Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Roadracer schreef:Als medische problemen uitgesloten zijn, dan zou ik echt eens contact opnemen met een goede kattengedragstherapeut. Je kat plast echt niet uit wraak o.i.d., maar waarschijnlijk uit pure stress. Misschien voelt ze zich wel helemaal niet veilig als jij weg bent.
Je geeft aan dat je kat niet goed samengaat met de buurtkatten. Zou het niet zo kunnen zijn, dat ze daar erg gestrest door raakt? Als je een onzekere kat hebt, kan een buurtkat die brutaler is en in jouw tuin of voor jouw raam langsloopt, veel stress geven bij je eigen kat. Die stress is voor haar misschien alleen "beheersbaar" als jij in de buurt bent. In dat geval zal het naar buiten doen voor haarzelf waarschijnlijk geen oplossing zijn, want het is maar de vraag of ze zichzelf in de buurt "weet te redden".

(hij piest zelfs op de tegels in de schuur)...
gelukkig is dat opgelost door structureel schoenen en tasjes op te ruimen. Maar heeft even geduurd voor we de connectie merkte en het alleen die spullen waren.Abercrombie schreef:Ik zou een ander niet met mijn probleem opzadelen tenzij je het er eerlijk bij verteld. Als hij echt zo erg is kan je hem ook naar een asiel doen of in laten slapen.
Yipee schreef:Je hebt tegenwoordig ook kattenluikjes die de chip van je kat kunnen lezen en dan alleen open gaat voor je eigen kat.
Dat niet iets?

Abercrombie schreef:Die tas kan je weg gooien. Ik heb ook een kat gehad die over een tas van spijkerstof heen gepiest had (een gstar tas) en nu zoveel jaar laten kwam die weer eens naar boven na een verhuizing. Tas gewassen, in azijn laten weken en weet ik t wat voor middeltjes je allemaal leest op internet of kan kopen. Maar je ruikt het nog steeds.
femo schreef:HG tegen nare geurtjes en je ruikt er niks meer van!
Iris82 schreef:Helaas heb ik geen bijkeuken. De oude eigenaar hield haar ook in de hal volgens mij als hij weg was want de hal stonk vreselijk naar kattenpis. Hij heeft helaas mij voorgelogen over deze problemen. Mijn hal is echter heel klein (70x140 ofzo) en dat vind ik niet echt heel erg geschikt om een kat in te houden.
Fulltime aanhouden is eigenlijk ook geen probleem hoor, ik wist niet zo goed hoe het werkte. Ik wist wel dat het een aantal dagen moest 'inwerken'. Pff, hoop dat dat werkt.Laptoptas (van 90 euro) kan ook de prullenbak in want zowel Vanish als Biotex werken niet genoeg.
Daarna het plekje nog even afnemen met wat citronella (onverdund op een doekje) en dan rook je hier niks meer