeft trouwens altijd eten en water tot haar beschiking en we gooien ons hele schema om om haar te helpen. Maar mevrouw drinkt zoveel dat haar waterbak om het halfuur leeg is als het niet eerder is. Komt ook omdat ze enorm knoeit met drinken.
In de tuin weigert ze te plassen.