Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
xDenies schreef:Hier gewoon beaphar, en werkt prima in welke omgeving dan ook.
Daadwerkelijk van je vlooien afkomen doe je enkel door de omgeving juist te behandelen.
Bravecto blijf ik vanaf, vertrouw het totaaaaal niet. Al genoeg gelezen en gehoord dat het ook nog in ontwiklelingsfase zit.
Stukje resistentie is een dierenarts praatje om zn eigen producten weer te verkopen.
KimD schreef:Ah kijk dat wist ik niet, nooit over nagedacht en dus gewoon gebruikt. Geen idee of hij het heeft. Maar hij leeft nog.
LisaaBloem schreef:sluit me aan bij lisaabloem, als iemand belt over advies bij een vlooienprobleem zijn ze bijna altijd ontvlooid met een duur middel uit de dierenwinkel. Vervolgens kopen ze een prepraat bij de da, wat je gewoon zonder consult mee kan krijgen en ineens zijn de vlooien dood. Is echt geen verkooppraatje dusxDenies schreef:Hier gewoon beaphar, en werkt prima in welke omgeving dan ook.
Daadwerkelijk van je vlooien afkomen doe je enkel door de omgeving juist te behandelen.
Bravecto blijf ik vanaf, vertrouw het totaaaaal niet. Al genoeg gelezen en gehoord dat het ook nog in ontwiklelingsfase zit.
Stukje resistentie is een dierenarts praatje om zn eigen producten weer te verkopen.
Resistentie een verkooppraatje? De resultaten liegen er echt niet om, als er iemand belt die advies vraagt omdat zijn/haar hond/kat niet van de vlooien af komt ondanks druppelen is het echt altijd het geval dat ze Frontline hebben gebruikt of een ander goedkoop alternatief uit de supermarkt/action e.d.
Nu kan je zeggen dat dat toeval is, maar na een behandeling met een middel waarvan zeker is dat die werkt, hebben ze ineens nergens meer last van... tja.. verkooppraatje? Nee, het is gewoon zo.
. KimD schreef:Als je vlooien hebt werkt Advantage erg goed. Maar wat nog belangrijker is, de omgeving. Zorg ervoor dat je alles wat je kunt wassen op 90, ook daadwerkelijk wast op 90. Alles wat je niet kunt wassen, minimaal 24 uur in de vriezer.
Daarnaast goedkope vlooienbanden halen en die in stukken knippen voor in de stofzuigerzak. Iedere dag minimaal twee keer oud alles stofzuigen en na drie dagen één dag rust. Dan weer alles twee keer per dag stofzuigen.
Dit minimaal drie weken volhouden want vlooienlarven zijn hardnekkig en ontpoppen pas als de omgeving optimaal is.
Wij behandelen onze BC en Sheltie preventief met Advantix, die ziekte verschijnselen wat een collie zou hebben bij het gebruik hiervan hebben wij in geen drie jaar ervaren.
LisaaBloem schreef:xDenies schreef:Hier gewoon beaphar, en werkt prima in welke omgeving dan ook.
Resistentie een verkooppraatje? De resultaten liegen er echt niet om, als er iemand belt die advies vraagt omdat zijn/haar hond/kat niet van de vlooien af komt ondanks druppelen is het echt altijd het geval dat ze Frontline hebben gebruikt of een ander goedkoop alternatief uit de supermarkt/action e.d.
Nu kan je zeggen dat dat toeval is, maar na een behandeling met een middel waarvan zeker is dat die werkt, hebben ze ineens nergens meer last van... tja.. verkooppraatje? Nee, het is gewoon zo.
Citaat:Resistentie een verkooppraatje? De resultaten liegen er echt niet om, als er iemand belt die advies vraagt omdat zijn/haar hond/kat niet van de vlooien af komt ondanks druppelen is het echt altijd het geval dat ze Frontline hebben gebruikt of een ander goedkoop alternatief uit de supermarkt/action e.d.
Resistentie is gewoon bewezen, al tig jaar geleden.
Beetje naief om dat nog te gaan ontkennen.
robert45 schreef:Citaat:Resistentie een verkooppraatje? De resultaten liegen er echt niet om, als er iemand belt die advies vraagt omdat zijn/haar hond/kat niet van de vlooien af komt ondanks druppelen is het echt altijd het geval dat ze Frontline hebben gebruikt of een ander goedkoop alternatief uit de supermarkt/action e.d.
Resistentie is gewoon bewezen, al tig jaar geleden.
Beetje naief om dat nog te gaan ontkennen.
Heb je daar ook een wetenschappelijk onderbouwde link van?
Er is naar mijn weten nog nooit resistentie aangetoond tegen Fipronil.