Werken en hond uitlaten

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 04:20

Ik weet niet of je een afgesloten tuin hebt, anders hondenluik in een deur naar buiten.
Zelf werken wij ook, en hebben 2 honden.
Wij hebben een stuk tuin afgezet en in het achterhuis zit een luik zodat ze naar binnen kunnen en zelf naar buiten kunnen.

IngridM

Re: Werken en hond uitlaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 05:09

Als je er geen tientje voor over hebt/niet hebt om hem mee te geven aan een uitlaat service oid zou ik er niet aan beginnen. Een hond kost nu eenmaal geld. Die van ons gaat 2 x per week naar een opvang, en gepensioneerde man die dat leuk vindt en zo iets bij verdient. Kost geld maar dat hoort er nu eenmaal bij. Ik vond een hond 3 x pw zo lang alleen niet kunnen.

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 05:53

Precies. Er is van alles mogelijk maar voor niets gaat de zon op.

Milord

Woonplaats: Op de Trein van het Leven onderweg naar Overal en Nergens, Dromenland en halte Thuishaven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-15 06:50

IngridM schreef:
Als je er geen tientje voor over hebt/niet hebt om hem mee te geven aan een uitlaat service oid zou ik er niet aan beginnen. Een hond kost nu eenmaal geld. Die van ons gaat 2 x per week naar een opvang, en gepensioneerde man die dat leuk vindt en zo iets bij verdient. Kost geld maar dat hoort er nu eenmaal bij. Ik vond een hond 3 x pw zo lang alleen niet kunnen.

Het is niet dat ik het er niet voor over heb. Maar ik wil eerst alle opties bekeken hebben voor ik 1500 Euro per jaar ga uitgeven aan iets dat misschien heel anders opgelost kan worden.
En klinkt misschien hard maar als je voor die 10 euro een uur service hebt waarvan ze de helft in de auto zitten te wachten omdat er ook andere honden opgehaald en afgezet moeten worden, dan blijft er verrot weinig tijd over dat er daadwerkelijk uitgelaten wordt en aandacht is voor je hond. Ja en dan vind ik dat duur.

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 07:34

Milord, er zijn echt zat mensen die voor een tientje/15 euro de hele dag op je hondje willen passen!
Ik betaal aan die man waar ik het over heb ook maar een tientje, voor de hele dag oppas :-)

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 08:07

Even los van de oppas, heb je dan in de ochtend en avond wel tijd om een lange wandeling te doen? Ik kan me voorstellen dat het best druk kan zijn, en dat je moe bent, en dan moet tóch die hond naar buiten en een kwartiertje is niet genoeg. Wees daar eerlijk in naar jezelf.

Lang alleen zitten hoeft niet erg te zijn als je de rest van de tijd maar veel met de hond doet. Maar als dat eigenlijk ook niet kan, of waarschijnlijk in de praktijk vaak niet gebeurt want slecht weer, sport, feestje, of vermoeidheid, dan kan je er beter niet aan beginnen vind ik. En echt hoor, eerlijk in zijn. Het is makkelijk om te denken dat je gewoon tijd zal maken, of dat je elke wandeling zó leuk vindt dat je 't altijd met plezier doet, maar de praktijk is toch anders. Als je nu al twijfelt of je dat gaat redden, ga dan voor de lol eens 2 weken lang die tijd vrijhouden. Als je elke dag minstens een uur op de bank een boek kan zitten lezen doe je 't goed. ;)

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 09:27

Ts waar woon je ergens?

har166

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 09:44

Toen ik nog in een flat woonde had ik een heel lief meisje van 14 die Joopie twee keer in de week kwam uitlaten voor 5 euro per keer. Dat ging prima, zij was betrouwbaar en heel blij met het geld en ik kon met een gerust hart tot 4 uur werken. Nu ben ik verhuisd en heb inmiddels 3 honden. Ik heb een hondenluik naar de ruime tuin WANT ik had mijn vader gevraagd om de honden uit te laten maar ze willen niet mee! Hij komt tot het einde van de straat en dan bedenkt Joopie dat ik weleens ieder moment kan thuiskomen en hij vertikt het om verder te lopen. Als hij dan weer thuisgebracht wordt dan willen de anderen niet mee. We hebben het een paar keer geprobeerd maar ze willen echt niet. Terwijl ze heel enthousiast reageren als we bij mijn vader zijn. De honden willen blijkbaar liever niet met een ander op stap dus dan maar via het hondenluik. Ik ben er wel weer op tegen dat er mensen zijn die hun hond de hele dag in een bench stoppen en een uurtje met een uitlaatservice meesturen. Tja wat is dan beter??? Ik denk dat iedereen voor zichzelf moet weten wat hij wil maar ik vind het t belangrijkst dat je veel plezier hebt aan je hond en dat kan in mijn ogen alleen als je er veel tijd aan wilt besteden want de hond moet ook plezier hebben aan jou.

Paperboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 18:57

Sorry, maar ik vind nog altijd dat je niet een hond moet nemen als je fulltime werkt. Ook vind ik niet dat bijv. kinderen alleen de hond moeten uitlaten. Het lijkt me ook helemaal niet prettig om afhankelijk te zijn van andere die je hond moeten uitlaten, stel dat ze ineens niet kunnen of er mee stoppen..... Een hond vraagt veel aandacht en tijd, en ook al lijkt de hond heel makkelijk ze zijn toch het liefst bij de baas en niet alleen.... De meeste honden kunnen best lang alleen en zullen er in berusten als ze de hele dag alleen zijn, maar dat vind ik niet eerlijk naar de hond. De hond is een groepsdier die het liefst de hele dag bij zijn "mens" is en lekker mee wil op pad. Denk dus vooral in het belang van de hond!

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 19:17

Het klinkt een beetje als 'een hondje erbij' nemen. Een hondje is i.m.o niet iets wat erbij komt het us onderdeel van. Qua aandacht, beweging, tijd en geld. Als je het mij vraagt past dat niet bij jullie.

Alles kan, maar wat kan hoeft niet inherent te zijn aan wat goed is.

Tenzij je dus echt een structurele oplossing zoekt

Ik heb ook 1.5 jaar een aantal keer per week uitlaatdienst laten komen. Het was duur..zeker als alleenstaande, maar het was het zo waard!

Na een dag werken had ik namelijk ook niet altijd zin om veel beweging en aandacht te geven. Als je kids hebt kan ik me dat helemaal voorstellen

Een hond laat je niet zozeer uit om te poepen of plassen, maar om beweging te hebben, sociaal contact etc. 10min lopen o.i.d vind ik dus echt not done (uitzonderingen daargelaten )

Milord

Woonplaats: Op de Trein van het Leven onderweg naar Overal en Nergens, Dromenland en halte Thuishaven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-15 19:29

Paperboy: Daarom kom ik toch ook hier vragen wat fulltimers in zulke gevallen doen. VOOR we aan een hond beginnen.
Ik vind jou wel scherp overkomen in je reacties en alles over 1 kam scheren. Ik ken voldoende fulltimers waarbij de hond echt niet langer dan 4 uur alleen is. Alleen hebben die andere werkomstandigheden waardoor het wel kan.

Ik vind het idee van de uitlaatservice niet voldoende als oplossing omdat dat maar even een uurtje is. Dagopvang heb je hier helaas niet in de buurt en om eerlijk te zijn vind ik dat ontzettend heen en weer zeulen met de hond. Zo krijgt ie geen structuur.

Dani: In de ochtend en avond uitlaten is geen probleem. Vroeg wakker vanwege de kids en in de avond rondje mee naar de paarden. Het ging mij echt om die 3 dagen dat we langer van huis zijn.

Hondje heeft inmiddels een mogelijk baasje gevonden en gaat daar deze week proefdraaien en ik hoop ook van harte dat dat goed gaat. Ik blijf wel kijken naar een mogelijke manier om een hond te kunnen houden en zolang ik die niet heb komt er ook geen hond. Hoe graag wij dat ook zouden willen.

Milord

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-15 19:35

Collie2008 schreef:
Het klinkt een beetje als 'een hondje erbij' nemen. Een hondje is i.m.o niet iets wat erbij komt het us onderdeel van. Qua aandacht, beweging, tijd en geld. Als je het mij vraagt past dat niet bij jullie.

Alles kan, maar wat kan hoeft niet inherent te zijn aan wat goed is.

