help kitten pijn?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 17:04

Heel eerlijk zou ik het ook eerst even aankijken.. waarschijnlijk is ze gewoon beduusd van het voorval.
We hebben het niet over een kitten van 8 weken hè?
Ze is 18 weken.. dus 4,5 maand.. die overal op onderzoek uit is, en ook wel eens ergens vanaf zal vallen...
Ze kan echt wel wat hebben hoor.. :j

Ts.. jij kent haar het beste dus luister gewoon naar je eigen gevoel.. :(:)

amber15

Re: help kitten pijn?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 19:13

Ik ben het met bovenstaande eens. Als ik je laatste berichten zo lees, valt het wel mee.
Goed dat je belt! Ook voor je eigen gemoedsrust.

Lady24

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 19:13

Heb je al gebeld TS? :)

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 19:15

Weetje, als er niks aan de hand was geweest had ze geen topic geopend. Dat doet ze wel want ze maakt zich zorgen, maar in dat geval moet je gewoon de DA bellen. Die kan dat veel beter inschatten dan een aantal bokkers vanaf een computerscherm..

Maar goed, das mijn mening.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-15 19:34

Daarstraks was de telefoon van de dierenarts bezet. Ondertussen gedraagt Phoenix zich weer volledig normaal. Dus denk niet dat het nodig is te bellen.
Bij dit openen was ik in paniek en katje erg geschrokken. Nu kijk ik er wat rustiger naar en is Phoenix bekomen.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-15 20:39

Net toen ik haar oppakte miauwde ze superluid. Dus kitten gepakt, in reismandje en terwijl DA bellen. Die stond al klaar toen ik aankwam. Buikje helemaal gevoeld en inderdaad niks mis. Toch even rugje gecontroleerd en daar bleek een kneuzing te zitten. Een pijnstiller en ontstekingsremmer ingespoten en metacam mee voor de komende dagen.

Phoenix mag enkele dagen niet springen. Vertel dat maar eens tegen een kitten die met 8 weken oud al zo op tafel sprong vanop de grond. Nu met 18 weken vliegen we vrolijk van de ene hoogte de andere hoogte op. Dus dat morgen nog zien hoe ik aanpak, nu is ze heel rustig en wil niet springen door het spuitje.

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 20:42

Tja.. Arme kat, meer ga ik er niet over zeggen.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-15 20:48

Froukje schreef:
Tja.. Arme kat, meer ga ik er niet over zeggen.

Probeer je nu te zeggen dat ik slecht ben voor mijn dieren?

De dierenarts gaf zelf aan dat een kat bij een kneuzing de eerste uren geen pijn heeft (net zoals een mens die valt, dat is even geschrokken en later komt de pijn zei hij). Een paar uur geleden had hij dus ook de kneuzing niet kunnen vaststellen doordat de kat dan geen pijnreactie zou hebben gegeven.

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 20:49

Zoe_97 schreef:
Net toen ik haar oppakte miauwde ze superluid. Dus kitten gepakt, in reismandje en terwijl DA bellen. Die stond al klaar toen ik aankwam. Buikje helemaal gevoeld en inderdaad niks mis. Toch even rugje gecontroleerd en daar bleek een kneuzing te zitten. Een pijnstiller en ontstekingsremmer ingespoten en metacam mee voor de komende dagen.

Phoenix mag enkele dagen niet springen. Vertel dat maar eens tegen een kitten die met 8 weken oud al zo op tafel sprong vanop de grond. Nu met 18 weken vliegen we vrolijk van de ene hoogte de andere hoogte op. Dus dat morgen nog zien hoe ik aanpak, nu is ze heel rustig en wil niet springen door het spuitje.

Goed van je dat je toch naar de dierenarts bent geweest! Vervelend dat hetn ruggetje gekneusd is. Kan je misschien een bench lenen waar ze een paar dagen in kan? Kan ze ook n iet springen ed.

Sterkte iig.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 20:49

Goed dat je bent heen gegaan :) beterschap voor de kitten!

deess

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 20:50

Goed gedaan hoor :) kan gebeuren die kleine donders lopen nogal eens in de weg pff. Beterschap er mee! Groetjes deess

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 20:53

Nee. Wel dat je gewoon eerder de dierenarts had moeten bellen.
Als jij je enkel kneust en de huisarts drukt er flink op geef je ook een brul, of dat 10 minuten geleden is of 3 uur.
Na die drie uur zal het heus meer pijn doen, daar ben ik helemaal van overtuigd. Maar de meeste dierenartsen geven met zoiets gewoon een spuit met pijnstilling, omdat, als je weet waar je moet voelen echt wel een reactie van zo'n diertje krijgt als er iets niet goed zit, en dat hoeft geen mauw te zijn. Even met de rug trekken is al voldoende voor een goede DA om te merken dat het niet goed zit.

Maar goed, hoop voor de welzijn van de kat dat ze zich rustig houd de komende tijd.

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 20:54

In een kamer opsluiten met eten, drinken, bak en speeltjes waarin geen dingen staan waar ze op kan springen. ;-)

Anders in een bench. Zeker nu het maar voor een paar dagen is. Los laten en in de gaten houden werkt sowieso niet, dan ben je alsnog altijd te laat.

