Kat plast nu voor de tweede keer op bed.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 14:55

Jolliegirl schreef:
Als medisch uitgesloten is, met dr neus bij dr eigen urine houden. Geheid dat ze t nooit meer doet.
Maaaarrrrr...alleen als je alles uitgesloten hebt en het dus echt echt echt slecht gedrag is.

.

Wat een onzinnigheid. Dat helpt je misschien in je frustratie maar verder is het niets minder dan dierkwelling..

xNathaliee

Re: Kat plast nu voor de tweede keer op bed.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-15 14:56

Is het ook typisch dat ze vandaag nog niks op de bak heeft gedaan?

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 14:58

xNathaliee schreef:
Is het ook typisch dat ze vandaag nog niks op de bak heeft gedaan?

Nee hoor, katten kunnen het heel lang ophouden. Die van mij ligt soms ook 10 uur te slapen overdag zonder naar de bak te gaan.

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 15:02

Goed dat je naar de dierenarts gaat, onzindelijk + miauwen maakt een medische oorzaak nog waarschijnlijker. Dat ze nog niks heeft gedaan kan betekenen dat ze verstopt zit of door pijn zo lang mogelijk ophoudt, maar het kan ook toevallig zijn.
Klinkt misschien stom, maar het zou fijn zijn als de dierenarts iets vind. Je bent er heel vroeg bij dus als het medisch is, is het behandelen en je probleem is weg. Onzindelijkheid vanwege stress etc is lastiger op te lossen.

De tip van de neus erbij houden (erbij of erdoor halen?) is idd een slechte. Bereikt niks, behalve het risico op meer stress en dus juist meer onzindelijkheid. En echt slecht gedrag bestaat dus niet. Er bestaat wel heel veel gedrag wat verkeerd begrepen wordt of gedrag waar wij als mensen niet makkelijk de oorzaak voor kunnen vinden. Maar onzindelijkheid is nooit voor de lol of om ons te pesten oid. De kat zelf vind dit namelijk ook niet leuk.

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-15 15:21

Ik hoop ook dat er een oorzaak is indd :j (ik loop zelf ook met kwaaltjes die niet te herleiden zijn en vind dat zelf al reuze vervelend) :=

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 15:39

Gulpje schreef:
Jolliegirl schreef:
Als medisch uitgesloten is, met dr neus bij dr eigen urine houden. Geheid dat ze t nooit meer doet.
Maaaarrrrr...alleen als je alles uitgesloten hebt en het dus echt echt echt slecht gedrag is.

.

Wat een onzinnigheid. Dat helpt je misschien in je frustratie maar verder is het niets minder dan dierkwelling..

Hoezo?
Ze ruiken er zelf ook aan om vervolgens niet meer op die plek te pissen.
Ken ervaringen( niet van mezelf, ik ben niet van die aanpak) dat het werkt.

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 15:44

Hoezo?
Moet ik dat écht nog gaan uitleggen ook?

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 15:45

Jolliegirl schreef:
Hoezo?

Ze gebruiken de kattenbak toch ook niet maar 1x en daarna nooit meer?

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 15:52

De redenatie dat er aan laten ruiken zou helpen, zou sowieso alleen gelden als het onzindelijkheid is vanwege territoriale neigingen. Dan zullen ze er de volgende dag pas weer overheen pissen of zodra je het hebt schoongemaakt. Maar het lijkt mij dat het sowieso niet werkt, want katten zijn echt niet achterlijk en als ze plassen om geur af te zetten, weten ze dat prima. Daar hoeven wij ze niet aan te herinneren.
De ervaringen dat dit werkt neem ik dan ook met een flinke korrel zout. Ik ga er van uit dat er een andere, wel logische, verklaring voor is dat de kat stopte met onzindelijkheid.

LCT

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 15:57

Heb niet alles gelezen wil alleen even vertellen Wat die van ons had.
Poek was altijd helemaal gelukkig Bij ons, totdat het 4e kind kwam. Ze plaste alleen nogmaarnop mijn moeders bed en had een psychische blaasontsteking. Wij hebben haar toen weggedaan en ze is nog heel oud geworden Bij een oud vrouwtje waar ze het heerlijk had!

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 16:12

Jolliegirl schreef:
Gulpje schreef:

Hoezo?

Als een kat niet meer zou plassen op een plek waar ze dat eerder hebben gedaan en het ruiken kan je iedere dag een nieuwe kattenbak kopen. Dat is natuurlijk logica van helemaal niks.

