Vraag over een hond

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 20:57

Wat een vervelend probleem!

Euh, mijn hond plaste toen hij nog pup was, met veel plezier zijn bench en slaapmand onder. Het is dus helaas niet zo dat honden dat per definitie niet doen.

Ik weet dat ze voor Italiaanse windhondjes ook wel een soort van plasbroekje/pamper gebruiken omdat sommige ook zo lastig zindelijk te krijgen zijn. Misschien daarop eens zoeken?

Hopelijk heb je snel een oplossing!

har166

Re: Vraag over een hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 21:02

Waar maak je het mee schoon als hij geplast heeft?

Ik denk dat het ook uit onzekerheid kan voortkomen. Hoelang hebben jullie heb nu?

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 21:16

mcsjelle schreef:
Een hond bevuilt zijn eigen slaapplek normaal niet. En het is natuurlijk wel de bedoeling dat er gewerkt wordt naar een oplossing. Maar een luier lijkt me hier zeker niet de oplossing.

Nee, een bench is vast diervriendelijker.... Begrijp me goed, ik ben niet tegen benches. Maar als er echt wat aan de hand is dwing je de hond om z'n nest te bevuilen dan vind ik een luier een minder slecht idee. Daarbij merkt hij bij een luier/ plasband dat hij nat wordt, dat is onprettig dus dat zou mee kunnen helpen m heg probleem op te lossen

Pam87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-15 22:10

Ik ga morgen die band uitproberen bedankt voor de hulp allemaal :)

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 22:11

Succes!

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 00:11

mymy schreef:
Hij is in orde, het is gewoon een erg dominante reu die alles onder zeikt, vooral banken etc...
Hij is heel slim dus doet het vooral als je niet kijkt, hij doet het ook gewoon na het uitlaten, puur een paar druppeltjes voor de geur, ook hij is niet heel vies van plas en likt dit ook gerust op. Het

Volgens mij heeft de vorige baas hem gewoon zijn gang laten gaan vandaar dat het nu haast onmogelijk is om het af te leren, hij is ook al wat ouder.

Hij zit nu dus vooral in de bench na het uitlaten dus koop dat liever zon bandje zodat ie toch lekker ff binnen kan loslopen zonder alles onder te markeren :)

4 Jaar geleden heb ik een maltezer uit het asiel gehaald en die zeek ook alles onder binnen. Hij werd toen ergens tussen de 11 en de 13 geschat, eerder 13 dan 11. Die heb ik in het begin enorm beperkt in de bewegingsvrijheid die hij hier in huis had. Zo mocht hij bijvoorbeeld de keuken niet uit als ik niet in de buurt was. Na 2 weken was het gezeik over. Voedselagressie heeft hij ook niet meer. Verlatingsangst is ook aanzienlijk minder, mits ik de tijd neem als ik weg ga. Alleen hondagressie moet ik nog wel eens mee uitkijken, het wil wel eens fout gaan met honden die enthousiast aan komen rennen waarvan de baas van een afstand roept dat hij niks doet := . Maar gezien het feit dat hij in het begin bij elke nieuwe hond de kill in zijn ogen kreeg mag ik niet mopperen :D . Leeftijd wil dus niks zeggen over het afleren van slechte gewoontes :)

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 07:25

mymy schreef:
Ik ga morgen die band uitproberen bedankt voor de hulp allemaal :)

Waarom reageer je niet op het feit dat meerdere mensen je gedragstherapie aanraden?

Femia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 07:34

Veel Italiaanse windhondjes zijn onzindelijk. Zowel reuen als teven. De meeste eigenaren gebruiken een belly band. Een band om de buik. Deze past goed bij reuen.

AnnickT

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 09:14

Misschien heb ik daar overheen gelezen, maar is zelf trainen geen optie? Belonen bij plassen buiten en negeren bij binnen. Of werkt dat niet bij dominantie?

Pam87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-15 10:17

Omdat dat mijn vraag niet was.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 11:58

Weer zo'n baasje die er blijkbaar geen tijd en geld willen insteken.

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 12:06

Amandavd schreef:
Weer zo'n baasje die er blijkbaar geen tijd en geld willen insteken.

Ze heeft het dier pas...geef het ff tijd. Hond moet zich nog aanpassen, bazen moeten hem nog leren kennen.
Je hoeft echt niet voor elk probleempje een gedragstherapeut in te schakelen hoor....
Daar bij is gedragstherapeut een vrij beroep, er zit dus nogal wat kaf onder het koren....

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 12:08

Dat is waar Billy en ik zeg echt niet dat ze er direct heen moet maar ze wijst de suggestie meteen af, dat staat mij tegen zeker als het zo stellig volgens ts een gedragsprobleem is.

