Labrador 's avonds even binnen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 14:39

Waarom niet gewoon 's avonds zodra jullie thuiskomen haar mee naar binnen nemen en na de laatste wandeling in de garage om te slapen ?

Ik snap niet zo goed dat je schrijft dat je het zielig vind dat ze voor het raam in de kou zit te blaffen als ze jullie binnen ziet....dan neem je ze toch gewoon mee naar binnen ?

Het probleem van warm / koud lijkt mij ook helemaal geen probleem...de garage is warm zeg je en ze kan er overdag altijd binnen als ze wil...waar is dan het obstakel ? :?

eldie

Re: Labrador 's avonds even binnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 14:45

Onze hond slaapt ook altijd in de schuur. Maar een hond is een roedel dier en is dus het liefste bij ons in huis. Hij mag in de keuken, waar wij ook regelmatig vertoeven als ik thuis ben. Ik merk dat vooral in deze periode hij meer mee naar binnen wil. Zomers is het geen enkel probleem dan blijft hij liever buiten. Als je het zelf geen probleem vind, neem hem dan mee naar binnen en geef hem daar een eigen plek. Voor de hond fijnen en voor jezelf ook gezellig.

Hackie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 14:46

Denk dat ze er niet zoveel last van hebben, mijn honden zijn ook de hele dag buiten en er ligt er eentje savonds in de airco binnen. De andere is alleen buiten.
Dat is ook een gradenverschil van 10 C. Snap niet zo goed wat mensen lopen te piepen, het is toch heerlijk als de hond de hele dag buiten kan? Misschien het slapen snachts. Tja of die nu in de gang ligt of in de garage. Als je hem savonds binnen laat als je thuis bent en je gaat slapen en je geeft hem/haar een bot zie ik het probleem niet zo.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 14:49

Mijn hond vind het echt niet fijn hoor als hij in de gang moet liggen als wij in de woonkamer zitten en zo ken ik nog heel veel honden. is natuurlijk ook gewenning, maar een hond alleen is niet fijn voor het beest, althans doorgaans niet. Ik snap ook niet dat als je de hele dag samen buiten bent dat je dan niet samen binnen bent. En als hij vies is maak je de poten toch schoon? Hij hoeft toch niet bij je in bed?

xniieeenke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 14:50

Ik vind dat als je een hond neemt, je die gewoon moet laten lopen waar die wil.
In de badkamer of op bed lijkt me niet de bedoeling, maar elke keer maar buiten en in de garage, daar heeft je hond niks aan en ben je als baasje het niet waard om een dier te hebben vind ik.
Hij moet aandacht hebben of een vriendje en niet alleen in de garage of buiten

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 14:55

Fiorini schreef:
wat maakt nu het verschil tussen woonkamer of garage? Onze garage is ook geisoleerd en er is ook verwarming hoor. De verwarmingsinstallatie staat er, dus koud is het daar zeker niet, het is er even warm als in de woonkamer.

Als het daar even warm is dan binnen dan is de woonkamer toch geen probleem?
Dan snap ik je vraag niet over kou...

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 14:56

Onze hond slaapt in de schuur maar dat is ook het enigste wat hij daar doet, voor de rest is hij bij mij, buiten of in huis. ik snap niet dat je ook nog zegt dat je geen twee honden wil want daar heb je geen behoefte aan in huis, je hond is al bijna niet in huis en ik vind dit een vorm van mishandeling, zorg dat er een maatje bij komt of haal hem in huis wanneer jullie thuis zijn. Anders ben je imo geen hond waard.

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 14:59

Onze honden kwamen 's avonds ook altijd binnen. Maar hadden nooit problemen met de kou. Dus nee, lijkt me geen probleem :)

Kimmetjee07

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 15:01

Fiorini schreef:
Wij vinden het geen probleem hoor dat de hond binnen zit. Maar ik vroeg me gewoon af of dit wel goed is ivm warmte/koude.

Het enige wat de TS zich eigenlijk afvraagt is of de overgang niet te groot is. Dus het antwoord van andere zouden eigenlijk maar Ja of Nee hoeven te zijn.

