Veel huisdieren, we kunnen het niet laten...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Zitosh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 09:13

Mensen vinden het bij ons al druk met 5 honden en 3 katten :') Gelukkig staan onze 2 paarden elders, is echt geen plaats meer voor.

Radiostilte

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 09:16

Wij hebben nu
2 paarden
1 shet
1 hond
2 konijnen
3 katten
vissen in de vijver

Vroeger hadden wij inderdaad ook nog cavia's, parkieten, meer shetten en vissen in huis. Maar ik ben blij dat het iets minder is geworden. Als de konijnen zijn overleden dan komen er ook geen nieuwe meer. Al zou ik nog best een hond of een paard erbij willen maar ik weet dat het verstandiger is om het niet te doen. Ik woon nog thuis maar ben druk met studie, mijn moeder werkt 3 dagen in de week en mijn vader meer dan fulltime. Dus dagelijks alle drie lekker druk. Dan besteed ik de tijd die ik heb liever goed aan mij dieren door ze voldoende aandacht en beweging te geven en er voor te zorgen dat alle stallen, hokken en weides er netjes en schoon bij liggen. Ik voel me nu al wel eens schuldig/niet fijn als ik in drukke periodes niet alles kan doen zoals ik het wil en weinig tijd voor ze heb.

kevinsky

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 09:17

Wat een leuk topic!!

Wij hebben momenteel niet heel veel dieren meer.
Maar 1 hond, 1 paard en een kat.

Voor een jaar geleden hadden we nog een kat, konijn, vissen en cavia erbij :)
Oh en de honderden wandelendetakken niet te vergeten :D

Selka

Re: Veel huisdieren, we kunnen het niet laten...

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 09:18

Ik ga dit topic aan mijn vriend laten lezen! Meneer miept altijd dat ik een verzamelwoede heb als het om dieren gaat.. Maar het is zooo gezellig <3

Huidige collectie :+
2 paarden
1 hond
1 kat
1 konijn
veul vissen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 09:22

Bij ons is het 1 diersoort eruit voor er weer wat terugkomt :o
Dit voorjaar ging ons laatste konijn dood en nu hebben we kippen
Naast de paarden, pony's, 2 katten en 3 honden
Ik zou nog wel eens een (muil)ezel willen :D

Schapen hebben we gehad voor het weiland maar die leen ik nu gewoon af en toe.

x_Anne_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 09:25

Wij hebben heb dit moment
2 katten
sinds een week een groot aquarium (was eerst een kleintje haha)
en regelmatig 2 loge honden.

Als het aan mijn vriendin lag zouden we echt een halve (of nog liever hele) kinderboerderij hebben.
Denk ook wel dat die er komt als we ooit een geschikt huis hebben haha.

We willen zelf heel graag een hond dus die hopen we over een half jaartje wel te hebben.

Het is jammer dat ik allergisch ben voor knaagdieren en konijnen anders zouden we er daar een paar van hebben denk ik haha.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 09:32

Grappig, ik herken het echt helemaal niet haha.
Heb 2 katten en een hond, vind het meer dan zat. Je moet ook alles bijhouden, verzorgen, uitlaten etc. Het kost allemaal veel tijd en geld, je moet altijd oppas regelen als je weg wil of op vakantie gaat ofzo.
Neuh, hier niks erbij hoor.

magriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 09:39

2 paarden
2 geiten
1 hond en
een papagaai.

We zijn aan het kijken of we misschien een plekje voor de paarden kunnen vinden, die willen we wel afstaan

xXxXsasxXxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 09:40

Wij hebben:
Een pony
Vissen in aquarium
Vissen in vijver
tropische vogels in voiliere
Kippen
Valkparkiet en grasparkiet
En op stal 2 katten

kaatjemuts

Woonplaats: in een klein onuitspreekbaar gehuchtje in friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 09:40

ik kan momenteel mijn verzamelwoede redelijk in de hand houden ook mede omdat mijn sjaggy buurman heeft gedreigd dat hij alles dood gaat maken, als hij er last van krijgt -:(- 8)7

ik heb 2 chihuahua's
2 Perzische katten
10 kippen en een paard (niet thuis)

voorheen waren er 3 honden (kleinere)
2 parkieten
konijn

vroegah haden we thuis ook nog cavia's, gerbils, hamsters en een eend. mijn moeder deed altijd graag mee met mijn verzameling :D

Chay_Flame

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 09:41

Goof schreef:
Heb 2 katten en een hond, vind het meer dan zat. Je moet ook alles bijhouden, verzorgen, uitlaten etc. Het kost allemaal veel tijd en geld, je moet altijd oppas regelen als je weg wil of op vakantie gaat ofzo.