Emma_s_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 16:20

Goed dat je naar de dierenarts gaat.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 17:08

Bij vrienden van me heeft het gewerkt.

Nogmaals, IK doe het niet..
Ik zet ze op de bak als er een ongelukje gebeurt

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-15 17:55

Ze heeft (gelukkig) niks, alles was goed.. Waarschijnlijk dus toch stress. We kunnen daar een verstuiver voor kopen bij een dierenwinkel maar gaan eerst maar alle deuren dicht houden om te kijken of ze ergens anders ook plast en anders toch maar iets kalmerends kopen.

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-15 05:59

Maak me wel een beetje zorgen om haar. Gister is ze de hele dag bezig geweest met haarzelf schoonmaken (desinfectie spul) en heeft niks gegeten of gedronken. Vanochtend lag ze in haar mand te slapen en normaal als ze de slaapkamerdeur hoort komt ze vaak naar je toe gelopen. Nu lag ze erin te slapen want toen ik haar aaide schrok ze pas wakker. Vannacht niks gegeten alleen een plasje op de bak gedaan.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 06:22

Geef je hetzelfde voer als ze voorheen kreeg?

Emma_s_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 06:28

Ze moet wel blijven eten, anders loopt ze risico om echt ziek te worden. Het is absoluut iets om aan de DA te laten weten als ze langer dan een dag niet heeft gegeten.

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-15 07:07

Ja we hebben haar brokjes hetzelfde gehouden maar ze krijgt soms iets extra's (nat voer, zowel van het merk dat ze gewend is als een ander merk dit krijgt ze overigens gemiddeld 2x per maand).
Het grind hebben we geleidelijk veranderd en is iets grover dan ze gewend is maar daar doet ze het ook gewoon op. Inmiddels gehoord dat ze wel heeft gepoept vanochtend (ik ben onderweg naar school).

Emma_s_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 07:33

Wellicht begrijp ik het nu verkeerd, krijgt jullie kat maar 2x per maand natvoer of 2x per maand ander natvoer dan ze gewend is? Ze moet echt eten.
Een kat moet elke dag eten. Als een kat niet eet, beschadigt de lever (leververvetting), waarna de kans op herstel met de dag afneemt.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 07:38

En desnoods nu even elke dag natvoer. Over het algemeen eten ze dat liever dan brokjes.

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-15 07:43

Emma_s_girl schreef:
Wellicht begrijp ik het nu verkeerd, krijgt jullie kat maar 2x per maand natvoer of 2x per maand ander natvoer dan ze gewend is? Ze moet echt eten.
Een kat moet elke dag eten. Als een kat niet eet, beschadigt de lever (leververvetting), waarna de kans op herstel met de dag afneemt.

Ze krijgt twee keer per dag brokjes en ongeveer 2x in de maand nat voer als extra's :j

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 08:21

Je zou een paar blikjes gourmet mousseline kunnen halen. Mijn katten krijgen hier elke avond een half blikje van. (kleine blikjes) Dit is heel zacht voer, en heel smakelijk, en de meeste katten zijn er dol op.
Ze krijgen er ook gelijk wat vocht mee binnen.

Ze mag hier best elke dag iets van krijgen. Maak er een gewoonte van om haar dit bijv elke ochtend of elke avond te geven. Die van mij krijgen het 's avonds want de buitenkat komt ervoor naar binnen, dus dan heb ik die 's nachts mooi in huis.

Overigens staan bij mij de hele dag door brokjes. Dan kunnen ze echt op de kattenmanier telkens kleine beetjes van eten, dit is eigenlijk veel beter.

Mijn brits korthaar heeft de neiging tot overgewicht, maar ze eet niet meer dan nodig dus dat ze zich dan helemaal vol vreten is een fabel (mocht je daar bang voor zijn, veel mensen denken dat nl)

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-15 09:01

Ja ze krijgt gewoon elke ochtend en elke avond brokjes en soms dus nat voer. Maar ze is felix gewend maar we hebben ook al inmiddeld van gourmet gegeven. Kan ze door die verandering ook dit gedrag vertonen? Aangezien er dus geen medische oorzaak is.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 09:05

Nee hoor, komt niet door voer.

Was de kat ook alleen bij je moeder?
Was je moeder vaker thuis?

_Milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 09:09

Hoe oud is ze eigenlijk? En is ze geholpen?

Heeft de dierenarts ook gecontroleerd op blaasgruis?

Ze doet het alleen op bed? Was je je beddengoed toevallig met wasverzachter?