Hond zichtbaar in het donker

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Xjewillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 20:37

wij hebben voor onze oude hond een ''regendeken''
met reflectie, lijkt op zo'n reflectie deken die je voor
je paard hebt maar als ik het zo hoor is dat te warm
voor je hond als hij zo'n dikke vacht heeft.

PineApple

Re: Hond zichtbaar in het donker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-15 20:40

Ja, dat denk ik ook Willemijn, hij heeft het sowieso standaard warm eigenlijk.

Xjewillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 20:41

PineApple schreef:
Ja, dat denk ik ook Willemijn, hij heeft het sowieso standaard warm eigenlijk.

voor onze hond is het een uitkomst maar die is dan ook 13 en heeft artrose ...

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 20:48

ArroNnie schreef:
[ [url=m/m0NG8A.jpg]Afbeelding[/url] ]

Momenteel gebruik ik zo'n soort halsband, led verlichting en oplaadbaar..ideaal! :j. Ook een reflectievestje voor de hond zelf..

Gebruik deze ook! Roze band, maar geeft rood licht :'). Beetje jammer. Maar goed, USB oplaadbaar. Je krijgt er een kabeltje bij. is een mini USB dingetje, maar dan de dikkere helaas. Niet zoals meeste telefoon laders. Maar goed, kabeltje erbij, opladen aan je laptop of stopcontact als je zelf zo'n dingetje daarvoor hebt.

Maar super dingetjes. De vacht van de hond bedekt hem ook, maar het licht is sterk genoeg dat het er doorheen/overheen schijnt.

Gewoon bij de dierenwinkel gekocht voor 10 euro. Zijn overal wel te koop. Heel populair waren ze vorig winter.

Allemaal 1 maar. Je kunt ze op maat knippen. Maar bij een te klein hondje zou ik het afraden want als je het knipt, er zit toch een ronding in, die ineens kleiner word en dan krijg je dat die zo raar dubbel gaat zeg maar.. Kan even het juiste woord niet vinden haha.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 23:23

Bij de aldi hebben ze in het najaar altijd reflectiebanden met led lampjes erin, kun je met klittenband vastmaken. Ze zijn bedoeld voor hardlopers geloof ik, maar ik gebruik ze overal voor; aan mijn arm of been, of de benen van mijn paard als ik buiten rijd. En de hond krijgt er een om als we in het donker lopen. Ook bij een hond met lang haar blijf je de lampjes goed zien.
En ze zijn niet duur ook nog.

Tweetyj

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 23:50

Ik heb weliswaar een kortharige hond, maar ik ben (ook) op zoek naar een lichtgevend tuig omdat hij een ster is in halsbanden afkrijgen als het juist even niet moet :')
Ik ben nu bijvoorbeeld naar deze aan het kijken:
http://www.hondenoutlet.nl/product/lich ... hondentuig
http://www.uwdierenwinkel.nl/hondentuig ... licht.html

Je kan ook altijd deze aanschaffen:
http://www.dandydog.nl/veiligheid/289-n ... svest.html

Edit: ik ben zelf geen fan van sites als alieecpress omdat ik de kwaliteit van dit soort producten liever wil kunnen testen, iets meer garantie wil krijgen bij een dergelijk product en omdat ik ook gewoon liever investeer in iets wat duurder is, maar goed en vertrouwd, dan iets wat goedkoper is en uiteindelijk een miskoop blijkt na twee keer testen, dan zit je alsnog met de gebakken peren zegmaar..

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 06:15

Tweetyj schreef:
Edit: ik ben zelf geen fan van sites als alieecpress omdat ik de kwaliteit van dit soort producten liever wil kunnen testen, iets meer garantie wil krijgen bij een dergelijk product en omdat ik ook gewoon liever investeer in iets wat duurder is, maar goed en vertrouwd, dan iets wat goedkoper is en uiteindelijk een miskoop blijkt na twee keer testen, dan zit je alsnog met de gebakken peren zegmaar..

De banden die ik via Aliexpress gekocht heb, zijn echt precies dezelfde als die van een merk in Nederland. Er zat alleen geen kartonnetje bij met merknaam. Die banden worden namelijk ook in China gemaakt. Heb de banden in oranje en die zijn echt heel goed zichtbaar. Groen en blauw lijken met minder geschikt. Als ze knipperen zijn ze nog opvallender, maar dat lijkt me zo irritant voor de hond (ik ben een muts :D )

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 08:13

Leuke hond heb je :) Maar qua haar valt het best mee. Dit is die van mij :+
Afbeelding
En inderdaad, een halsband valt dan echt niet op.
Maar een reflexihesje met een hardloopband erop genaaid op schouderhoogte is echt perfect.
Ik heb een hesje als deze:
Afbeelding
Maar als je bang bent dat ie niet blijft zitten kun je ook voor zoiets gaan:
Afbeelding
En dan een hardloopband met knipperlicht erop vast maken, van links naar rechts over de schouder heen. Dan is de hond van alle kanten zichtbaar :)

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 08:22

Kaal scheren :+

Mandarijn12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 08:24

Helmpje op met een bouwlamp :+

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 19:36

anneliesdj schreef:
Bij de aldi hebben ze in het najaar altijd reflectiebanden met led lampjes erin, kun je met klittenband vastmaken. Ze zijn bedoeld voor hardlopers geloof ik, maar ik gebruik ze overal voor; aan mijn arm of been, of de benen van mijn paard als ik buiten rijd. En de hond krijgt er een om als we in het donker lopen. Ook bij een hond met lang haar blijf je de lampjes goed zien.
En ze zijn niet duur ook nog.

die gebruik ik ook. Ik heb ze bij de Action gehaald, kosten een euro ofzo.
Ik maak er twee aan elkaar (zit al klitteband aan) en dan is de hele hals verlicht met ledlampjes.