Je moeder zal zich wel rot voelen nu ...

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-15 20:54

fohadie schreef:
Zoe_97 schreef:

Goed van je dat je toch naar de dierenarts bent geweest! Vervelend dat hetn ruggetje gekneusd is. Kan je misschien een bench lenen waar ze een paar dagen in kan? Kan ze ook n iet springen ed.

Sterkte iig.

Als ik haar opsluit denk ik dat ze haar meer pijn gaat doen om eruit te komen. Ze ziet mijn hondje dan rondlopen en in huis wordt ze al druk als ze niet naar de veranda kan (bij hitte of koude gaat die deur dicht). Ik dacht haar hoge krabpaal (ze heeft er 2) weg te halen, dan kan ze tenminste al niet de hele tijd klimmen en veel te snel naar beneden stormen zoals ze altijd doet. Er is de hele dag iemand thuis de komende dagen om te verhinderen dat ze al te veel op vensterbanken springt.

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 21:19

Je kunt haar toch nooit 24 uur in de gaten houden?!
Dan springt ze alsnog en ben je te laat!
Waarom geen bench, het is maar een paar dagen op een heel poezenleven?

Dit is nu eenmaal gebeurd, dan zul je ook (minder leuke) maatregelen moeten nemen. Je wilt dat dat ruggetje wel goed herstelt, dus ik zou het advies van de DA volgen en absoluut 100% voorkomen dat ze kan springen.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-15 21:28

'S nachts slaapt ze sowieso door. Ze valt in slaap in haar huisje en kruipt daar in de ochtend uit als ze ons ziet. Ik ga kijken of ik morgen een benchmark kan regelen en hoever hierop reageerd. Nu vind ik sowieso niks meer.

Lady24

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 21:33

Goed dat je direct de DA gebeld hebt en bent gegaan.
Succes!

7ofhearts

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 21:35

Ik zou die bench achterwegen laten.
Dat geeft alleen maar stress bij een kitten.
Laat ze gewoon doen......ze pakt haar rust echt wel.
Ga eens na, al mijn poezen zijn gesteriliseerd en sprongen een dag later al met hechtingen en al op de hoogte plekken.
Dan hebben we het nog steeds over een "buikoperatie "
In mijn tijd lag je als vrouw zijnde nog een week in het ziekenhuis na zo een ingreep en mocht je zes weken niks tillen.

Het katje is gezien door een dierenarts ( iets aan de late kant maar toch ) heeft medicatie gehad en reageert al beter dan net na het ongelukje met TS moeder.

Een béétje voorzichtig zijn is prima, maar belangrijker is stress vermijden.....daar gaat het kitten zich niet beter door voelen, eerder slechter.

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 21:51

Goed gereageerd..!!
Nu even tam zien te houden.. maar een bench zou ik niet doen.. :n
Daar willen ze uit en zullen alle mogelijk opties gaan proberen.. ook tussen de tralies door.
Gewoon lekker rond laten lopen en gewoon in de gaten houden.. het is en blijft een kat.. en die doet toch wat hij wil :+

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 21:57

TS geeft zelf aan dat de DA heeft gezegd dat kitten een paar dagen niet mag springen.

Dat is dus geen voorzichtigheid, maar voorschrift/advies van de DA.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-15 22:00

Ik denk zelf ook erg aan stress en gek doen in de bench dus weet niet wat het beste is. Ik kan morgenvroeg bij een vriendin 1 ophalen en dan zie ik hoever reageerd.

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 22:05

Ja.. maar de dierenarts zegt niet dat ze opgesloten moet worden in een bench..
De meeste katten zullen gaan vechten om eruit te komen.. wat ook weer niet goed is voor deze blessure.
Zelfs een kitten gehad die zichzelf bijna ophing omdat hij er zo nodig uit moest.. :x
Ik was blij dat ik het zag gebeuren.. was voor mij een wijze les.

xSBSx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 22:07

ik vind dat je het prima hebt gedaan hoor, zou zelf ook even afwachten. beterschap in ieder geval!

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 22:07

Ik vind in een kamer waar niks staat waar ze op kan springen ook beter dan een bench hoor!
Maar weet niet of TS die mogelijkheid heeft.

Hoe kun je anders voorkomen dat een kitten een paar dagen nergens op springt?

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-15 22:10

Casarell schreef:
Ja.. maar de dierenarts zegt niet dat ze opgesloten moet worden in een bench..
De meeste katten zullen gaan vechten om eruit te komen.. wat ook weer niet goed is voor deze blessure.
Zelfs een kitten gehad die zichzelf bijna ophing omdat hij er zo nodig uit moest.. :x
Ik was blij dat ik het zag gebeuren.. was voor mij een wijze les.

Als ze te wild is gaat ze er idd onmiddellijk uit. En aan haar tuigje zou ik haar sowieso veel eruit kunnen laten (hieraan wandelen kent ze)

Een kamer waar niks staat is helaas niet mogelijk.