Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
janouk schreef:Dat is jouw ervaring, Maralyn.
Ik vind het namelijk niet zoveel van elkaar verschillen. Een hengst tussen de hengstige merries houden is net zo 'vervelend' als een reu in de buurt van een loopse teef.

knoop is hier al doorgehakt dat we voor definitief gaan. Dierenarts herkende het lusteloze wel, fokker ook van mensen die een hondje van haar hebben dus ik weet dat het kan gebeuren en geen verzinsel is. Maar ben wel blij met de geruststelling die ik lees dat het ook vaak wel goed gaat, hoewel ik dat stiekem ook wel weet. Binnenkort een afspraak maken, eerst gaat hij lekker een paar dagen uit logeren. Als ik hem dan nu zo relax bij me zie liggen snap ik niet waarom hij zonder ons zo overstuur raakt, maar blijkbaar heeft hij die nabijheid van ons echt nodig nu.secricible schreef:Kiki: onze teef is wat gestoord in haar gedrag. Met diverse trainers en gedragsdeskundigen naar gekeken maar zonder dat er echt duidelijkheid komt. We zijn iig zover dat we weten dat ze in haar dominantie gecombineerd met onzekerheid over de top kan reageren, icm met een trauma als pup doordat ze aangevallen is. Dierenarts geeft aan dat het heel positief kan uitpakken om te castreren: ze kan een stukje dominantie kwijt raken en daardoor rust krijgen. Maar het kan ook helemaal mis gaan omdat ze door haar hormoonverandering nog verder onzeker kan worden. Ze i nu onder controle, kan lekker los lopen zolang we opletten en heeft in onze reu een speelmaatje. De situatie is voor haar nu goed, ze is happy, heeft een maatje en kan zich uitleven. Omdat men denkt dat de kans heel reel is dat het door hormoonverandering mis gaat geven de dierenartsen aan dat we het zelf moten beslissen, maar dat zij ons aanraden er echt heel goed over na te denken en te beseffen dat dat kan betekenen dat het volledig mis gaat.
Was ook een van de eerste honden waarbij onze dierenarts hem ingebracht had. Na contact met de leverancier bleken bepaalde 'bijwerkingen' wel bekend, maar niet vermeldt in de bijsluiter
nadat de dierenarts volgende gegadigden onze ervaring vertelde, werden er toch minder geplaatst
speurneusc schreef:bepaalde gedragingen, houdingen zitten in het karakter en niet in de ballen zeg ik altijd maar, castratie al dan niet chemisch kan om die redenen ook mislukken. Het wordt een wondermiddel genoemd bij honden die zogenaamd ontspoort zijn, maar aangeleerd (verkeerd) gedrag en karaktereigenschappen ga je niet eruit krijgen of temperen door hormoonvermindering.
secricible schreef:Kiki: onze teef is wat gestoord in haar gedrag. Met diverse trainers en gedragsdeskundigen naar gekeken maar zonder dat er echt duidelijkheid komt. We zijn iig zover dat we weten dat ze in haar dominantie gecombineerd met onzekerheid over de top kan reageren, icm met een trauma als pup doordat ze aangevallen is. Dierenarts geeft aan dat het heel positief kan uitpakken om te castreren: ze kan een stukje dominantie kwijt raken en daardoor rust krijgen. Maar het kan ook helemaal mis gaan omdat ze door haar hormoonverandering nog verder onzeker kan worden. Ze i nu onder controle, kan lekker los lopen zolang we opletten en heeft in onze reu een speelmaatje. De situatie is voor haar nu goed, ze is happy, heeft een maatje en kan zich uitleven. Omdat men denkt dat de kans heel reel is dat het door hormoonverandering mis gaat geven de dierenartsen aan dat we het zelf moten beslissen, maar dat zij ons aanraden er echt heel goed over na te denken en te beseffen dat dat kan betekenen dat het volledig mis gaat.

secricible schreef:Top datjij goede ervaringen hrbt. Zoals gezegd: er zijn pro's en con's, wij hebben een weloverwogen keuze gemaakt onder begeleidibg van professionals. Daar kun je het mee eens zijn of niet
Het kan ook anders duidelijk, zoals nij mywishmax te lezen is. Ga die discussie ook verder niet aan.