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 19:38

Afbeelding

Deze bedoel ik. Ik had eerste een officiële hondenhalsband met lampjes, maar deze zijn veel beter zichtbaar en ze zijn ook nog eens goedkoop.

mandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 19:49

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 10:00

ArroNnie schreef:
[ [url=m/m0NG8A.jpg]Afbeelding[/url] ]

Momenteel gebruik ik zo'n soort halsband, led verlichting en oplaadbaar..ideaal! :j. Ook een reflectievestje voor de hond zelf..

Heb ik van de week ook gekocht, bij van Cranenbroek, meen 5 euro in de aanbieding nu.
Als die op knipperen staan doet het pijn aan je ogen, me dunkt dat je die in het donker ook bij een langharige hond ziet :+
Oplaadbaar met usb idd.

Verder heb ik voor de pup een reflecterend tuig met lijn van karlie, kun je in het donker ook niet langs kijken.

Reflecterende hesjes heb ik ook, maar gebruiken we haast niet.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 10:04

Ik gebruik ook dat vest die de labrador aan heeft alleen heb ik er zelf druk knopjes opgemaakt omdat hij het klittenband steeds los kreeg.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-15 15:21

Mijn honden hebben de sterkst schijnende leuchtie led halsbanden aan en een reflectie halsband. Zelf heb ik een vest aan met reflectie en een hoofdlamp op. Valt de led band niet op dan wel hun ogen of hun reflectie band. Geen problemen er mee. Zijn wel duur in aanschaf maar zeker de moeite waard

Froukje_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-15 15:32

mandje schreef:
Ik las dat je een Julius K9 tuig hebt? Waar je labels op kan zetten?
Je hebt speciale lampjes die je in het tuig kan bevestigen. Even willekeurig link: http://www.k9shop.nl/nieuwe-producten-b ... en-nl.html

Ook heb je speciale labels met led verlichting: http://www.k9shop.nl/werelds-bekende-ho ... mpjes.html

Misschien heb je er wat aan. Weet natuurlijk niet wat voor tuig je nu precies gebruikt.
dat onderste kun je zelf ook maken!
2 van die bandjes bij action weg halen en een stukje klittenband.
Dat vast naaien op die bandjes en hup op je k9 tuig!
Niet moeilijk rn ook nog eens goedkoop

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-15 16:55

loulou schreef:
[ Afbeelding ]

Deze bedoel ik. Ik had eerste een officiële hondenhalsband met lampjes, maar deze zijn veel beter zichtbaar en ze zijn ook nog eens goedkoop.

Ja die inderdaad.
Ze liggen op het moment ook weer bij de aldi, 2 in een pakje voor 3 of 4 euro?
Voor een heel grote hond heb je er idd 2 nodig maar je kunt ze simpel aan elkaar maken, dus je kunt er eigenlijk alles mee, zelfs een heel harnas van maken :+
Ik heb ze echt al zeker 5 jaar en de meesten doen het nog gewoon.

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-15 16:58

Ik heb een reflecterend jasje voor mijn hond!

Leprycorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-15 17:13

Mijn julius K9 tuig heeft reflecterende strepen erin zitten.
In de "voorband" zeg maar, en de naden zijn reflecterend.
Scheelt al heel wat.

En doe het nu altijd met losse lampjes (mijn lab pakt ze dus niet :+ )
Maar met die bandjes van de action kan je heel goed namaken wat ze ook veel duurder verkopen.
Als je dat liever niet zelf maakt, kan je gewoon van die labels met lampjes erin kopen, die je kan erop kan plakken. Ideaal :j

Ulfeino

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-15 17:16

loulou schreef:
[ Afbeelding ]

deze heb ik ook voor onze hond, ze heeft vrij veel en dik haar bij haar hals, maar toch schijnen de lampjes er wel doorheen naar de zijkant en de grond.

Elias93

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 18:11

Misschien is dit wat? (Sorry krijg hem zo snel niet recht)

Bij de kramer.nl te bestellen.
Afbeelding

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 18:22

Die hesjes zijn ook te koop bij PetsPlace :) heb ik de mijne vandaan.

Afbeelding

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 18:26

Als autobestuurder (heb zelf nog geen hond) kan ik iedereen aanraden hun hond uit te rusten met een lichtgevende riem/lijn, en een lichtgevend jasje. Die combinatie trekt bij mij in ieder geval altijd direct de aandacht als ik 's avonds onderweg ben met de auto. Één klein knipperlichtje ergens aan de hond kun je vergeten, je ziet het over het hoofd.

Suusie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 18:29

De ´nieuwe´ Flexi vario´s (die rollijnen) hebben een verwisselbaar onderstuk. Er is een mogelijkheid om daar een lichtgevend stuk aan te klikken.
Verder inderdaad die hippe usb oplaadbare led halsbanden. die zijn zichtbaar tot wel 500 meter! En verkrijgbaar in verschillende neon kleuren.