Hulp gevraagd! Kat in schuur... Hoe los ik dit op?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 11:37

ik zou kijken of je paar bakjes gourmet kan halen kattenvlees, ruikt vaak ook sterk. Mijn katten kijken bv niet op van vis, ze lusten t geen eens (rare beestjes).

Zou ook eens proberen via een facebook pagina in je regio fotos te plaatsen om te zien of iemand de katten herkent en zo de eigenaar aanspreken? en fotos in je buurt hangen?

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 11:39

Ze schijnen een ontiegelijke hekel te hebben aan de geur van (natuur) azijn.
Vind het zelf ook niet de meest fantastische geur.
Tis niet zo heel duur, een flinke schaal met een goede klots azijn, is het proberen waard!

Bleek hoef je niet te proberen daar zijn ze gek op.

haan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 11:40

Allereerst lig ik in een deuk om je schrijfstijl :-) Geweldig, maar dit probleem moet verholpen worden, ook voor jouw rust en de honden.

Beetje 'harde' manier maar wel pijnloos voor poes en jou: Pak een waterslang, zet de kraan aan en spuit de kat uit je schuur.
De kat droogt wel weer en misschien zoekt ze nu wel een ander plekje.

Een vangstok vind ik wel heel cru en dat wordt een gevecht wat je niet wilt zien denk ik.

FloMax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-15 11:41

Van het blikje openmaken was ze inderdaad niet onder de indruk(hebben we gedaan in de schuur vlakbij haar).
Eigenlijk is ze nergens van onder de indruk wat het alleen maar lastiger maakt.

Hoe vals ze ook is, haar iets aandoen of iets wat haar eventuele zwangerschap in gevaar kan brengen kan ik echt niet over mn hart verkrijgen (ja, echt waar, die heb ik), ook al erger ik me nog zo aan het feit dat Hare Majesteit weigert te vertrekken. Over een uurtje bel ik de Dierenambulance alsnog want mijn honden worden knettergek van deze 'eenzame' opsluiting in huis (ze hebben t momenteel heel zwaar geloof ik)

Ik woon overigens in Almelo.

Ze heeft alle tijd en ruimte om te vertrekken, er zitten geen ramen meer in de schuur en ze kan er prima uit. Alleen dit doet ze niet. Ik heb mn honden nu al sinds gistermiddag binnen en komen alleen buiten onder mijn commando en toezicht zodat ze niet bij de schuur komen.

De vangstok... ja hebben we aan gedacht, alleen denk ik niet dat de vangstok het overleefd...

_l_amanda_l_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 11:41

Fantastisch geschreven :D
Wat gek dat de dierenopvang èn dierenambulance beide niks concreets kunnen, Thomas zal wel gewoon een rampentoerist van een naburig huis zijn, maar om straks nou een nest kittens in je hondenschuurtje te hebben... Gek dat ze het diertje niet komen halen (waar zijn ze dan voor? Voor gewonde duiven en egels komen ze ook al niet)
Voor Dutchess geen tips, Thomas zou ik eerlijk gezegd gewoon eens de tuinslang op zetten :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 11:42

Tuinslang? O:)

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 11:43

Wanneer het je voor het laatst gestofzuigd in de schuur :D Veel katten schrikken zich al het apenlazerus bij het zien van de stofzuiger :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 11:44

Ik zeg het idd heel stoer... maar waarschijnlijk was ik zelf dekentjes en speeltjes en vanalles aan lekkers voor Hare Majesteit neer gaan zetten en met zoete woordjes een goed gesprek aangegaan :+

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 11:45

Dat de honden gescheiden worden van the evil queen en the huntsman lijkt me juist een goede zaak. Katten die echt aanvallen, gaan meestal voor de ogen en dat wil je niet laten gebeuren bij de honden. Andersom is het ook hartstikke sneu als een hond haar te pakken krijgt.
Ik zou ook tonijn in de vangkooi leggen. Als ze eenmaal echt honger krijgen, komen ze dan wel. Zo is mijn kat ook gevangen en die was ook erg kwaad, maar vooral heeeel bang.
Erg vreemde reactie trouwens van de dierenambulance..
Laatst bijgewerkt door Cinderella op 10-09-15 11:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

FloMax schreef:
Van het blikje openmaken was ze inderdaad niet onder de indruk(hebben we gedaan in de schuur vlakbij haar).
Eigenlijk is ze nergens van onder de indruk wat het alleen maar lastiger maakt.

