Grote zwartwitte krachtpatsers...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-15 09:22

Sunrise_ schreef:
Nicky91 schreef:
Jaa daarom zei ik het... Ik zat ook eerder aan foto 13 te denken dan aan 12.. ik vind 12 nog redelijk smal...

Dat is denk ik Kayla > http://2.bp.blogspot.com/-Kknt9V_yO6M/U ... f+copy.jpg

Sorry TS ik stop nu met het vervuilen van je topic! :Y) .

Geeft helemaal niks hoor! :o

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-15 09:24

[quote="briitje"]Zucht.. word hier zo verdrietig van... Het zijn absoluut prachtige beesten en snap dat je even wou kijken. Zelf ook in Gran Canaria naar 1 of andere dolfijnen show geweest.. maar vond er geen pest aan.
Vind het zo sneu voor deze beestjes.. heel de dag rondjes zwemmen ipv de wereld te verkennen :(

Is zo een omgevallen vin ook echt een teken van ongelukkig zijn?[/quote]
Da's meer van het rondjeszwemmen

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 09:25

Bah, ik snap niet dat Tilikum zelf nog 11 kinderen heeft rondzwemmen daar (waren er 21, niet zo beste genen?) en dat er plannen zijn om platforms te maken waarmee ze de orca in een minuut uit het water kunnen halen, zodat ze er weer bij in het water kunnen trainen :r

Die orca die ze voert heeft overigens geen tanden meer, vraag me af hoe dat komt.

LSnuitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 09:27

anneliesdj schreef:
Bah, ik snap niet dat Tilikum zelf nog 11 kinderen heeft rondzwemmen daar (waren er 21, niet zo beste genen?) en dat er plannen zijn om platforms te maken waarmee ze de orca in een minuut uit het water kunnen halen, zodat ze er weer bij in het water kunnen trainen :r

Die orca die ze voert heeft overigens geen tanden meer, vraag me af hoe dat komt.

Ik las een artikel, en daarin stond dat Tilikum haast geen tanden meer heeft omdat hij aan de stalen tralies van zijn hok knaagt. Natuurlijk omdat het veel te klein is. Echt vreselijk om deze mooie dieren gevangen te zien zitten...

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 09:28

Prachtige dieren, maar ik zeg ook nee tegen Sea World e.d. sinds ik Blackfish heb gezien. Ze heten niet voor niets KILLER Whales, dat hoort gewoon niet thuis in een basin.

Sunrise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 09:28

anneliesdj schreef:

Die tanden zijn eruit geboord -> http://2.bp.blogspot.com/-Kknt9V_yO6M/U ... f+copy.jpg. En http://www.decodedscience.com/damaged-t ... ty/41254/2 . Maar misschien is dit niet de beste plek om een discussie te voeren, kan misschien beter in een ander nieuw topic?

LSnuitje

Re: Grote zwartwitte krachtpatsers...

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 09:30

Weet iemand hoe die vlekken onder de kin van de orka ontstaan?

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 09:32

Ik heb nu net het verhaal gelezen van Tilikum. Wat verschrikkelijk. Niemand krijgt mij dat park in krijgt.
Ik kan niet verdrietig worden van de mensen die hij vermoord heeft. Jammer dat het er maar 3 zijn.

LSnuitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 09:33

Cinderella schreef:
Ik heb nu net het verhaal gelezen van Tilikum. Wat verschrikkelijk. Niemand krijgt mij dat park in krijgt.
Ik kan niet verdrietig worden van de mensen die hij vermoord heeft. Jammer dat het er maar 3 zijn.

:j

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 09:36

Het zijn echt prachtige dieren, en het lijkt me heel mooi om ze in het echt te zien!
Ik heb ook de docu gezien, en ik hoop ook dat er heel snel een eind komt aan die shows.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 09:38

Afbeelding

Ik word hier zo verdrietig van, waarom kan zo'n dier niet gewoon op een natuurlijke manier gehouden worden?

TS, heb jij ook foto's van de bassins?

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-15 09:40

anneliesdj schreef:
[ Afbeelding ]

Ik word hier zo verdrietig van, waarom kan zo'n dier niet gewoon op een natuurlijke manier gehouden worden?

Nee, heb ik niet. (En vast maar goed ook!)

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 09:48

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 09:53

HorseyDude schreef:
anneliesdj schreef:
[ Afbeelding ]

Nee, heb ik niet. (En vast maar goed ook!)

