XiiaaooNaa schreef:Hoe kan je konijnen en katten het best introduceren?
Gewoon ze aan elkaar laten zien met een rekje ertussen...Maar onze katten doen onze konijnen niks, konijn is te groot en bijt ook van zich af als het moet. Nu lopen ze met zn alle los rond soms, kan prima!
Wat is goed (budget)voer?
Ik zou bij een kat vanaf 7 senior voer kopen, dat is vaak wat duurder..
Anders zou ik het goedkoopste voer kopen wat er is, in de tuin snacken ze bij en we hebben hier ook snoepjes.
Hoe lang moeten ze binnen blijven voor ze naar buiten kunnen?
Minimaal 6 weken is ons verteld en dat is ook wel echt nodig denk ik! Het huis moet eerst echt 'hun eigendom' worden en ze moeten het helemaal kennen.
alles staat en valt met het karakter en de behoefte per kat..
met name voer en binnenblijven..
mijn 19 jarige kat, heeft tot haar 14e op normaal voer gestaan voor volwassen katten.. Van seniorenvoer viel ze enorm snel af omdat ze altijd buiten liep te sjouwen.. vanaf haar 14e kreeg ze pas senioren. Mijn andere kat, moest ik op haar 10e bijvoeren omdat die ook met het seniorenvoer mee at, maar daar ook niet voldoende uit haalde.
kwa binnenblijven, minimaal 6 weken, is een tijd die ik nog niet eerder gehoord heb.. dat is wel heel lang. De meeste katten hebben het huis al met enkele dagen eigen gemaakt, en een weekje erbij en ze hebben de tuin ook al geobserveerd.. nog een weekje om zeker te zijn van te zijn dat de kat alle kans heeft gehad om tuin, de bewoners daarvan en het huis te leren kennen en daarna kunnen ze rustig onder begeleiding naar buiten.. Tenzij er indicaties zijn dat de kat nog niet voldoende op haar plek is.
De gemiddelde kat heeft die tijd niet eens nodig uiteindelijk.
budget voer zou ik niet heel snel aan beginnen.. allereerst stinkt je kattenbak een uur in de wind + je bent een vermogen kwijt omdat er veel meer geplast en gepoept wordt. Daarnaast is de voedselbehoefte van kwalitatief beter voer veel lager dan van goedkoop voer, waardoor goedkoop net zulk duurkoop wordt. Plus door het hoge zoutgehalte is het vaak slechter voor de organen en door de hoeveelheid 'troep' in het voer krijgen ze vaak ook nog eens nog meer honger omdat ze alleen maar vulmiddel staan te eten, in plaats van voedzame brok. Bijsnacken in de tuin is niet gegarandeerd helaas.