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 12:13

En dan trek jij gelijk de conclusie dat ze er geen tijd en geld wil insteken, vind je dat zelf niet een beetje kort door de bocht?

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 12:35

Nee dat vind ik niet. Je hond een pamper aan doen is geem oplossing.

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 12:55

Tijdelijk wel hoor, om te zorgen dat je huis niet verpist wordt terwijl je aan het gedrag werkt....

Pam87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-15 09:13

Billy schreef:
En dan trek jij gelijk de conclusie dat ze er geen tijd en geld wil insteken, vind je dat zelf niet een beetje kort door de bocht?

Nogal ja... Ik ga er verder niet eens op in.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 09:24

Amandavd schreef:

Ze heeft toch gezegd dat ze eraan werken. In de tussentijd iets doen zodat je huis niet onder geplast wordt vind ik helemaal niet zo gek.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 09:28

Diablo schreef:
Amandavd schreef:

Ze heeft toch gezegd dat ze eraan werken. In de tussentijd iets doen zodat je huis niet onder geplast wordt vind ik helemaal niet zo gek.

Ik betwijfel of er aan gewerkt wordt. TS reageert nogal kortaf, met dat was mijn vraag niet, ze had ook kunnen zeggen, we zijn al bezig met een GT etc. ik betwijfel namelijk of die luiers aanraden. In mijn ogen komt het over alsof TS een goedkope en snelle oplossing zoekt i.p.v. een oplossing die op lange termijn werkt.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 09:30

Tja, dat is dan jouw gebrek. Je neemt iets zomaar aan, je weet helemaal niet wat TS verder doet. Bovendien heeft ze gelijk; haar vraag ging niet over hoe ze het plassen op kon lossen.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 09:33

Diablo schreef:
Tja, dat is dan jouw gebrek. Je neemt iets zomaar aan, je weet helemaal niet wat TS verder doet. Bovendien heeft ze gelijk; haar vraag ging niet over hoe ze het plassen op kon lossen.

Alsof je geen andere tips mag geven dan alleen een antwoord op de vraag. :Y)

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 09:36

Amandavd schreef:
Diablo schreef:

Natuurlijk mag dat. Maar jij trekt conclusies waarvan je helemaal niet weet of het zo is. En TS is natuurlijk vrij om te doen wat ze wil met adviezen. Als ze dan niet reageert zoals jij graag wil, is ze weer zo'n baas die geen tijd en geld in de hond wil steken.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 09:38

Diablo schreef:
Amandavd schreef:

Natuurlijk mag dat. Maar jij trekt conclusies waarvan je helemaal niet weet of het zo is. En TS is natuurlijk vrij om te doen wat ze wil met adviezen. Als ze dan niet reageert zoals jij graag wil, is ze weer zo'n baas die geen tijd en geld in de hond wil steken.

Als TS had gezegd, er wordt gewerkt aan het gedrag van de hond d.m.v. iets of iemand, dan had ik het prima gevonden. Maar iemand die zo kortaf reageert en alle andere opmerkingen van andere bokkers negeert, ja, dan trek ik de conclusie dat je liever bezig bent met een goedkope oplossing dan echt verder kijken.

Wat ze verder doet met adviezen moet ze helemaal zelf weten, maar ook daar mag een ander wat van vinden.

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 09:42

mymy schreef:
Geur achterlaten. Daar zijn wij al mee bezig maar het is een oudere hond die wij niet zelf hebben opgevoed. ( nog niet lang bij ons)

Dus vandaar mijn vraag.

Volgens mij geeft ts aan er wel mee bezig te zijn. Kwestie van van lezen.

Lastig probleem ts. Wel super dat jullie een oudere hond opvangen. Hopelijk helpt de band!

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 09:51

Amandavd schreef:
Ik betwijfel of er aan gewerkt wordt. TS reageert nogal kortaf, met dat was mijn vraag niet, ze had ook kunnen zeggen, we zijn al bezig met een GT etc. ik betwijfel namelijk of die luiers aanraden. In mijn ogen komt het over alsof TS een goedkope en snelle oplossing zoekt i.p.v. een oplossing die op lange termijn werkt.

Stap 1 is probleem stoppen, stap 2 is gedrag ombuigen/veranderen.
Hond zal al veel minder in huis willen plassen als daar geen plaslucht meer hangt, zindelijkheidstraining is een lange termijn oplossing, maar in de tussentijd is de er bij komende ellende stoppen simpelweg praktisch. Je zal ook een stuk meer geduld hebben (en dus beter kunnen trainen) als er minder ongelukjes gebeuren met al het extra werk wat daar weer bij komt (en ook tijd kost die je in training had kunnen steken).