Ik weet nog goed dat ik vroeger ook een periode heb gehad dat ik dolfijnen trainer wilde worden.
Maar als ik dit zo zie is het gewoon een hel. Je moet de hele dag toekijken hoe hoog-intelligente dieren in een piepklein betegeld bad gehouden worden terwijl ze zichzelf verwonden en allerlei steriotyp gedrag laten zien. En dan een paar keer daags een show opvoeren met gevaar voor eigen leven vanwege de frustratie van dat dier, wat er alleen aan meedoet bij gebrek aan enig andere stimulatie of interactie.
Ik heb net ff snel een google gedaan en dan vind je al ontelbare incidenten van trainers die gedood worden of orca's die zichzelf of elkaar doden.

Waarom kopen dit soort parken niet gewoon een baai van een paar km lang, hangen een net aan de open kant en laten daar de dieren in groepsformatie zwemmen.
Dan maar iets minder dichtbij voor toeschouwers hoor.

ReadTheRulez

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 09:56

Het is al genoemd maar bij het zien van dit topic denk ik idd ook aan het verbod van wilde dieren bij circussen. Dit is toch een soortgelijk verhaal? Ik vind het prachtige dieren om te zien, maar niet in een omgeving waar het dier niet hoort. (Zo kan ik ook niet blij worden van op paardenmarkten zijn)

Zeeuwsemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 10:51

Ik heb net ook even blackfish gekeken, tranen in mijn ogen.. arme Orca's.. ik wil ze dolgraag zien, maar dan wel in de vrije natuur.

Kesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 11:01

Ik ben in 2004 in dit park geweest. Een tijdje terug ook Blackfish gekeken, en wat schaam ik me nu dood dat ik er geweest ben :n

Ik vind die orca's zo mooi he....In het wild zijn er geen gevallen bekend dat ze ooit zwemmers of boten hebben aangevallen geloof ik. Het zit m er echt in dat ze slecht gehuisvest zijn. Heel sneu, en ik ga er nooit meer naar toe.

Wel was het een ervaring hoor, om ze zo dichtbij te zien, en dat hele park :j En mooie foto's! Ik had ze alleen van heel ver weg.

SayaJones

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 11:51

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 12:31

Kesje schreef:
Ik vind die orca's zo mooi he....In het wild zijn er geen gevallen bekend dat ze ooit zwemmers of boten hebben aangevallen geloof ik. Het zit m er echt in dat ze slecht gehuisvest zijn. Heel sneu, en ik ga er nooit meer naar toe.

Dat klopt, in het wild is dat nog nooit gebeurd.
Maar vind je 't gek als, als jij wordt opgesloten in de badkamer en je mag 2x daags op je kop gaan staan voor een koekje (wel ín die badkamer uiteraard) dan heb jij vanzelf ook zin om de persoon die je dat koekje geeft iets aan te doen.
De slimheid werkt hier juist tegen ze.
Ik snap ook bij God niet waarom ze die bassins niet op z'n minst natuurlijker aankleden en er lading speelgoed in mikken.

anonymous54

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 13:36

Speelgoed of groter maken of natuurlijker aankleden is onzin, gewoon geen orca's meer in gevangenschap, het is toch vreselijk om zulke beesten in een badkuip te zien.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 13:38

Horseydude, ik snap werkelijk niet waarom jij als liefhebber van orca's en dolfijnen dit soort verschrikkelijke plekken voor deze dieren blijft bezoeken :o
Door Seaworld te bezoeken houd je dit soort dieronwaardige praktijken juist in stand.
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 17-09-15 13:52, in het totaal 1 keer bewerkt

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 13:42

anneliesdj schreef:

Veel orca's in gevangenschap hebben een erg slecht gebit door het knagen en bijten in de betonnen wanden en aan traliewerk.
De gaatjes in de tanden zijn door mensen gemaakt.
Doordat de tandhalzen bloot komen te liggen door het knagen krijgen ze ontstekingen aan het gebit, welke weer andere lichamelijk klachten geeft.
Dus eigenlijk hebben ze alle tandjes een soort van wortel kanaal achtige behandeling gegeven...
De gaatjes worden dagen schoongespoeld met een krachtige straal water, om te zorgen dat er geen vuil in blijft hangen en kan gaan ontsteken.

anonymous54

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 13:57

Cayenne schreef:
Horseydude, ik snap werkelijk niet waarom jij als liefhebber van orca's en dolfijnen dit soort verschrikkelijke plekken voor deze dieren blijft bezoeken :o
Door Seaworld te bezoeken houd je dit soort dieronwaardige praktijken juist in stand.

Dit Dus

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-15 15:43

Cayenne schreef:

Het staat toch ook in de beginpost? Ik was met een groepsreis mee en de groep had besloten om naar SeaWorld te gaan. Ik kon moeilijk in het hotel in mijn uppie achterblijven. Moest bij de groep blijven.

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 16:07

Je hebt mooie foto's gemaakt.