Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
IngridM schreef:Als je er geen tientje voor over hebt/niet hebt om hem mee te geven aan een uitlaat service oid zou ik er niet aan beginnen. Een hond kost nu eenmaal geld. Die van ons gaat 2 x per week naar een opvang, en gepensioneerde man die dat leuk vindt en zo iets bij verdient. Kost geld maar dat hoort er nu eenmaal bij. Ik vond een hond 3 x pw zo lang alleen niet kunnen.
Collie2008 schreef:Het klinkt een beetje als 'een hondje erbij' nemen. Een hondje is i.m.o niet iets wat erbij komt het us onderdeel van. Qua aandacht, beweging, tijd en geld. Als je het mij vraagt past dat niet bij jullie.
Alles kan, maar wat kan hoeft niet inherent te zijn aan wat goed is.
Tenzij je dus echt een structurele oplossing zoekt
Ik heb ook 1.5 jaar een aantal keer per week uitlaatdienst laten komen. Het was duur..zeker als alleenstaande, maar het was het zo waard!
Na een dag werken had ik namelijk ook niet altijd zin om veel beweging en aandacht te geven. Als je kids hebt kan ik me dat helemaal voorstellen
Een hond laat je niet zozeer uit om te poepen of plassen, maar om beweging te hebben, sociaal contact etc. 10min lopen o.i.d vind ik dus echt not done (uitzonderingen daargelaten )
Milord schreef:Ik vind het idee van de uitlaatservice niet voldoende als oplossing omdat dat maar even een uurtje is.
idylle schreef:Bij ons gaan ze smoren om 7 uur uit en dan niet eerder als 5 uur smid dag weer. Paar jaar geleden was het om half 8 smoren en om 6 uur savonds pas. Wij werken beiden fulltime waarvan m'n man zaterdag en zondag thuis is en ik maandagochtend en donderdag en onze kinderen elke dag om half 4 thuis en woensdag om half 1. Wij merken aan de honden die we nu hebben niet dat er gedragscode problemen oid door ontstaat.

xTiffani schreef:Nogmaals, is OOPOEH niks voor jullie? Misschien zit er wel een ouder iemand bij jullie in de buurt die zelf geen hondje kan nemen maar wel graag op wil passen etc.