Ik snap wel wat de andere bokkers bedoelen, denk er het zelfde over. Maar als er ook hier al "moeilijk" over gedaan gaat worden, blijft het voor niemand leuk.

Maar ts, als het verschil tussen de garage en jou huiskamer maar klein is, zou ik hem lekker gezellig binnen halen.

muzzy17

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 15:03

xniieeenke schreef:
Ik vind dat als je een hond neemt, je die gewoon moet laten lopen waar die wil.
In de badkamer of op bed lijkt me niet de bedoeling, maar elke keer maar buiten en in de garage, daar heeft je hond niks aan en ben je als baasje het niet waard om een dier te hebben vind ik.
Hij moet aandacht hebben of een vriendje en niet alleen in de garage of buiten

Mijn hond ligt uren op een avond op het balkon. Hij slaapt 's nachts binnen,maar altijd met tegenzin tenzij er eten Is :+ ben ik een slechte baas als mijn hond aangeeft naar buiten te willen en hem dus buiten laat? Als ik op stal ben komt hij nooit naar binnen ook niet als het regent dan zoekt hij een lekker plekje in het stro terwijl hij naar binnen kan en mag.

Heb niks tegen buiten honden alleen kijk wat de hond prettig vind. Wil hij naar binnen mag hij naar binnen.

Edit. Hij ligt ook in de garage met temperatuur van binnen dus Nee het lijkt me niet slecht

maresie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 15:05

Onze hond slaapt snachts in stal bij de paarden en als we overdag weggaan gaat ze ook de stal in ( grote schuur), overdag gaat ze mee in huis als ze dat wil en ze heeft nooit last van de overgang van warm naar koud

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 15:07

Als iemand zijn hond lekker buiten heeft, waar die een plaatsje heeft om te schuilen en lekker te liggen is dat toch prima? En als een ander hem wel in huis heeft omdat ze dat gezellig vinden, ook goed!

Maar voor een hond maakt het niet uit. Als ze gewend zijn om buiten te lopen, dan is dat net zo goed als een hond die graag bij de openhaard ligt.

Bonita_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 15:10

Mijn honden wonen lekker buiten, en slapen snachts bij de paarden in de stal. Zielig? Waarom? Honden lopen heerlijk de hele dag te scharrelen (net als die van TS) en krijgen goed voer, aandacht en we trainen ook geregeld. Maar ze slapen in stal. Dus als het vriest is het een beetje koud, krijgen ze een extra kussen of deken net als de paarden. Is dat ook zielig voor de paarden? Moet ik die dan ook maar opvangen in mijn woonkamer? Dolle boel!

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 15:11

Ik vind het nogal een verschil tussen een hond in huis houden, en een hond in bed te laten slapen.

Komt er bij mij ooit een hond, dan is dat uit gezelligheid, en dan hou ik die in huis, maar de bovenverdieping wordt verboden gebied.

Net zoals ik mijn katten altijd om me heen heb, maar de slaapkamer is verboden gebied.

Mooi dat het hier al net zo gaat als elders op bokt:
OF een paard staat tot zn knieen in de modder, OF 24 uur op stal. Tussenwegen bestaan hier geloof ik niet :')

OF je houdt een hond buiten, OF je hebt een bed vol kwijl.

Prachtig.

EDIT: zie dat ceasar het bericht nu aangepast heeft. Geen bedden meer vol kwijl.
Laatst bijgewerkt door Amaris op 14-10-15 15:12, in het totaal 1 keer bewerkt

KellyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 15:11

Pff wat een heisa. TS zegt toch dat de hond eigenlijk altijd bij hun is, maar bij afwezigheid in en uit de schuur kan lopen. Ideaal lijkt mij. Ik vind het namelijk niet fijn om mijn honden op te sluiten in huis, gooi ze liever naar buiten en dat gebeurd eigenlijk ook altijd in de zomer.
TS is over het algemeen altijd buiten alleen in de winter zit ze binnen en speelt dus dit probleem. De hond is dus niet alleen is bijna altijd in gezelschap van hun als zij er zijn.

Maar je geeft aan dat de garage ongeveer net zo warm is. Dan moet het toch niet uitmaken? En iedereen die zijn hond niet buiten heeft zitten maakt toch ook wandelingen buiten wanneer het koud is? Ik zeg gewoon lekker binnen halen.