Zit wel wat in ja... verzorging voor alle dieren was voor mij ook elke keer twee keer per dag zo'n 1,5 uur. Vakanties zitten er verder niet in, in ieder geval niet met het hele gezin..

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 09:42

Ja hoor ik ben ook zo'n verzamelaar. Maar moet wel zeggen dat ik de laatste jaren toch wel selectiever ben geworden, ik neem geen dieren omdat het 'zielig' is en ik verdiep me er wel eerst in.

Er komen binnenkort 2 cavia's voor mijn zoon.
Verder hebben we een hond en 2 katten.
Vroeger al kippen, cavia's, geiten, eenden, konijnen, vissen, parkieten, gerbils, muizen en hamsters gehad en veel honden in opvang.

Edit; en paarden uiteraard :o

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 09:46

Goof schreef:

Hier ook een beetje omgekeerd... we hebben altijd veel huisdieren gehad, honden, katten, konijnen, cavia, wandelende takken, vissen, vogels, tamme muizen, ...

Nu ik ben gaan samen wonen met mijn vriend heb ik enkel mijn axolotl's meegenomen. Die kunnen wel 25 jaar worden dus die gaan nog wel even mee. Mijn vriend had al een kat, en omdat ik de honden (die zijn bij mijn vader gebleven) zo hard miste, hebben we een fretje genomen.

Naast de paarden echt al meer dan druk genoeg! Fret vraagt minder aandacht dan een hond, maar toch nog steeds veel. Kat is het type schaduw/schootkat. De axolotl's vragen gelukkig enkel voer :+ naast drie paarden en een fulltime job zou ik niet weten waar 'k de tijd vandaan moet halen om elk nieuw huisdier de gepaste hoeveelheid aandacht te geven.

Daarnaast met de jaren steeds minder zin in 'kooi dieren'. Ik wil mijn dieren gezellig bij mij in huis of een goed stuk ruimte kunnen geven. Beestjes in kooitjes komen er niet meer in (fret en kat loopt los in huis, axo's hebben mega aquarium), dat voelt teveel als dieren opstapelen voor mij.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 09:50

Goof schreef:

Helemaal waar. Je moet wel de tijd (en zin) hebben om zoveel dieren te hebben.
Wij hebben het geluk dat mijn ouders naast ons wonen. Zij passen op onze dieren als we bijv op vakantie willen. Ze zijn ook de enigen aan wie ik onze honden toevertrouw.

DominiqueDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 09:51

Wat een enorme aantallen huisdieren hebben jullie!! En voldoende tijd voor de verzorging en ook wel een hygiënisch huis? :D

Wij willen dolgraag een hond, maar met twee (meer dan) fulltime banen, willen we dat een trouwe viervoeter niet aan doen. Wel altijd honden gehad bij mijn ouders.

Andere dieren helaas geen optie, ben OF op het werk OF bij het paard ;-)

Kim_Asterix

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 09:53

Herkenbaar haha :+

Wij hebben nu:
2 rijpaarden
3 pony's (komt zelfs een 4e bij :o )
2 honden
3 konijnen
2 geiten
5 gerbils

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 09:54

Hier ook erg veel dieren al gehad vroeger, altijd hier overleden behalve enkele paarden (nu ja pony's) en een kaketoe die gestolen is geweest.

Goed heel erg goed na denken konijnen, cavia's, kippen, pony's, kikkers, muizen, kameleon, salamander achtig iets en nog wat type zo een dieren, schildpad, parkieten, kanaries, hamsters, katten, kaketoe, dwergpapegaai, gerbil, vissen, ... uuuh ben aan het denken of ik nog wat vergeet nu :') .

Nu een stuk minder al op zich :') .