Tenzij je dus echt een structurele oplossing zoekt

Ik heb ook 1.5 jaar een aantal keer per week uitlaatdienst laten komen. Het was duur..zeker als alleenstaande, maar het was het zo waard!

Na een dag werken had ik namelijk ook niet altijd zin om veel beweging en aandacht te geven. Als je kids hebt kan ik me dat helemaal voorstellen

Een hond laat je niet zozeer uit om te poepen of plassen, maar om beweging te hebben, sociaal contact etc. 10min lopen o.i.d vind ik dus echt not done (uitzonderingen daargelaten )

We nemen dus juist niet een hondje "erbij". Beweging/aandacht zal die van ons meer dan voldoende krijgen. Tijd hebben we elke ochtend en avond en 4 hele dagen per week. Alleen die 3 andere dagen niet en daar ging het mij om. Geld is niet zozeer een probleem maar ik mag graag kijken naar verhouding tussen geleverde dienst en kosten. En in het geval van een uitlaatservice vind ik dat zijn geld niet waard. Dan liever hetzelfde bedrag besteden aan een oudere persoon die daadwerkelijk al die tijd aandacht heeft voor het dieren een leuk zakcentje erbij kan gebruiken. Iemand die het dus voor het plezier doet en niet om de boterham te verdienen.

En om al die redenen informeer ik dus vooraf. Wij zijn juist helemaal geen mensen die iets ondoordacht doen.

xTiffani

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 20:04

Nogmaals, is OOPOEH niks voor jullie? Misschien zit er wel een ouder iemand bij jullie in de buurt die zelf geen hondje kan nemen maar wel graag op wil passen etc.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 20:23

Sorry hoor maar ik vind het echt flauwekul wat sommigen zeggen.
Als je nog geen 3 dagen mag werken als je een hond hebt, hoe moet je die hond dan bekostigen?
En hoe zit dat dan met kinderen? Zoveel mensen droppen hun kind 5 hele dagen bij de oppas en voor een hond is het zielig als die een paar uurtjes alleen moet blijven?

Nee hoor kan gerust, en zeker prima te doen als je iemand hebt die tussen de middag de hond nog even meeneemt.

Esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 22:07

Milord schreef:
Ik vind het idee van de uitlaatservice niet voldoende als oplossing omdat dat maar even een uurtje is.

De uitlaatdiensten (heb zelf ook uitlaatdienst) die ik ken wandelen een uur met de honden. Voor en na de tijd zitten ze in de bus bij het ophalen en wegbrengen. Je hond is dus meer dan een uur op pad als het goed is. Zelf wandel ik ook wel eens langer als het lekker wandelweer is of als ik zin heb om een grotere ronde te lopen. De meeste honden slapen als ik ze op kom halen en de berichten van de baasjes is dat ze tevreden honden aantreffen als ze thuis komen.

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 06:00

Die van mij stonden al te springen als ze de bus op een niet wandeldag tegen kwamen.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 06:19

Ik zou me bij de uitlaatservice nog eens goed laten informeren.
Degenen die ik ken wandelen een vol uur met de groep en het ophalen/thuisbrengen komt daar dan nog bij. Die honden zijn een heel dagde van huis zo ongeveer en sommigen zelfs de hele dag omdst hun baasje ze zowel de ochtend als de middagwandeling mee laten gaan (en dan worden ze tussentijds niet thuisgebracht).

De meeste honden vinden het super om een uur lang in een groep lekler los te lopen, lekker samen te ravotten.

En als je dan bedenkt dat het dus 10 euro is voor een heel dagdeel en een wandeling van een heel uur (ongeacht het weer, dus ook als het stormt en regent), dan is dat echt niet duur.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 06:30

Bij ons in de straat zat een hond ook een paar dagen alleen, zat altijd zielig naar buiten te kijken,. Ik vind het bij jou ook lange dagen. Heeft niet alleen met het uitlaten te maken maar ook met de aandacht.

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 06:53

Afbeelding

Hij is tevens wereld kampioen zielig kijken. De hele familie is thuis maar hij kan hier uren zitten.