Het enige puntje wat ik dan niet snap is dat jullie na hebben gedacht over een tweede hond maar dat jullie dat niet in huis willen hebben.. De hond is eigenlijk altijd buiten en als ie binnen komt zal dit alleen in de winter zijn.
Je hebt al een hond, dus stofzuigen en dweilen moet je toch wel, wat weerhoudt je er dan van om een vriendje erbij te nemen?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 15:15

Bonita_Bon schreef:
Mijn honden wonen lekker buiten, en slapen snachts bij de paarden in de stal. Zielig? Waarom? Honden lopen heerlijk de hele dag te scharrelen (net als die van TS) en krijgen goed voer, aandacht en we trainen ook geregeld. Maar ze slapen in stal. Dus als het vriest is het een beetje koud, krijgen ze een extra kussen of deken net als de paarden. Is dat ook zielig voor de paarden? Moet ik die dan ook maar opvangen in mijn woonkamer? Dolle boel!

Een hond die bvb 20 uur per dag op zichzelf is aangewezen, zonder soortgenoten of een roedel om zich heen vind ik zielig en not done. Heb je er twee dan word het voor de hond al een stuk beter. Als ts hier zou zeggen dat haar paard 20 uur per dag alleen op stal staat had ze nu al 30 pagina's over mishandeling gehad maar een hond, een absoluut roedeldier , dan maakt het niet uit??

xniieeenke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 15:24

Als je hond het wil vind ik het goed, maar je gaat niet dwingen als ie niet wil :D

muzzy17

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 15:30

bigone schreef:
Bonita_Bon schreef:

Een hond die bvb 20 uur per dag op zichzelf is aangewezen, zonder soortgenoten of een roedel om zich heen vind ik zielig en not done. Heb je er twee dan word het voor de hond al een stuk beter. Als ts hier zou zeggen dat haar paard 20 uur per dag alleen op stal staat had ze nu al 30 pagina's over mishandeling gehad maar een hond, een absoluut roedeldier , dan maakt het niet uit??

Niemand heeft het ergens over 20 uur gehad. Hond van ts Is veelal overdag met de mensen en bovenstaande van jou quote geeft aan dat ze aandacht krijgen en er getraind word.

Binnen of buiten, dieren horen geen 20 uur pd alleen te zijn/staan

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 15:33

Amaris schreef:
Ik vind het nogal een verschil tussen een hond in huis houden, en een hond in bed te laten slapen.

Komt er bij mij ooit een hond, dan is dat uit gezelligheid, en dan hou ik die in huis, maar de bovenverdieping wordt verboden gebied.

Net zoals ik mijn katten altijd om me heen heb, maar de slaapkamer is verboden gebied.

Mooi dat het hier al net zo gaat als elders op bokt:
OF een paard staat tot zn knieen in de modder, OF 24 uur op stal. Tussenwegen bestaan hier geloof ik niet :')

OF je houdt een hond buiten, OF je hebt een bed vol kwijl.

Prachtig.

EDIT: zie dat ceasar het bericht nu aangepast heeft. Geen bedden meer vol kwijl.

Klopt, ik heb het een en ander maar even weggehaald. In mijn omgeving legio voorbeelden van honden die in bed slapen, in elk restaurant mee moeten, met een weekendje weg het hele huis in beslag nemen. En nee, dan niet een teckel maar gewoon een grote hond met veel haar en kwijl. Daar ben ik wel zo afstandig van geworden, dat ik er bij voorbaat al kriebels van krijg :+ Heb het maar even wat subtieler neergezet.

Mijn honden zitten buiten en ik ben daar wel blij om. Ze kunnen gaan en staan waar ze willen, in de sloot, de stront of de modder duiken zonder ergernis bij baaslief. Nee hoor, prima zo. Laat ze maar lekker tussen de paarden en weilanden bivakkeren en 's avonds op deel met een mand en een lekkere wollen deken slapen. Of ik nou de kamerdeur of de deeldeur open trek maakt ook niet uit denk ik maar.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 15:44

Dat klopt, maar dan vind ik het wel weer een verschil tussen honden op een boerderij (voor het gemak maar even een huis met stal en erf een boerderij noemen dan) en in de tuin van een rijtjeshuis.