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 09:57

Wij hebben hier 2 paarden en een pony
8 honden en 5 katten , 6 papegaaien , 2 varkens een konijn 3 aquaria's (2 kleine hoor) met wat garnalen en kreeftjes en wat vissen.

we hebben schildpadden gehad, chinchilla's, ezel, meer soorten papegaaien en duifjes, kippen schaapjes en geiten.

en strakjes komen er nog 2 falabella's bij

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 09:59

DominiqueDG schreef:
Wat een enorme aantallen huisdieren hebben jullie!! En voldoende tijd voor de verzorging en ook wel een hygiënisch huis? :D

Ik heb op 't moment wel een aardig hygienisch huis maar moet eerlijk zeggen dat dat wel anders is geweest toen ik nog honden opving. Bij periode's had ik er soms 5 of 6 (grote honden) in huis en dan is het gewoon niet meer te doen. Ik ben vrij flexibel wat dat betreft maar op een gegeven moment ging het me gewoon tegenstaan. Dus 6 honden komen er hier ook niet snel weer ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 10:03

Momenteel:

3 honden (4de opkomst)
3 katten
2 konijnen
3 aquariums
Volière met vogels
Vijver met goudvissen

Qua huisdieren valt het nu mee.

Hebben weleens grotere aantallen gehad

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 10:06

Houdt iedereen z'n huisdieren ook tot de dood of niet? Lees hier veel schildpad, andere reptielen, dat zijn toch dieren die best oud worden.

Geen veroordeling hoor :D maar dat is ook één van de redenen dat wij juist ferm gaan minderen zijn met aantal huisdieren. Als je instelling is bijhouden tot het diertje overlijdt, kan je aan sommige dieren gemakkelijk 30 jaar 'vastzitten'. Dat onderdrukt mijn verzamelwoede wel wat :P

Mijn axolotl's waren eerst lieve kleine humpies van 2,5 cm en pasten in een bakje op mijn bureau. Nu vier jaar later, een aquarium van 1m60 lang en axo's van 28 cm groot vraag ik me soms af waar ik aan begonnen ben :')

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 10:08

anneliesdj schreef:
DominiqueDG schreef:

Ik heb op 't moment wel een aardig hygienisch huis maar moet eerlijk zeggen dat dat wel anders is geweest toen ik nog honden opving. Bij periode's had ik er soms 5 of 6 (grote honden) in huis en dan is het gewoon niet meer te doen. Ik ben vrij flexibel wat dat betreft maar op een gegeven moment ging het me gewoon tegenstaan. Dus 6 honden komen er hier ook niet snel weer ;)

Je kunt het jezelf ook makkelijk maken he :D

Ik heb een robotstofzuiger die keurig de haren van de grond haalt. Iedere avond haal ik de haren van bank en andere slaapplekken. De schoonmaakspullen die ik heb zijn van goede kwaliteit en om in mijn gemak te voorzien. Ipv een dweil heb ik een stoomreiniger enz. Daarnaast slaapt het konijn altijd buiten en de paarden staan lekker in pension :)

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 10:09

Goof schreef:

Ik ook niet haha! Ik heb nu twee katten en vier kippen.

Ben zelfs zover dat ik zeg 'na deze katten even geen spul meer in huis!'.
Ben constant overal rekening mee aan het houden, spontaan op de bank ploffen kan ik wel vergeten, moet eerst 10 minuten stofzuigen (soms geen zin in dus ik ga om 21.00 uur al naar bed haha want voor de tv hangen kan dan weer niet zonder de zuiger weer tevoorschijn te halen)
Sommige deuren moeten altijd open ivm toegang tot kattenbak, en andere weer constant dicht (slaapkamer). Een poes heb ik TOTAAL geen klik mee, dus daar kan ik al helemaal weinig van hebben (iemand nog interesse in een Russisch Blauwe poes? -geen geintje-)
En dan ben ik ook nog eens allergisch. Nu niet zo'n probleem, maar als deze straks weg zijn dan wil ik wel eens zien hoe het gaat zonder katten in huis. Stuk beter denk ik!

Nee, hier geen dieren meer na deze.

Behalve de buitenbeestjes.
Laatst bijgewerkt door Amaris op 18-09-15 10:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 10:09

Ja hier blijft inprincipe alles tot zijn dood.

Alleen vogels/vissen willen we nog weleens doorverkopen ivm bloedvernieuwing.

Chay_Flame

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 10:12

Alles wat wij hebben is bij ons geboren of vanaf jongs af aan bij ons. Vroeger hebben mijn ouders een tijdje met katten gefokt en we hebben een paar jaar geleden ook nog wel eens nestjes gehad. Ja die worden dan verkocht, maar merendeel van onze dieren blijven gewoon tot hun dood bij ons :j Enige wat we toentertijd verkocht hebben zijn de schapen, kippen en het varken.