Hoe vals ze ook is, haar iets aandoen of iets wat haar eventuele zwangerschap in gevaar kan brengen kan ik echt niet over mn hart verkrijgen (ja, echt waar, die heb ik), ook al erger ik me nog zo aan het feit dat Hare Majesteit weigert te vertrekken. Over een uurtje bel ik de Dierenambulance alsnog want mijn honden worden knettergek van deze 'eenzame' opsluiting in huis (ze hebben t momenteel heel zwaar geloof ik)

Ik woon overigens in Almelo.

Ze heeft alle tijd en ruimte om te vertrekken, er zitten geen ramen meer in de schuur en ze kan er prima uit. Alleen dit doet ze niet. Ik heb mn honden nu al sinds gistermiddag binnen en komen alleen buiten onder mijn commando en toezicht zodat ze niet bij de schuur komen.

De vangstok... ja hebben we aan gedacht, alleen denk ik niet dat de vangstok het overleefd...

De vangstok is gemaakt voor dit soort gevallen dus daar hoef je je geen zorgen om te maken, er zullen hooguit wat deukjes in komen maar kapot gaat ie niet, Almelo ligt hier niet in buurt helaas.

Mioux

en als je even in de buurt fotos hangt? amivedi fotos plaatst als gevonden kat? en facebook pagina in je regio met dierenhoeken ?

FloMax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-15 11:47

Ja maar ik heb geen tuinslang van 45m lang helaas... en een emmer water zou een oplossing zijn, maar die hoogte halen mijn watergooikunsten niet. Dan kan ik netzo goed gelijk die emmer over mezelf heen smijten :+

Ik vind het ook belachelijk dat ze niet eens willen komen kijken, laatst had ik een gewonde babyvogel, nou, dat heeft 9 telefoontjes en 4 dagen gekost en uiteindelijk kwamen ze dan toch maar.

Het enige wat ik krijg met zoete woordjes is geblaas en een geluid waarvan ik niet eens wist dat katten die konden produceren...

Ken je die kattenkreten uit die horrorfilms? The Grudge bijvoorbeeld? Nou zoiets... maar dan 10 keer zo eng.

En kun je nagaan dat ik dan in het donker in een verlaten oud schuurtje sta omringd door bomen en bos :+

Ja, mijn hond heeft een flinke kras bij zn oog en op zn neus (het arme ding) en hij snapte er ook helemaal niets van. Maar hij heeft zn eerste oorlogswond overleefd... en is denk ik zelfs uit op wraak.

FloMax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-15 11:47

Mioux schreef:
en als je even in de buurt fotos hangt? amivedi fotos plaatst als gevonden kat? en facebook pagina in je regio met dierenhoeken ?

Al gedaan en al een aantal malen gedeeld. Ook op twitter enz... maar nog geen reacties :n

Jennifuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 11:47

Waterpistool? :D

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 11:48

Bel even met de Dierenbescherming Twente, zitten tegenwoordig in Hengelo.

Ze hebben daar iemand voor dierennoodhulp die erg begaan is met dit soort dieren. Zij zou nog wel eens voor een oplossing kunnen zorgen, heeft veel contact met asielen en de ambulance.

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 11:48

die vangkooi helpt alleen als er rust is, en dat stinkende visje komen ze vast wel voor. Ik heb met de db hier in Eindhoven meegewerkt met het wilde katten vang project om ze te steriliseren chippen na te kijken en ze daarna weer terug te zetten op oude plek. Daar vingen we ze prima met de vangkooi. Het is even een kwestie van geduld.

FloMax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-15 11:50

speurneusc schreef:
die vangkooi helpt alleen als er rust is, en dat stinkende visje komen ze vast wel voor. Ik heb met de db hier in Eindhoven meegewerkt met het wilde katten vang project om ze te steriliseren chippen na te kijken en ze daarna weer terug te zetten op oude plek. Daar vingen we ze prima met de vangkooi. Het is even een kwestie van geduld.

Meer rust dan dit kan ik niet creëren.. al het voedsel van de wereld kan Hare Majesteit volgens mij niet pleasen.

