Welk roofdier doet dit ?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

hanny_jelke

Re: Welk roofdier doet dit ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 20:30

over het algemeen zal een zwerf kat eerst de ingewanden op eten,
dit is een natuurlijke gewoonte omdat hij de rest dan langer kan bewaren.
onze huis katten van tegen woordig zijn wat dat betreft wat meer verwend. en of eten dingen niet op omdat het minder lekker smaakt of eten zich enorm vol tot het op is.
die van mij eet geen vis dan kijkt hij me aan of ik hem wil vergiftigen maar er van eten ho maar. en ook een voer bal trapt hij niet en hij gaat bij zijn bakje zitten mauwen van zo gooi je het nu even in me bak met die rare fratsen van je.
vandaar ook dat ik zei over het algemeen.
elke kat is anders omdat ze over het algemeen te verwent zijn.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 22:25

Onze kat eet ook geen magen op.

Indi_Vito

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 22:36

Gewoon een kat? Die van ons vangen zelf hazen en die verdwijnen compleet, dan zijn ze wel tonnetje rond en komen ze 3 dagen niet van hun plek :=

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 23:01

Nou idd onze katten vraten ook heel wat konijnen toen we nog buitenaf woonde. Dagelijks lag er wel een dood konijn in de tuin. Maar altijd met de ingewanden ernaast.
Nu we in het dorp wonen vinden we alleen nog muizen en vogels, maar ook van beide de maag

Thioro

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 23:46

Katten kunnen idd best wel een konijntje oppeuzelen.
Vroeger hadden wij ook een klein konijnenprobleempje vanwege niet goed opgelet bij biologie. Probleem was dat meneer en mevrouw konijn een metro onder ons gazon gegraven hadden en we dus nooit bij de kleintjes konden. De kat kon dat echter wel, die ging ze gewoon uit de holen roven.

Opvallend was dat altijd eerst de kop foetsie was en de ingewanden er uit getrokken. Ingewanden er uit liet hij dan liggen en peuzelde rustig verder op het konijn. Indien wij het konijn dus niet eerder vonden. Maar ze waren telkens onthoofd.

Huidige katten vangen geen konijnen maar wat ik wel merk is dat muizen en vogels of volledig opgepeuzeld worden, ofwel leeggehaald, ingewanden op kant en eerst beest zelf opeten.

Met de kluiftechnieken van marters, vossen etc ben ik verder onbekend.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-15 00:28

Honden eten graag de maag(inhoud), katten juist niet.
Honden en vossen hebben ook geen moeite met die ruggegraat terwijl die voor een kat wat hard is.
Dus ik ga voor een kat of marter, marters hebben vaker vreemde eetgewoonte's.

__Elizabeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-15 01:26

Mijn katten eten ook hazen en konijnen. Ik hen hem zelfs met een wezel gezien. En hij eet ze vaak op deze manier op en dan mogen de andere katten de rest. Hier worden ze niet gevoerd trouwens :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-15 05:41

Bij ons begint de kat in kwestie aan het hoofd. Van kleine konijnen verdwijnt het hele hoofd in de kat, bij grote konijnen wordt het hoofd afgekloven. Daarna zijn andere onderdelen aan de beurt. Een stuk hals, een poot.... Ingewanden blijven liggen.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-15 05:54

Een vos maakt meestal rommel, een marter neemt z'n buit mee.
Marter bijt vaak de kop af en zuigt bloed.
Is dit niet iets van een roofvogel en dat een ander dier zoals een kat zich die rest mee heeft gesleept.
Heb hier ook eens een konijnenhoofd gevonden waar twee van onze katten heel trots bij zaten te kijken.
Wij hebben zelf konijnen los lopen in de tuin en daar doen ze niks mee, dus ik vermoed dat ze het hoofd gevonden hebben.

Roofvogel die pikken alles kaal behalve de kop, ribbenkast kan met slepen verloren zijn gegaan.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 21:36

Mijn kat eet ook zo selectief, vaak vind ik alleen maag/darmpakketjes of lever met galblaas terug.
ratten eet ze in dezelfde volgorde als dit konijn zo n beetje, kop en kont zijn dan minder interessant. zeker als het groot is. zou hier ook voor marter of kat gaan denk ik.