Mensen met buitenhonden?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 14:49

De reden nog vergeten te vertellen. Er zijn meerdere redenen:
-Ten eerste komen ze beide van de straat (daar ook geboren) en zijn dus buiten gewend.
- De teef wil ´s avonds niet wandelen als het donker is en haar blaas houd het dan buiten de zomermaanden niet uit tot ´smorgens. Ik heb geen zin om dagelijks te dweilen.
- Ik woon afgelegen in de natuur en ze moeten dus ook echt waken.
- Overdag moeten ze de roofdieren van het pluimvee weg houden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 14:56

superauke schreef:
misschien een beetje een domme vraag maar: waarom mag jullie hond niet binnen? :o

Bij mij is de reden dat als ze doorverkocht worden, de kans ook groot is dat ze ook in een kennel terecht komen.

-Namiro-

Re: Mensen met buitenhonden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 17:47

Hier ook twee buitenhonden; een Duitse herder en een kruising Briard/Cane corso.
Zijn bedoeld als waakhonden dus vandaar ook buiten. Ze hebben een grote binnen en buitenkennel tot hun beschikking en een half hectare grond. Als de deur in de zomer open staat willen ze nog wel eens in de gang liggen, maar verder zijn het echte buitenhonden.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 18:00

mijn twee werkhonden, bordercollies zijn buitenhonden. Slapen in de stal, komen nooit in het woonhuis.

Trouwens HC, dat zijn geen honden , dat zijn konijntjes.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 18:09

Mijn honden scharen veel mensen wel onder buiten honden, ze lopen de hele dag buiten met mogelijkheid om in een kennel te schuilen als het regent. Als er 1 loops is word er gewisseld tussen kennel en buiten.

Ze mogen binnen als ik zelf s'avonds binnen ben.
Waarom zijn ze buiten heel simpel dat vinden ze heerlijk

wij hebben een am stafford, pincher, dobermann, 2 x boxer

LSnuitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 18:12

Leuk om te lezen, al die verschillende rassen! :)

Pure nieuwsgierigheid; vinden jullie het niet ongezellig als de hond alleen buiten komt? Ik vind het zelf bijvoorbeeld heel fijn om mijn hond een aai te geven als ik langs loop, of om in de avond gezellig met mijn hond naast me een filmpje te kijken. :)

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 18:14

Niets ongezelligs aan. Als ik thuis ben zit ik op douchen/slapen na altijd buiten. Dus heb ik ze in de buurt. :)

paardje1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 18:14

Border collie bij ons op stal komt nooit binnen. Zelfs in de winter niet. Moeten we echt gaan zoeken als ie weet dat ie naar binnen moet. En als ie binnen zit blijft ie net zolang blaffen en piepen totdat ie naar buiten mag.

LSnuitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 18:15

Palmera schreef:
Niets ongezelligs aan. Als ik thuis ben zit ik op douchen/slapen na altijd buiten. Dus heb ik ze in de buurt. :)

Dan mis je inderdaad niks, heerlijk! :j

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 18:16

Ik heb "buiten"in dit verband ook opgevat als "niet in de woning".
Uiteraard hebben honden een adequaat onderkomen nodig, of dat nu een kennel, hondenhok of stal is.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 18:16

LSnuitje schreef:

Pure nieuwsgierigheid; vinden jullie het niet ongezellig als de hond alleen buiten komt? Ik vind het zelf bijvoorbeeld heel fijn om mijn hond een aai te geven als ik langs loop, of om in de avond gezellig met mijn hond naast me een filmpje te kijken. :)

Ik ben zelf ook veel buiten en heb ze dus gewoon om me heen en ik ga zomers 1x daags en in koelere seizoenen 2 x daags met ze wandelen.
Daarbij komen de mijne dus ook wel binnen liggen.

Het zijn trouwens een kruising terrier (groot, bruin) en een kruising grote podengo (jachthond).

Voor de gezelligheid (en tegen de muzien) heb ik een kater.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 18:22

LSnuitje schreef:

Ja, daarom heb ik nu een chihuahua :')

PollyPancake

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 18:39

De honden van mijn ouders zijn ook buitenhonden. De ene is een Boerboel (Zuid-Afrikaanse Mastiff) en de andere een Boerenfox. Ze hebben gezamenlijk een hok waar ze altijd in en uit kunnen met allebei hun eigen bench erin. Ze komen niet binnen omdat mijn vader de Boerboel te groot vindt voor binnen. De boerenfox is er later bij gekomen dus blijft automatisch ook buiten.

-Namiro-

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 19:19

Ik vind het af en toe wel jammer dat ze niet binnen komen, maar ze zijn het zo gewend om buiten te zijn. Daarbij heb ik zelf geen plek meer op de bank als jut en jul op de bank zouden liggen!

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 07:41

Kuggur schreef:
Trouwens HC, dat zijn geen honden , dat zijn konijntjes.

en dat is héél praktisch.
Hier moet alles boven de 20 kilo en 50 cm verplicht een muilkorf op straat.
Ook is niet gelijk iedere passant in paniek als ze op het land loslopen.

Had vroegah grote dogachtigen en windhonden. Mis het ´sociale isolement´ daardoor niet. Dat merk je pas echt goed als je geen grote hond(en) meer hebt.