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 07:08

idylle schreef:
Bij ons gaan ze smoren om 7 uur uit en dan niet eerder als 5 uur smid dag weer. Paar jaar geleden was het om half 8 smoren en om 6 uur savonds pas. Wij werken beiden fulltime waarvan m'n man zaterdag en zondag thuis is en ik maandagochtend en donderdag en onze kinderen elke dag om half 4 thuis en woensdag om half 1. Wij merken aan de honden die we nu hebben niet dat er gedragscode problemen oid door ontstaat.

Mee eens :j

Er zullen nu vast mensen over gaan struikelen. Maar ik denk dat er heul veel honden zijn die deze dagen hebben.
Ze wennen er echt wel aan en liggen 9 vd 10 keer toch de hele dag te slapen. Heb niet echt het idee dat dit zo'n ramp is.
"Vroeger" toen ik thuis woonde hadden we ook honden en werkte mijn ouders ook gewoon fulltime. Waren gewoon lieve beesten en hadden er echt geen last van.

Ik zie het grote probleem ook niet echt.

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 15:57

www.hondenoppas.nl

Onze honden liggen trouwens de hele dag te maffen als we weg zijn.
Ik heb puzzels en speeltjes waarmee ze zich bezig kunnen houden, al komt het wel eens in de twee weken voor dat ze zo'n 8 uur alleen blijven.
Mijn teef moet wel echt gelijk plassen als we terug komen, maar mijn reu niet. Die kun je volgens mij 48 uur lang opsluiten zonder dat hij wat laat merken. Die is echt zo gemakkelijk.

Ik heb zelfs het idee dat ze het alleen zijn wel lekker vinden. Mijn honden hoeven niet geaaid en bezig gehouden te worden. 's Ochtends worden ze flink uitgelaten en zodra we terug komen van werk weer, waarna ze dan ook nog eens mee gaan naast de fiets, step of naar het strand.
We zorgen dat ze genoeg te doen hebben en moe zijn.
Helemaal als je de mogelijkheid hebt een tuindeur open te laten of een hondenluik te maken zie ik het probleem niet.

Milord

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-15 16:34

xTiffani schreef:
Nogmaals, is OOPOEH niks voor jullie? Misschien zit er wel een ouder iemand bij jullie in de buurt die zelf geen hondje kan nemen maar wel graag op wil passen etc.

Heb oopoeh gecheckt maar geen match gevonden. Kunnen niet op de dagen die nodig zijn of zitten net te ver weg. Helaas.

Meeste oppassites wel gevonden en doorgespit.

Hondenluik naar de tuin gaat helaas niet aangezien wij een volledig glazen schuifpui hebben. Anders was dat idd wel een goed idee geweest.

Het hondje wat ik zag, is inmiddels proefdraaien bij andere mensen. Ik ben oprecht blij dat dit hondje zo snel nieuwe baasjes mag hebben.

Wij hebben voor nu even niet de mogelijkheid om het volledig te doen zoals we het zouden willen zien en schuiven daarmee voorlopig het honden gebeuren op de lange baan.

De verschillende reacties lopen aardig uiteen van kan absoluut niet naar kan best. Ik denk dat dat voornamelijk van het karakter van de hond afhangt. Daarom nemen wij geen risico door er wel 1 in huis op te nemen zonder een oplossing te hebben voor lange dagen. Zul je net zien dat wij er 1 treffen die uiteindelijk toch niet de hele dag alleen kan.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 19:07

Dat spreekt toch ook voor zich, dat als je hele dagen weg bent je geen aussie of mechel neemt. Er zijn genoeg leuke hondjes die er geen problemen mee hebben.

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 19:41

Wij hebben een Mechelaar gehad die ook 5 dan per week van 8 tot 4 alleen was, ging prima. Als we wel thuis waren sliep hij overdag ook gewoon

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 19:54

Wij hebben eerst ze gewoon thuis gelaten, s ochtends echt lang met z eop stap. Minstens een uur, ja vroeg op maar geen probleem. S middags idem. Als we een keer door de week thuis waren en op de dag wilden wandelen zag je ze echt kijken, baas je verstoord de routine

Later toen de oude te oud werd om plas op te houden een dagopvang gedaan. Groot succes, ze waren echt heel blij en stoven daar echt de auto uit.S ochtends wel gewoon uitlaten dan daar afzetten en ze s middags helemaal kapot moe weer ophalen. Even uitlaten en klaar.