Welk merk ontvlooiingsmiddel hond?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Wilawander

Re: Welk merk ontvlooiingsmiddel hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 23:19

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 23:24

Mag ik jullie vragen wat die pillen kosten? We hebben 3 middelmaat honden lopen en elke paar weken druppelen loopt lekker op. Kunnen die pillen zo bij de assistente gekocht worden of moet je dan eerst met je honden op consult komen?

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 23:42

Ik heb het eens allemaal om zitten rekenen en ik kwam er opuit dat ik met bravecto iets goedkoper uit zou zijn dan met pipetten van een fatsoenlijk merk. Scheelt dus niet veel.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 23:59

Ik koop de Advantix in theorie één keer per jaar voor het hele jaar. Heb je 8 pipetten voor €29,- en als je dan 5 verpakking kocht kreeg je nog eens 10% extra. Ik had er sowieso al drie nodig (als ik uitga van 12 maanden) en mijn moeder twee. Maar aangezien ik geen 12 maanden preventief behandel kom ik er ongeveer 1,5 jaar mee uit. Dus ik koop altijd op voorraad eigenlijk.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 00:01

Bij Advantix zitten toch 4 pipetten in een doosje?

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 00:03

Nee hoor zijn meer varianten, 4, 6 & 8.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 00:12

Hier gewoon beaphar, en werkt prima in welke omgeving dan ook.
Daadwerkelijk van je vlooien afkomen doe je enkel door de omgeving juist te behandelen.

Bravecto blijf ik vanaf, vertrouw het totaaaaal niet. Al genoeg gelezen en gehoord dat het ook nog in ontwiklelingsfase zit.

Stukje resistentie is een dierenarts praatje om zn eigen producten weer te verkopen.

hetty007

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 00:38

ik gebruik nu een barnsteen, deze heeft de hond aan de halsband hangen. vanaf die tijd geen vlooien en heel af en toe een teek die haast niet vast zit. Woon in een bosrijkgebied en zonder behandeling lagen regelmatig vol gezogen teken in de mand (langharige honden, moeilijk te controleren) Ik geloofde er eerst niet zo in, maar omdat de barnsteen zo goedkoop was (5 euro incl verzenden) was het de moeite om uit te proberen, en was zo wie zo goedkoper dan alle andere middelen die op de markt zijn. De barnsteen is een hele hype in Duitsland. Google het maar eens barnsteen en hond, moet wel zeggen dat het bij de ene hond beter werkt als bij de andere hond, maar voor dat geld kun je het altijd proberen.

LisaaBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 01:51

xDenies schreef:
Daadwerkelijk van je vlooien afkomen doe je enkel door de omgeving juist te behandelen.

Bravecto blijf ik vanaf, vertrouw het totaaaaal niet. Al genoeg gelezen en gehoord dat het ook nog in ontwiklelingsfase zit.

Stukje resistentie is een dierenarts praatje om zn eigen producten weer te verkopen.

Resistentie een verkooppraatje? De resultaten liegen er echt niet om, als er iemand belt die advies vraagt omdat zijn/haar hond/kat niet van de vlooien af komt ondanks druppelen is het echt altijd het geval dat ze Frontline hebben gebruikt of een ander goedkoop alternatief uit de supermarkt/action e.d.
Nu kan je zeggen dat dat toeval is, maar na een behandeling met een middel waarvan zeker is dat die werkt, hebben ze ineens nergens meer last van... tja.. verkooppraatje? Nee, het is gewoon zo.

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 07:00

KimD schreef:
Ah kijk dat wist ik niet, nooit over nagedacht en dus gewoon gebruikt. Geen idee of hij het heeft. Maar hij leeft nog. :Y)

Gelukig maar, ik ben zelf dierenarts assistente en heel veel eigenaren weten het ook niet. Overigens zijn het niet alleen collies die daar last van kunnen hebben.

Maar hier dus geen advantage etc. Hoewel het super werkt, gebruikte het eerder voor mijn jack russel maar uit voorzorg krijgt ook die nu bravecto, moet niet hebben dat mijm ais er per ongeluk iets van oplikt of op zijn lijf krijgt,.

hilly200

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 07:53

LisaaBloem schreef:
xDenies schreef:

Resistentie een verkooppraatje? De resultaten liegen er echt niet om, als er iemand belt die advies vraagt omdat zijn/haar hond/kat niet van de vlooien af komt ondanks druppelen is het echt altijd het geval dat ze Frontline hebben gebruikt of een ander goedkoop alternatief uit de supermarkt/action e.d.
Nu kan je zeggen dat dat toeval is, maar na een behandeling met een middel waarvan zeker is dat die werkt, hebben ze ineens nergens meer last van... tja.. verkooppraatje? Nee, het is gewoon zo.
sluit me aan bij lisaabloem, als iemand belt over advies bij een vlooienprobleem zijn ze bijna altijd ontvlooid met een duur middel uit de dierenwinkel. Vervolgens kopen ze een prepraat bij de da, wat je gewoon zonder consult mee kan krijgen en ineens zijn de vlooien dood. Is echt geen verkooppraatje dus :).