De hond waar ik het in een eerdere post over had (die nu dus weg is wegens blaffen) zat dus in de achtertuin van een rijtjeshuis.

Dan vraag ik me oprecht af: waarom begin je dan aan een hond.

De honden van mijn oppasfamilie lopen de hele dag buiten op het erf, wei, hebben een grote overkapping en kunnen 's avonds in de bijkeuken en buiten (deur blijft gewoon open)

De dame des huizes is ook veel buiten bezig met de stallen, paarden, is de hele dag thuis en als de honden binnen willen liggen in de kamer kan dat ook.
Dat vind ik dan wel iets anders, en voor die honden is dat idd hemel op aarde. Het zijn er ook wel de soort honden voor. En het zijn er twee. Dus geen eenzame buitensluiting.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 15:47

Mijn labrador ligt lekker op de bank en 's nachts op mijn voeteneind op bed. :D
Ik vind dat juist het leuke van een hond hebben, ze is altijd bij me.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 15:49

Bonita_Bon schreef:

Een hond die bvb 20 uur per dag op zichzelf is aangewezen, zonder soortgenoten of een roedel om zich heen vind ik zielig en not done. Heb je er twee dan word het voor de hond al een stuk beter. Als ts hier zou zeggen dat haar paard 20 uur per dag alleen op stal staat had ze nu al 30 pagina's over mishandeling gehad maar een hond, een absoluut roedeldier , dan maakt het niet uit??[/quote]

Niemand heeft het ergens over 20 uur gehad. Hond van ts Is veelal overdag met de mensen en bovenstaande van jou quote geeft aan dat ze aandacht krijgen en er getraind word.

Binnen of buiten, dieren horen geen 20 uur pd alleen te zijn/staan[/quote]
Overdag zijn ze aan het werk en kan de hond zich (alleen) door de tuin bewegen. En kiezen of hij binnen of buiten wil zijn, dat haal ik er uit en de enigste training is een wandelingetje sávonds en op de warmere dagen zijn ze bij de paarden en dan is de hond er bij. Het is in Nederland en Belgie de helft van het jaar te koud om buiten te zitten dus zit de hond een half jaar, buiten het wandelingetje sávonds alleen als ze hem niet binnen halen en dat vind ik heel erg sneu.

Fiorini

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-15 15:54

Ik begrijp al die heisa hier niet hoor. Als jullie je hond in je slaapkamer willen houden, dan moeten jullie dat doen, maar hier slaapt ze in de garage en ze vind dit ook fijn. Dit is haar plekje en dat weet ze ook.

Mijn vraag was dus gewoon of het een probleem is als mijn hond een hele dag buiten zit en ik ze savonds mee binnen neem in de winter, of het dan geen probleem is qua temperatuursverschil.
Mijn hond kan inderdaad de hele dag binnen en buiten lopen, maar savonds als ze binnen is gaat de verwarming ook aan en wordt het dus warm in huis en dus ook in de garage.

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 16:00

Nee het is geen probleem. Ze geven zelf wel aan als ze het te warm vinden worden. Als mijn honden in volle wintervacht zitten zijn ze het na 10 minuten binnen echt zat.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 16:05

Fiorini schreef:
Ik begrijp al die heisa hier niet hoor. Als jullie je hond in je slaapkamer willen houden, dan moeten jullie dat doen, maar hier slaapt ze in de garage en ze vind dit ook fijn. Dit is haar plekje en dat weet ze ook.

Mijn vraag was dus gewoon of het een probleem is als mijn hond een hele dag buiten zit en ik ze savonds mee binnen neem in de winter, of het dan geen probleem is qua temperatuursverschil.
Mijn hond kan inderdaad de hele dag binnen en buiten lopen, maar savonds als ze binnen is gaat de verwarming ook aan en wordt het dus warm in huis en dus ook in de garage.

Maar waarom zou ze dan wel in de garage kunnen en niet in huis? Dat temperatuurverschil is er dus toch al, waarom je vraag dan