Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
lien_87 schreef:Klopt horsiegek, maar mijn herder is onzeker, dat ga ik niet corrigeren want dan wordt het nog erger. Ik geef haar dus haar ruimte en ze volgt alle commando's op. Maar.... Dan moet er niet een hond in haar persoonlijke zone komen, ze weet dat ze aan de lijn niet weg kan en dat voedt de onzerheid weer, waardoor ze heel duidelijk aan gaat geven dat ze er genoeg van geeft ( grom, borstelen). Het is lastig haar dan kalm te houden als de andere hond om je heen blijft draaien...
Mijn andere hond kan ook keurig aan de lijn lopen maar komt er een hond aanrennen die wil spelen dan veranderd hij weer helemaal in een puppy ( is pas 9 maanden) en wil hij het liefst meespelen. Zou er een hond aankomen rennen met verkeerde bedoelingen dan toont hij zich meester in onderdanigheid. Hij reageert gewoon nogal vanuit hele sterke impulsen...
Andere honden passeren is dus absoluut geen probleem, maar als ze op ons af komen rennen is het natuurlijk logisch dat ze daar op reageren...
afkloppen natuurlijk )
dat honden de ene keer leuk samen kunnen geeft ook geen garantie voor een tweede keer (zeker niet als er nu 1 vast zit).