Maar goed, buitenhonden dus en ze zijn verbazend winterhard. Regen interesseert hen niets en bij -10 ´s nachts kruipen ze gewoon in een stro-hol tegen elkaar.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 08:47

Ik zou me in Spanje meer zorgen maken over zomerse hitte als ik een kortsnuitras zou hebben.
Maar goed, het zijn uiteraard geen werkhonden dus ze kunnen in de schaduw blijven suffen.

Ik zou echter persoonlijk nooit voor een hond kiezen waarvan een raskenmerk negatieve gevolgen heeft voor fysieke fitheid van het dier. Wellicht voer voor een andere discussie.

Vervelende regelgeving daar. Ik vond de IJslanders al erg genoeg. Maar hun regelgeving tav honden is vnl draconisch binnen de bebouwde kom. Op het platteland ben je veel vrijer. :')

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 09:50

Kuggur schreef:
Ik zou me in Spanje meer zorgen maken over zomerse hitte als ik een kortsnuitras zou hebben.
Maar goed, het zijn uiteraard geen werkhonden dus ze kunnen in de schaduw blijven suffen.

Haha, dat gaat anders hoor en de warmte zijn ze gewend. Ook ´werkhonden´ zijn hier alleen aan het werk wanneer de zon niet hoog aan de hemel staat.
De buurman is al een half uur van het land met zijn kudde en honden.

Zijn geweldige muizen/ratten-vangers de Frenchies en racen om ons heen bij boerderijwerk. Ééntje vindt zelfs schapen/geiten hoeden _/-\o_ _/-\o_
Ga zo weer naar buiten voor wat bomen zagen en man wat een meters maken ze dan weer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 10:10

Kuggur mijn werkhonden liggen zomers gewoon te suffen hoor. Ze worden pas actief wanneer ze aan het werk mogen. Rest van de tijd zijn het rustige sociale huishonden.

Wil geen drukte in huis.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 14:41

love_western schreef:
Kuggur mijn werkhonden liggen zomers gewoon te suffen hoor. Ze worden pas actief wanneer ze aan het werk mogen. Rest van de tijd zijn het rustige sociale huishonden.

Wil geen drukte in huis.

Je hebt duidelijk niet helemaal begrepen waar ik op doelde.

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 14:58

Hier ook twee honden die buiten leven.
Een rottweiler van bijna 2 jaar en een Jack Russell van 10 jaar.

De grootste hebben we geadopteerd begin dit jaar en die is nooit gewend geweest om binnen te zitten. Eet het interieur op en is niet zindelijk.
De kleinste was vroeger een echte salonhond, maar nu we verhuisd zijn naar een huis op de buiten, zit hij niet graag meer binnen. En zeker niet nu de grote hond er is.

Er staat een groot hok in de tuin, beschut tegen de wind en regen. De kleinste heeft ook dekentjes.

Als het echt heel koud wordt, komt de kleinste weer binnen in de bijkeuken 's nachts.
De grote gaat dan in stal bij de paarden, uiteraard ook met mand en deken.

Moet ook wel zeggen dat wij vooral buiten bezig zijn, zeker mijn vriend. Dus echt veel alleen zitten ze niet :) en ze zien er goed en gelukkig uit.

amies100

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 15:09

Hier hebben we 5 kennelhonden en 1 huishond.

De kennelhonden zijn mechelaars, zij liggen buiten allemaal in hun eigen ren met nachthok omdat ze rust moeten hebben omdat er intensief mee getraind wordt. De oudere honden waar niet meer intensief mee getraind wordt zijn gewend om buiten te liggen. Daarbij is 1 hond binnen meer dan genoeg, heb helaas geen huishoudster ;-)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 15:10

Kuggur schreef:
love_western schreef:

Wil geen drukte in huis.

Jij hebt erover dat ze wel kunnen suffen in de schaduw omdat het geeb werkhonden zijn.

Dus waarom zouden werkhonden het niet kunnen? Als ik niet met die van mij aan het werk ben, dan suft ie de hele dag.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 15:11

Wij hebben twee boerderij honden zoals wij altijd zeggen. Een Husky x Stafford en een Labrador x Pronkrug. Beide veel energie, en gewoon vies. Ze likken aan paardenpoep, rollen in modder. Genoeg reden om ze lekker buiten te houden. Daarbij bewaken ze het erf :j

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 15:14

love_western schreef:
Kuggur schreef:

Jij hebt erover dat ze wel kunnen suffen in de schaduw omdat het geeb werkhonden zijn.

Dus waarom zouden werkhonden het niet kunnen? Als ik niet met die van mij aan het werk ben, dan suft ie de hele dag.

Je snapt hem nog steeds niet, je krijgt een pb met uitleg om het hier on topic te houden.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 15:14

Wij kochten een bouvier voor binnen maar hij was er doodongelukkig, liep veel liever buiten, pas toen hij ouder werd, jaar of 9 , wilde hij meer binnen en uiteindelijk sliep hij ook snachts binnen omdat zijn oude botten het warme nachthok in de schuur toch te koud vonden, snurken voor de houtkachel deed hij in zijn laatste jaren :D

Alma, Spaanse mastin, is gekomen toen de bouvier steeds meer binnen lag en zij was graag buiten, nog steeds, sjokt lekker over het erf.
Wel ligt ze ook binnen maar snachts in in de schuur .

We hebben altijd een grote hond voor de bewaking gehad maar ook honden binnen want ook daar wil ik bewaking hebben en het is gezellig.
Binnen zit een hollandse herder en een chipoo.