Voedster steriliseren?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Floortz

Re: Voedster steriliseren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-15 11:10

Klopt, ze tonen het niet, pas als ze echt veel pijn hebben gaan ze knarsen. En als ze stoppen met eten is het snel gedaan...

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-15 13:45

Ik heb evt nog Carprofen staan, maar ga ervan uit dat ik wel een pijnstiller mee krijg. Ik heb ook thuis een infrarood lamp, is dat iets voor als ik haar net opgehaald heb?
Sws haar knuffeldekentje leg ik in de reismand zodat ik haar comfortabel kan vervoeren met haar vertrouwde geur.
Voor de reactie van mn ram ben ik eigenlijk niet bang. Hij is ontzettend lief/makkelijk, toen mn vorige voedster overleed kon ik deze (Jane heet ze) er zo bij zetten. We hadden hele plannen om ze te gaan koppelen maar na een minuutje snuffelen vond meneer het wel best en kroop tegen haar aan :P

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-15 12:17

Nou, mijn dametje is vanmorgen geholpen. Ik heb net gebelt en alles is goed gegaan, ze ligt nog even bij te komen. Vanmiddag rond 16.00 mag ik haar op komen halen :)

2a54z6e45r6r

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 22:16

Hoe stelt ze het?

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-15 22:29

Ze is erg moe, niet gek natuurlijk. Helaas eet en drinkt ze nog niet... Ik geef haar kleine beetjes Critical Care en spuitjes water. Ze begon net wel zelf ineens haar vachtje te verzorgen. Hopelijk voelt ze zich morgen goed genoeg om zelf ook weer te eten en drinken.

Heb tevens pijnstiller en AB mee gehad.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 22:35

1 voedster verloren eraan , nu zowel dames als heren geholpen. De ene dame had een one night stand dus ongewenst zwanger , alles er gelijk iit :o . En de ander was steeds schijn zwanger en voor haar bestwil alles eruit.

Kwa gedrag , ze zijn beide slagje rustiger geworden

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 08:00

Heb je ook spul meegekregen om haar darmen op gang te houden (voor in een spuitje)? Belangrijk is dat haar maagje goed vol blijft, dan gaan ze vaak eerder eten.
Ik heb ook gemerkt dat peterselie kan helpen, en haar vriendje in de buurt hebben. Mijne begon uiteindelijk te eten toen wat zonnebloempitjes voor de gerbils in de bench vielen waar ze in zat. De dag erna begon ze weer hooi te eten. Uiteindelijk was ze op vrijdagochtend geholpen en is ze maandag weer naar buiten gegaan.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-15 09:24

Ik heb Critical care nu, geef haar elke 2 uur wat en extra water. Ze is behoorlijk boos op me nu, er komt een nijdige stamp uit als ik haar eten heb gegeven. Haar vriendje wijkt niet van haar zijde, erg lief. Hoop dat ze snel zelf weer wat eet

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 09:45

Dwangvoeren is naar he :(:). Om die reden ben ik wat grotere hoeveelheden en iets minder vaak per dag gaan doen. Ik wikkelde haar in een handdoek, bij een andere persoon op schoot en daarna alles zsm erin. Merkte echt dat ze steeds meer begon te protesteren naarmate ze sterker werd. Eerst accepteerde ze het allemaal, daarna ging na 1 spuit critical care (ze moest er eigen 2-3 per keer) de neus in de handdoek en spartelen. Toen ging ze meer zelf eten, werd nieuwsgieriger...

Afbeelding
Na een paar dageb hierin werd haar gezonde maatje gek van het ruimtegebrek... dus weer lekker naar buiten. Ze heeft het me allemaal vergeven en is niet meer bang voor me :D

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-15 09:53

Nou, dat zeg je goed het is zeker heel naar om te doen. Wetende dat ze pijn heeft en zich niet lekker voelt en dan toch het spul in dat kleine bekkie moeten proppen... Ik voel me echt een monster op het moment :=

Maar alles voor haar bestwil, ik denk dat haar pijnstiller nu ook goed inwerkt want ze is nu behoorlijk actief en hobbelt wat rond. Haar man loopt er achteraan en gaat liggen waar zij ook gaat liggen. Ze is alert, heldere oogjes en ze poetst af en toe haar vachtje.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 13:12

Onze voedster vond het fijn om wortelsap vanaf een lepel te drinken.

Van het dwangvoeren op zich werd ze na een dag of wat ook boos, dus toen deden we wat minder dwang erachter en bleek dat ze het voer ook zelf van een lepel wilde eten, als we het bij haar bekje hielden. Ik vermoed dat ze last van haar wond kreeg met "bukken", dus met zelf haar kop naar beneden doen om te eten, en dat ze daarom wel vanaf een lepel wilde eten.
En ja, lekkere dingetjes helpen. Dus is ze verwend met een kerstomaatje en andere lekkere verse dingetjes.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-15 13:19

Ik bied Jane ook lekkere dingetjes aan, de hele dag al... Ze wil het niet, geen water en geen eten :n
Net weer dwangvoer en een spuitje water gegeven. Kom op meid, neem nou toch zelf eens een beetje eten :(:)

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 13:26

Mars schreef:
Ik bied Jane ook lekkere dingetjes aan, de hele dag al... Ze wil het niet, geen water en geen eten :n
Net weer dwangvoer en een spuitje water gegeven. Kom op meid, neem nou toch zelf eens een beetje eten :(:)

Naar is dat he, maar voor je het weet komt ze wel weer op gang hoor... :(:)

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-15 15:22

Yes!!! Ze eet!!
Kom ik aan met mn spuitje dwangvoer, zit ze doodleuk haar hooi op te eten. Dus meteen ook wat groenvoer aangeboden, ja hoor dat wilde ook wel :j

Bakje brok neergezet en ze duwde zelfs haar vriendje weg om erbij te komen. Dat gaat weer een beetje lijken op Jane zoals ik haar ken :)

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 15:24

Wat fijn! Goed in de gaten houden en eventueel blijven dwangvoeren. Volle maag zorgt dat ze meer eten :D

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 16:15

Mars schreef:
Yes!!! Ze eet!!
Kom ik aan met mn spuitje dwangvoer, zit ze doodleuk haar hooi op te eten. Dus meteen ook wat groenvoer aangeboden, ja hoor dat wilde ook wel :j

Bakje brok neergezet en ze duwde zelfs haar vriendje weg om erbij te komen. Dat gaat weer een beetje lijken op Jane zoals ik haar ken :)

Mooi zo! Dat gaat al heel goed zo te zien! *\o/*