Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
WillemYntJee schreef:Dat valt vies tegen femo! Wij hebben een kat in de praktijk gehad die alleen het water uit de vaas waar lelies in stonden gedronken en is doodziek geweest, inmiddels is ie 4 weken later gelukkig weer beter. Kat die dahlia gegeten had is na 4 dagen overleden..
maar hoe kan het dan dat de ene er wel ziek van word en de ander niet? Dee_Es schreef:Ik had laatst een soort klein boompje die een beetje vetplant-achtig was, die aten ze niet op. Helaas gooien ze wel alle planten (ook grote) op de grond vanuit de vensterbank waardoor ik putten in mijn laminaat heb en heb geen bloempot meer over.
Ik heb bij de bloemist eens gevraagd naar katvriendelijke planten en heb toen een plantje meegekregen, die vonden ze zo lekker dat hij er nog geen maand heeft gestaan. Zo iets:
[ Afbeelding ]
Dat was dus ook geen succes. Ik haal nu soms bloemen in huis ipv planten. Daar blijven ze soms wel vanaf (en soms ook niet en dan kan ik dweilen).
Zonnetje81 schreef:Alle palmachtige ofzo zijn giftig en knagen ze aan. Ik heb toen ik mijn eerste kat kreeg alle planten het huis uit gedaan. Dan maar geen planten, ik wil niet dat mijn katten ziek worden. Ze knagen ook al aan de sprieten in boeketten.

jorika1986 schreef:Cactussen met grote scherpe stekels zijn ontzettend katvriendelijk![]()
Mijn advies, een paar mooie neppers op de vensterbank. Die hoef je ook geen water te geven.