Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
fleurtjeuh schreef:Even voor de grap eens de Barf berekening gedaan
Klopt deze?
Hoeveelheid: 4.5% van 18 kilo = 810 gram per dag / 5670 gram per week
Rauw vleesbot 45% : 365gr p/dag
Groentes 10% : 81gr p/dag
Orgaanvlees 20% : 162gr p/dag
Spiervlees 25% : 203gr p/dag
Bekijk dit menu op http://www.barfplaats.nl/rekenhulp/?menu=9k-S_0|fxPn2o
Verosjaak schreef:Wij voeren Orijen, is wel wat duurder, maar eigenlijk moet je er ook gewoon minder van geven want doordat daar geen maagvullers zoals granen en rijst in zit haalt de hond er meer voedingsstoffen uit. Wel is de eiwit groot in dit voer wat de eerste 3 weken diarree kan geven en als je hond er allergisch voor is (hond van tante had een eiwit intolerantie) dan is dit voer niets voor jou.
In Orijen zit vis en al het vlees en vis zijn behoorlijk richting de biologische kant (komt allemaal uit Canada). Wij hebben sinds 3 weken een nieuwe hond erbij (2 jarige gesteriliseerde teef) en haar doffe vacht geeft al veel meer glans en is al een stuk zachter dan voorheen. Het voer heeft dus wel echt een effect op de hond.
Of het allemaal doet wat jij graag wilt weet ik niet en zal per hond verschillen. Kostprijs moet je even zelf uitrekenen.
_Nelleke_ schreef:Lijkt me stug dat een hond van 18kg dan bijna een kilo vlees per dag moet. Lijkt me veel te veel.
Zoals ik al zei: mijn hond van 17kg doet het super op 330gr carnibest per dag. Dat komt neer op 1.15 per dag dus nog geen 35 per maand. Ik denk niet dat je een hond heel makkelijk nog veel goedkoper kan voeren?
Nicolle89 schreef:Verosjaak schreef:Wij voeren Orijen, is wel wat duurder, maar eigenlijk moet je er ook gewoon minder van geven want doordat daar geen maagvullers zoals granen en rijst in zit haalt de hond er meer voedingsstoffen uit. Wel is de eiwit groot in dit voer wat de eerste 3 weken diarree kan geven en als je hond er allergisch voor is (hond van tante had een eiwit intolerantie) dan is dit voer niets voor jou.
In Orijen zit vis en al het vlees en vis zijn behoorlijk richting de biologische kant (komt allemaal uit Canada). Wij hebben sinds 3 weken een nieuwe hond erbij (2 jarige gesteriliseerde teef) en haar doffe vacht geeft al veel meer glans en is al een stuk zachter dan voorheen. Het voer heeft dus wel echt een effect op de hond.
Of het allemaal doet wat jij graag wilt weet ik niet en zal per hond verschillen. Kostprijs moet je even zelf uitrekenen.
Niks ten nadele van Orijen want het is een prima merk, maar wat jij zegt over granen en rijst dat dat maagvullers zijn klopt niet helemaal. Ontsloten granen en rijst hebben wel degelijk een voedingswaarde voor de hond. Het punt dat honden enkel carnivoren zijn is ook een fabel.
Ze worden meer als Omnivoren gezien. Daarbij blijft wel vooraan staan dat vlees een hoofdbestandsdeel van zijn/haar voeding is maar alleen vlees dan kom je toch echt te kort in bepaalde nutriënten.
Mizora schreef:Om terug te komen op KVV/BARF. Ik zou beginnen met 400-500g. Dat is 2-2.5% lichaamsgewicht. Hoewel het niet onmogelijk is dat je hond 800+g (=4-4.5% lichaamsgewicht) nodig heeft, lijkt het me zeer onwaarschijnlijk. Ik ken maar een paar honden die zoveel eten en dat is een staffordkruising die gemiddeld gesproken 3 uur per dag achter een tennisbal gegooid met werpstok aan gaat (800g smuldier met krap 20kg) en een FT labrador die zeer veel werkt (27kg die 1600 gram smuldier + 300 gram brok per dag eet).
Mizora schreef:Kan je ook nog wat nuttigs toevoegen kimmie261?

kimmie261 schreef:Mizora schreef:Kan je ook nog wat nuttigs toevoegen kimmie261?
vraag het me gewoon af...beetje achter balletjes aanrennen valt niet onder beweging geven,en zou geen reden moeten zijn om meer te voeren lijkt mij...
en nuttig toevoegen,voor TS : ga lekker vers vlees voeren,veel goedkoper als brokken,en 100% waar voor je geld voeren
smuldier/lotgering zal altijd goedkoper zijn om te voeren als welke brok ook...