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 08:37

KimD schreef:
Als je vlooien hebt werkt Advantage erg goed. Maar wat nog belangrijker is, de omgeving. Zorg ervoor dat je alles wat je kunt wassen op 90, ook daadwerkelijk wast op 90. Alles wat je niet kunt wassen, minimaal 24 uur in de vriezer.

Daarnaast goedkope vlooienbanden halen en die in stukken knippen voor in de stofzuigerzak. Iedere dag minimaal twee keer oud alles stofzuigen en na drie dagen één dag rust. Dan weer alles twee keer per dag stofzuigen.

Dit minimaal drie weken volhouden want vlooienlarven zijn hardnekkig en ontpoppen pas als de omgeving optimaal is.

Wij behandelen onze BC en Sheltie preventief met Advantix, die ziekte verschijnselen wat een collie zou hebben bij het gebruik hiervan hebben wij in geen drie jaar ervaren.

Ik gebruik het ook op mn jonge border van bijna 6 maanden, hier ook niks aan de hand

mcsjelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 08:46

Van de Border collies heeft maar 3% het gen defect, maar de Australische herder, Zwitserse witte herder, Collie, Shetland sheepdog zijn veel meer aangetast en dan heb je nog een aantal rassen waar er een paar procent is aangetast.

Als ze het gen defect van beide ouders gekregen hebben (dus homozygoot) kan het wel degelijk heel gevaarlijk zijn om bepaalde producten te gebruiken, dus voor de eigenaren van risicohonden is het zeker de moeite om meer informatie op te zoeken en de hond te laten testen of uit voorzorg die producten niet te gebruiken.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 08:58

Advantage en Advantix is dat hetzelfde of zijn het 2 verschillende merken?
Ik heb Advantage voor mijn hondje, Frontline Combo werkt niet bij hem,hij krijgt er heel veel jeuk van en bijt zich kaal.Bij Advantage geen last van.

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 09:00

Is beide van bayer maar advantage is alleen tegen vlooien en de advantix neemt ook teken mee.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 09:22

Ow oke,dank je voor de uitleg.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 10:37

Ik betaal per Bravecto pil (grote honden) €35 per stuk.
Wegens vlooienallergie van onze golden werken andere middelen niet.
Niks geven, bijt hij zijn kont stuk.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 14:34

LisaaBloem schreef:
xDenies schreef:

Resistentie is gewoon bewezen, al tig jaar geleden.
Beetje naief om dat nog te gaan ontkennen.

Herman97

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 14:37

Advantix nadat we een vlooienplaag hebben gehad .... bah bah .... wat een ellende. Nu gelukkig alweer een jaar of twee geleden. Ik gebruik Advantix het gehele jaar om de 4 a 5 week. Bestel het bij Zooplus.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 16:04

Zowel mijn moeder als ik ontvlooien niet preventief. één hond wordt ontvlooit met comfortis als we vlooien hebben (al weer 3 jaar terug), de rest wordt ontvlooit met advantix. Eens in de 3 jaar gemiddeld hebben we eens vlooien en doordat we er dan snel bij zijn (met kammen en eventueel chemisch bestrijden) is het ook zo gebeurd. Alleen de eerste vlooienplaag was erg naar, en dat terwijl we schapenvachten gebruiken, wollen vloerbedekking hebben en veel huis.

Grappig is dat ook een hoop mensen die iedere maand ontvlooien toch eens in de 5 jaar vaak iets aan vlooien hebben. Dus zo veel scheelt blijkbaar niet.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 16:08

Hier krijgt ie gewoon een scalibor band om, dit jaar na het om doen nog geen vlooi of teek gezien.
Hij krijgt van teken namelijk altijd hele schijven onder de huid en helaas hier best wat teken op de uitlaatroutes
Maar wat je ook gebruikt op de hond, zolang je de omgeving niet meepakt (spray, poeder, wassen) kom je er niet van af.

robert45

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 17:29

Citaat:

Heb je daar ook een wetenschappelijk onderbouwde link van?

Er is naar mijn weten nog nooit resistentie aangetoond tegen Fipronil.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 17:48

robert45 schreef:
Citaat:

Heb je daar ook een wetenschappelijk onderbouwde link van?

Er is naar mijn weten nog nooit resistentie aangetoond tegen Fipronil.

Is er ook niet.... het word verkeerd gebruikt. Gebruik al jaren fipronil in een gebied met een hoge vlodruk. geen probleem.

nowylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 18:05

Het is inderdaad wel bewezen dat Frontline voornamelijk resistentie heeft, maar ook hier werkt het nog gewoon prima. Ontvlooi ook niet preventief, alleen als we vlooien hebben.

Je hebt tegenwoordig heel veel middelen om mee te ontvlooiien. De meest bekende bij de DA zijn op het moment Bravecto, Comfortis, Trifexis(ook teken), Advantage, Advantix(ook teken), Scalibor band en Seresto band. Genoeg keus dus!!

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 21:58

Bravecto is ook tegen teken.