Hier mee naar de DA? Kat plekken op de kop

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 10:53

Bij oppervlakkige roodheid / irritatie waar je aan mag komen, die niet erger lijkt te worden en je ziet verder niets raars (even goed nakijken) aan het poezebeest qua andere mankementjes / gedrag....dan zou ik zeggen binnen houden zodat je het in de gaten kan houden en vanmiddag nog even evalueren of het niet zorgelijker is geworden, dan kan je eventueel alsnog naar de DA gaan :)

Maar lijkt mij zo op het eerste gezicht gewoon een poezel die ergens in gerotzooid heeft waar die niet tegen kan, en dat vanzelf wel weg zal trekken :) :(:)

femo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 10:59

hetty007 schreef:
Lijkt wel het zelfde wat mijn kat heeft, alleen heeft ze het onder de kin. Het is een binnen kat en volgens de dierenarts een allergie, tot op heden weet ik nog steeds niet waarvoor, de plek komt en gaat. En ze heeft er geen last van.

Dit heeft mijn kat ook! het zijn een soort zwarte korstjes... het lijkt gewoon op viezigheid. die van mij heeft dan ook jeuk daar.

zonnebloem18

Re: Hier mee naar de DA? Kat plekken op de kop

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 12:42

Hetty en fema, wat jullie omschrijven zie je vaak als je plastic etensbakjes gebruikt, je kan dan beter kiezen voor keramiek.

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 12:48

Liselot schreef:
Nee het is geen bloed, het is echt viezigheid, maar wil haar nu niet pesten en het schoonmaken.
Door de viezigheid heen zie ik een rode en geirriteerde huid, net zoals haar wang (bij het witte haar onder haar oog)

In dat geval zou ik het best aandurven om het even aan te kijken. Een rode, geïrriteerde huid heeft iedereen wel eens last van. Als ze verder geen pijn heeft aan het neusje en je zeker weet dat het viezigheid is ipv korstjes, zou je het even schoon kunnen maken en dan wat vettig houden met wat vaseline oid. Beetje vettig.

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 13:00

Onze kat heeft het ook achter zijn oren, bij zijn ogen en rond zijn bekje. Maar die heeft gewoon een donker vachtje.
Deze rouwdouwer loopt wel door alles heen, intereseert hem niets...
Vervolgens gaat hij met zijn poot naar zijn mondje likt eraan en wast zijn kop. Op de poot zelf is niets te zien, daar zit wat meer haar en dikker vel.
De onze heeft het van de ''viezigheid'' van buiten.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-15 13:22

Ik hou haar het weekend binnen, mocht er dan toch iets zijn kan ik snel ingrijpen.
Als er maandag nog geen verbetering in de huid te zien is ga ik toch even langs de DA.
Voor nu liggen we lekker te knuffelen op de bank :)
Afbeelding

7ofhearts

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 13:26

Liselot schreef:
Misschien is deze foto duidelijker? Ze lag tijdens het maken van deze gewoon te spinnen :')
[ [url=m/TEz938.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hou er rekening mee dat katten óók spinnen als ze pijn hebben!!!

De meeste mensen denken bij spinnen dat de kat lekker op zijn gemak en tevreden is, maar een kat spint ook om zijn of haar eigen gevoel van onbehagen en pijn te onderdrukken.
Laatst bijgewerkt door 7ofhearts op 04-09-15 13:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-15 13:28

Dat is net ook al aangegeven ;) al ken ik mijn pappenheimers en ze had me er echt niet aan laten zitten als het echt pijn deed

KaatjeV

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 13:31

Heeft ie niet gewoon een partijtje gevochten met een andere kat? Mijn kat verzeild ook regelmatig in vechtpartijen en de neus is dan de eerste plek waar ze geraakt worden door de ander, met allemaal kleine wondjes en opgedroogde restjes bloed...

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-15 13:41

Als het alleen het neusje was zou je dat wel zeggen, maar bij de wang (onder haar oog in het witte haar) is roodheid en irritatie te zien.
Het is wel een vechtersbaasje buiten en ze heeft wel vaker krassen en schrammen gehad, maar dit ziet er toch anders uit

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 13:46

Stuur anders een foto per mail naar je dierenarts, of in een appje, kijken wat zij/hij ervan zegt?

hetty007

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-15 08:42

zonnebloem18 schreef:
Hetty en fema, wat jullie omschrijven zie je vaak als je plastic etensbakjes gebruikt, je kan dan beter kiezen voor keramiek.

Bedankt voor de tip *\o/* Alleen ik moet de voerbakken hoog plaatsen, anders eten de honden de brokken op. En madam mag graag haar voerbak omgooien als hij bijna leeg is. De laatste brokjes zijn haar te min. :o ben bang dat ik geen andere keuze heb -O-

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-15 09:59

Roestvrijstalen kunnen ook wel tegen een stootje ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-15 10:08

hetty007 schreef:
zonnebloem18 schreef:

Bedankt voor de tip *\o/* Alleen ik moet de voerbakken hoog plaatsen, anders eten de honden de brokken op. En madam mag graag haar voerbak omgooien als hij bijna leeg is. De laatste brokjes zijn haar te min. :o ben bang dat ik geen andere keuze heb -O-

Voerbak in een dienblad met hoge rand zetten, dan blijft het wel staan ;-)

Liselot, heb je voor jezelf Calendulazalf of -emulsie in huis? Even een drupje zachtjes inmasseren kalmeert de huid. Emulsie gaat het beste omdat het meteen intrekt en geen vettig laagje achterlaat, dus dan gaan ze niet daarna weer poetsen met de poot waardoor de huid weer geirriteerder zou kunnen raken.