Ik heb inmiddels blik, vlees, bakjes, vis... maar nope.. ze blijft achter de bank. En zo nu en dan loopt ze volgens mij door de schuur... maar de kooi in? No way.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 11:50

jorika1986 schreef:
Ze schijnen een ontiegelijke hekel te hebben aan de geur van (natuur) azijn.
Vind het zelf ook niet de meest fantastische geur.
Tis niet zo heel duur, een flinke schaal met een goede klots azijn, is het proberen waard!

Bleek hoef je niet te proberen daar zijn ze gek op.

Citrusvruchten (sinaasappel/citroen etc) hebben ze ook een hekel aan :j

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 11:51

Eoweyn_x schreef:
Tja. Jouw tuin, jouw honden. Ik zou sowieso je honden gewoon los laten in de tuin.. Ze kunnen zich vast wel verdedigen. Want dit is natuurlijk ook gewoon van de zotte eigenlijk...

Jouw hart mogen ze er ook uittrekken als je langs iemands voortuin loopt?

Probeer eens goedkope sardientjes in de vangkooi te leggen, wellicht dat ze dan wel reageert. En anders misschien met een vangstok?

Edit.
Overigens, als ze op punt van bevallen staan hebben ze geen trek meer nee.
Laatst bijgewerkt door 050206051012 op 10-09-15 11:52, in het totaal 1 keer bewerkt

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 11:51

FloMax schreef:
Ja maar ik heb geen tuinslang van 45m lang helaas... en een emmer water zou een oplossing zijn, maar die hoogte halen mijn watergooikunsten niet. Dan kan ik netzo goed gelijk die emmer over mezelf heen smijten :+

Ik vind het ook belachelijk dat ze niet eens willen komen kijken, laatst had ik een gewonde babyvogel, nou, dat heeft 9 telefoontjes en 4 dagen gekost en uiteindelijk kwamen ze dan toch maar.

Het enige wat ik krijg met zoete woordjes is geblaas en een geluid waarvan ik niet eens wist dat katten die konden produceren...

Ken je die kattenkreten uit die horrorfilms? The Grudge bijvoorbeeld? Nou zoiets... maar dan 10 keer zo eng.

En kun je nagaan dat ik dan in het donker in een verlaten oud schuurtje sta omringd door bomen en bos :+

Ja, mijn hond heeft een flinke kras bij zn oog en op zn neus (het arme ding) en hij snapte er ook helemaal niets van. Maar hij heeft zn eerste oorlogswond overleefd... en is denk ik zelfs uit op wraak.

Dan zit er niets anders op dan naar de Bart Smit te rijden voor de grootste supersoaker die ze daar hebben voor het rode gevaar..

lol... kwa duivelin binnen zie ik nu dit voor mij als ze in de kooi terrecht komt:

maar pleasseeeeeeeee maak er een filmpje van, want nu ben ik toch nieuwsgierig wel pure evil je daar in de schuur te gast hebt.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 11:52

Jennifuur schreef:
Waterpistool? :D

Plantensproeier?

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 11:52

Honden binnen opsluiten en bezem erbij. Dan heb je haar er zo uit. Beter nu even doorpakken dan haar constant blootstellen aan stress door te voorzichtig te zijn, lijkt me voor de kittens ook beter.

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 11:54

MarliesV schreef:
Bel even met de Dierenbescherming Twente, zitten tegenwoordig in Hengelo.

Ze hebben daar iemand voor dierennoodhulp die erg begaan is met dit soort dieren. Zij zou nog wel eens voor een oplossing kunnen zorgen, heeft veel contact met asielen en de ambulance.

Proberen waard toch! Echt absurd dat het per dierenambulance zo verschilt of ze wel of niet komen. (zonder discussie)

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 11:55

Ik had toch echt een stok gepakt en dr weggejaagd.
Honden binnenhouden( en dan lees ik dat je een husky hebt?) vind ik niet echt tof tegenover de honden.

Weg met die ellendige kat.. Ja sorry hoor..

Heb zelf twee kittens, katers, die worden binnenkort geholpen en de tuin word katproof gemaakt zodat ze er niet uit kunnen.

Hou je katten bij je denk ik dan..
En maar janken als ze doodgereden worden op de rijksweg of als ze vermist zijn... My gosh... Kan hier zo boos om worden he :=

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 11:55

ohh en als niets anders werkt,

en het ontaard hierin..

dan zou ik een duivels uitdrijver gaan bellen.. ook al lijkt deze kat niet zo aggressief, hier ga ik toch ineens in de duivel geloven.