Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
FloMax schreef:Van het blikje openmaken was ze inderdaad niet onder de indruk(hebben we gedaan in de schuur vlakbij haar).
Eigenlijk is ze nergens van onder de indruk wat het alleen maar lastiger maakt.
Hoe vals ze ook is, haar iets aandoen of iets wat haar eventuele zwangerschap in gevaar kan brengen kan ik echt niet over mn hart verkrijgen (ja, echt waar, die heb ik), ook al erger ik me nog zo aan het feit dat Hare Majesteit weigert te vertrekken. Over een uurtje bel ik de Dierenambulance alsnog want mijn honden worden knettergek van deze 'eenzame' opsluiting in huis (ze hebben t momenteel heel zwaar geloof ik)
Ik woon overigens in Almelo.
Ze heeft alle tijd en ruimte om te vertrekken, er zitten geen ramen meer in de schuur en ze kan er prima uit. Alleen dit doet ze niet. Ik heb mn honden nu al sinds gistermiddag binnen en komen alleen buiten onder mijn commando en toezicht zodat ze niet bij de schuur komen.
De vangstok... ja hebben we aan gedacht, alleen denk ik niet dat de vangstok het overleefd...
speurneusc schreef:die vangkooi helpt alleen als er rust is, en dat stinkende visje komen ze vast wel voor. Ik heb met de db hier in Eindhoven meegewerkt met het wilde katten vang project om ze te steriliseren chippen na te kijken en ze daarna weer terug te zetten op oude plek. Daar vingen we ze prima met de vangkooi. Het is even een kwestie van geduld.
jorika1986 schreef:Ze schijnen een ontiegelijke hekel te hebben aan de geur van (natuur) azijn.
Vind het zelf ook niet de meest fantastische geur.
Tis niet zo heel duur, een flinke schaal met een goede klots azijn, is het proberen waard!
Bleek hoef je niet te proberen daar zijn ze gek op.
Eoweyn_x schreef:Tja. Jouw tuin, jouw honden. Ik zou sowieso je honden gewoon los laten in de tuin.. Ze kunnen zich vast wel verdedigen. Want dit is natuurlijk ook gewoon van de zotte eigenlijk...
FloMax schreef:Ja maar ik heb geen tuinslang van 45m lang helaas... en een emmer water zou een oplossing zijn, maar die hoogte halen mijn watergooikunsten niet. Dan kan ik netzo goed gelijk die emmer over mezelf heen smijten
Ik vind het ook belachelijk dat ze niet eens willen komen kijken, laatst had ik een gewonde babyvogel, nou, dat heeft 9 telefoontjes en 4 dagen gekost en uiteindelijk kwamen ze dan toch maar.
Het enige wat ik krijg met zoete woordjes is geblaas en een geluid waarvan ik niet eens wist dat katten die konden produceren...
Ken je die kattenkreten uit die horrorfilms? The Grudge bijvoorbeeld? Nou zoiets... maar dan 10 keer zo eng.
En kun je nagaan dat ik dan in het donker in een verlaten oud schuurtje sta omringd door bomen en bos
Ja, mijn hond heeft een flinke kras bij zn oog en op zn neus (het arme ding) en hij snapte er ook helemaal niets van. Maar hij heeft zn eerste oorlogswond overleefd... en is denk ik zelfs uit op wraak.
MarliesV schreef:Bel even met de Dierenbescherming Twente, zitten tegenwoordig in Hengelo.
Ze hebben daar iemand voor dierennoodhulp die erg begaan is met dit soort dieren. Zij zou nog wel eens voor een oplossing kunnen zorgen, heeft veel contact met asielen en de ambulance.