Dilemma, wel of geen hond erbij?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 15:37

Als mijn moeder dat tegen mij zei hoefde ze nooit meer op te passen. Kom nou. Wel de kinderen maar niet mijn huisdieren? Dan beide niet. En zeker omdat moeders ze dus niet eens hoeft uit te laten, borstelen, voeren etc, haar enige probleem is blijkbaar dat er een hond in huis is.

TS, het is maar net wat je mogelijkheden zijn. Als jij echt geen andere oppas kan vinden, dan zal je of de honden die dag naar de hondenopvang moeten doen, of geen tweede hond nemen. Heb je die mogelijkheid wel, dan kan je moeder kiezen, of kids en de honden, of niks die dag.

Amaris

Re: Dilemma, wel of geen hond erbij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 15:39

nou ik snap het dilemma wel. Dit is iets dat behoorlijk kwaad bloed kan zetten, en de vraag is heb je een verstoorde relatie met je moeder over voor een hond.... ik weet het niet...

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 15:40

Als je daardoor al een verstoorde relatie krijgt, dan was die sowieso al niet goed.

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 15:41

Ik snap dat het moeilijk is om aan te geven dat je moeder dan niet meer hoeft te komen om op te passen. Je moeder is iets anders dan een 'gewone' oppas. Toch blijf ik erbij dat jij en je man bepalen of er een tweede hond bij komt en jouw moeder daar 0,0% inspraak in heeft.

NoName126

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 15:46

Lastige patstelling. Ik zou eerst eens kijken naar een uitlaatservice/hondencreche voor die ene dag in de week. Leuk voor de honden, en als de onze terugkomen van de uitlaatservice, liggen ze de hele dag voor pampus in de mand. Wellicht een idee om zo de dag rustig te laten blijven voor haar. En uiteraard eens serieus om de tafel zitten met welke regels jullie hanteren en op welke manier jullie consequent zijn naar de hond.
Mocht ze dit niet zien zitten, dan is de keuze heel zwart-wit.

Piepdruif

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 15:49

Is het mogelijk dat de kinderen naar oma gaan ipv dat oma naar de kinderen gaat? Dan kunnen de honden gewoon thuis blijven en heeft oma helemaal nergens last van.

Watdannog

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 15:51

Andere opvang voor de honden lijkt mij een goede oplossing.
Jouw moeder wil graag op de kindjes passen maar is geen hondenmens, is dat nou zo erg?
Juist fijn dat zij het van te voren aangeeft en niet als de pup er al is, dan is het nog veel vervelender.

Wij hebben 1 hond en er is even sprake geweest van een tweede. Wij hebben dit dus niet gedaan.
Mijn moeder gaf toen ook aan. Op 1 hond wil ik passen ook als jullie op vakantie zijn, maar twee is gewoon teveel voor mij.
Prima, ik was juist blij met een duidelijk verhaal :j

Andere optie is de kinderen naar oma brengen.

SuperZodiaX

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 15:59

Kinderen bij oma thuis en voor de honden een uitlaatservice? Dan kan beide. En mijn honden zijn altijd helemaal kapot als ze terug komen van de HUS, die vinden het dan echt geen probleem dat ze even alleen thuis zijn

Mijati

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 16:06

Ik zou zelf met mijn moeder om de tafel gaan. Maak duidelijk waarom jullie graag een tweede hond willen. En wat daar voor haar de voor en nadelen van zijn (ik merk dat we nu we twee jonge honden hebben, ze heerlijk elkaar kunnen vermaken). Bespreek met haar eventueel de optie om de honden langer in de tuin te laten als zij oppast, maak dan wel een schuilhok voor de honden. Of bespreek met elkaar de optie om de kinderen naar oma te laten gaan en de honden twee dagen alleen thuis, bedenk alleen thuis is dan niet meer alleen, maar zonder menselijke roedel.

_Alarm_wlkp

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 16:10

Of heel simpel, je zorgt dat de honden die dag buiten zitten?
Zet een deel van de tuin af of een grote (!) ren?
Voor 1 dag in de week is dat niet zo'n drama en is iedereen tevreden.

Santos_05
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 20:30

higgins schreef:
Andere opvang voor de honden lijkt mij een goede oplossing.
Jouw moeder wil graag op de kindjes passen maar is geen hondenmens, is dat nou zo erg?
Juist fijn dat zij het van te voren aangeeft en niet als de pup er al is, dan is het nog veel vervelender.

Wij hebben 1 hond en er is even sprake geweest van een tweede. Wij hebben dit dus niet gedaan.
Mijn moeder gaf toen ook aan. Op 1 hond wil ik passen ook als jullie op vakantie zijn, maar twee is gewoon teveel voor mij.
Prima, ik was juist blij met een duidelijk verhaal
:j

Andere optie is de kinderen naar oma brengen.

Hier hetzelfde, maar dan met de vakanties. De kleine hond kan ik overal kwijt, maar de grote wil niemand in huis hebben, dus die is zo geënt dat hij altijd naar een pension kan. Duidelijkheid is juist heel erg fijn.

Oma laten oppassen lijkt me een keuze. Maar als ze duidelijk de honden er niet bij wil zal je moeten zorgen dat ze weg zijn.

Of de kinderen naar de creche/gastouder en een hond erbij, ook fijn voor de eerste hond en dan heb je alles in eigen hand. Of als oma oppast mag ze aangeven dat ze dat niet wil en een oma als vaste oppas is ook heel wat waard (al hebben wij dus voor het eerste gekozen, zodat we niet afhankelijk zijn).