Kent iemand de Vizsla?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

KahluaB

Re: Kent iemand de Vizsla?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 10:44

En ? Is het besluit al genomen ? Ik ben benieuwd! :j

Anniek22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-15 11:03

Ja, we hadden eentje besteld bij een goede fokker. We waren nummer zeven in de rij en er werden vrijdagnacht 7 pups geboren. Fokker belt ons op, wij helemaal blij, zegt ie dat ie nooit gezegd heeft dat we nummer zeven waren maar zegt ie dat we nummer tien zijn. Terwijl we er heel zeker van waren dat hij nummer 7 zei. Helaas dus geen pup dus we hopen er een met Pinksteren of Pasen te hebben.. :( helaas t is niet anders, best zeldzaam ras he

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 12:08

Nou dat is ook niet netjes.. :n
Kun je niet kijken bij een andere fokker?

Fosco

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 12:12

Anniek22 schreef:
Ja, we hadden eentje besteld bij een goede fokker. We waren nummer zeven in de rij en er werden vrijdagnacht 7 pups geboren. Fokker belt ons op, wij helemaal blij, zegt ie dat ie nooit gezegd heeft dat we nummer zeven waren maar zegt ie dat we nummer tien zijn. Terwijl we er heel zeker van waren dat hij nummer 7 zei. Helaas dus geen pup dus we hopen er een met Pinksteren of Pasen te hebben.. :( helaas t is niet anders, best zeldzaam ras he

Ik ken een hoop mensen met Viszla`s en er moet vast een goede fokker te vinden zijn. Als ik dit zo lees lijkt het mij of je niet echt een nette eerlijke fokker te pakken hebt. De Vizsla is wel een ras waarbij de fokker een ontzettend belangrijke rol speelt voor het verdere leven van de hond. Het is een gevoelig ras en hebben in de eerste weken een goede start nodig wil je er later een leuke hond aan hebben. Ik zou dus even verder zoeken naar een goede fokker :)

amen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 12:57

Gewoon goede fokker zoeken en bij deze heb je vaak wachttijden van een jaar of langer.
Ik ken ook iemand die staat nu al halfjaar op wachtlijst voor nest wat eind 2016 geboren word, is 2e in rij, fokker heeft 1e keus en hij 2e keus. Iov met fokker word keuze gemaakt.

Succes

KahluaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 13:00

Jammer Ts !
Onze Alexia wordt ong half maart gedekt .. dussss ;)

Ik ben een eerste keer fokker ,maar onze teef komt uit een heel goed nest/stam ,en volgens de fokster was ze de beste uit het nest.
Ik ga me er ook echt in verdiepen en adviezen van ervaren fokkers vragen .(oa de fokster van Alexia)

Anniek22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-15 22:08

En we krijgen toch een pup! Een afzegging etc. Mijn ouders waren misschien ook wel beetje te boos, kan best zijn. We zijn bij meerdere fokkers geweest alleen de meesten hebben pas over een paar maanden een loopse teef. We krijgen nu een teefje <3 Op bokt ontstaat vast een topic van onze vizsla pup :)

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-15 09:28

Oh wat fijn!! :))
Gelukkig dat alles toch goed is gekomen en ik kijk uit naar je topic :j

amen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-15 11:33

Als een fokker zo reageert wou ik er niet eens meer een pup kopen...

Ik vind niet erg om prijs voor mn pup te betalen, maar op zon manier als wat jij beschrijt hoe fokker reageert. Verdiend ie in mijn ogen geen cent..

Meeste viszla pups kosten ook nog wel paar centen....

KahluaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-15 12:21

Fijn dat jullie nu toch al een pup krijgen Ts!
Verder ben ik het.met Sigrid eens...

Een pup kost toch wel tussen de 800 en 1100 euro.,afhankelijk van de afstamming / papieren.

Ianthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-15 22:44

QuintyKelly schreef:
Ik heb zelf geen ervaring met Vizsla's, maar wel ervaring met jachthonden. Een Viszla is een jachthond en vaak is het jachtinstinct bij jachthonden zo groot dat dit er niet uit te trainen is. Wij hebben een aantal jachthonden gehad die heel erg reageerden op 'tamme' konijnen, maar sommige die daar ook niks op uit deden. Moet er wel bij zeggen dat de konijnen rustig bleven zitten. Buiten daar in tegen, als een wild konijn of ander dier wegsprong kunnen ze behoorlijk sterk worden.

Wat een onzin, niet elke jachthond is hetzelfde en er zit verschil tussen jachtinstinct. Mijn jachthond hoort voor de baas te werken, niet zelfstandig.. En als je gewoon de normale gehoorzaamheid erop zet, hierkomen vanaf begin goed aanleert met bijv fluit is dat geen probleem. dit type jachthond is geen podenco type qua Jachtinstinct die wel zelfstandig gaat jagen.

Anniek22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-15 08:37

We weten hoe het zit en dat je ook niet gratis een vizsla krijgt. ;) maar dank jullie wel voor de comments ;)