Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Nachtlampje schreef:Een konijn ís een idee, maar dan heb je wel heel veel ruimte nodig (hok van 2x1 als je het konijn dagelijks voor meerdere uren eruit laat) en ook veel tijd om het zindelijk te maken + het te leren dat het op bepaalde plaatsen niet mag komen etc.
Mijn zus heeft een erg leuk konijn, daar is ze dagelijks minimaal 3 uur aan kwijt. Daar zit dan ook het konijn los laten lopen terwijl zij even aan het lezen is oid.
Amandavd schreef:En ik zou het zeker niet aanraden om een kat buiten laten. Mocht er iets mee gebeuren is een kind van 8 toch ontroostbaar.

Amandavd schreef:Yoshiko, wat dacht je van castreren en steriliseren van een kat? En ik zou het zeker niet aanraden om een kat buiten laten. Mocht er iets mee gebeuren is een kind van 8 toch ontroostbaar.
Het hangt natuurlijk ook af van de omgeving waar je woont, die van ons zou bijv. als hij een stukje doorloopt de weg opkunnen. Maar meestal blijft hij wel in de buurt van het huis.
Wel geweldige kijkdiertjes en heel erg grappig. Meer om parcoursen te bouwen en dat soort grappige dingen.jojootje84 schreef:Amandavd schreef:En ik zou het zeker niet aanraden om een kat buiten laten. Mocht er iets mee gebeuren is een kind van 8 toch ontroostbaar.
hier ben ik het niet helemaal mee eens. Hoe groot is de kans daadwerkelijk dat er iets met ze gebeurd? vroeger hadden wij thuis ook katten (al voor mijn geboorte) die zijn allemaal een jaar of 16/17 geworden zonder kleerscheuren, en gingen altijd naar buiten. Nu zelf twee katten dames waarvan er 1 een x in een boom is blijven hangen, maar ook zonder echt ernstige gevolgen. Bij een rat die maar een paar jaar oud wordt is de kans op verdriet dus vele malen groter....
Neemt niet weg dat een heerlijke kattenmuts uit het asiel, die toch al gewend is aan binnen zijn, een heerlijke optie kan zijn natuurlijk...

) en fietste met hem naar het strand. Leerde hem trucjes, liet hem uit tussen de middag na schooltijd en na het eten etc. Dus een hond kan zeker leuk zijn voor je zoontje. Ik zou dan alleen toch nog even 2 jaartjes wachten daarmee, tenzij je zelf graag een hond wilt natuurlijk.
) zeg ik ook een kat.