na het lange wachten zijn ze eindelijk geboren!!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

renskesanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-15 14:21

Dorien66 schreef:
renskesanne schreef:
ze komt jammergenoeg nu nog alleen (2e kat is wel het plan)

Waarom dan niet meteen een broer of een zusje meenemen?
Wij hebben ook twee broertjes tegelijk gehaald (met 12 weken) en dat beviel uitstekend. De heren hadden erg veel steun aan elkaar de eerste dagen en nu (3 jaar later) zijn het de dikste vrienden die veel samen doen.

omdat de andere witte naar iemand anders gaat en de rooie ook... anders had ik wel 2 genomen

renskesanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-15 14:22

Sabini schreef:
renskesanne schreef:
en ik heb al eerder gezegt ik hoef hier verder geen commentaar meer op.
Waarom niet als ik vragen mag? (gewoon nieuwsgierig).

Sees schreef:
Ik snap het probleem ook niet zo, het is maar twee weekjes ;-).
Dan heb je waarschijnlijk niks van mijn uitleg gelezen :evaw:

Niet alle witte katten zijn doof. Heb niet zoveel zin meer om het uit te leggen, dus lees er hier meer over.

heb helemaal net om commentaar uitleg etc gevraagt dus weetniet waarom je nou door blijft drammen als je niks leuks hebt te zeggen ga dan maar lekker naar een ander topic toe :evaw:

Sabini

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 14:31

renskesanne schreef:
heb helemaal net om commentaar uitleg etc gevraagt dus weetniet waarom je nou door blijft drammen als je niks leuks hebt te zeggen ga dan maar lekker naar een ander topic toe :evaw:
Zo zeg wat volwassen van je.. :n

Uitleg, vragen of commentaar krijgen kun je verwachten als je een topic op een forum opent. Is dat niet het doel?
Wellicht wil je alleen maar horen hoe lief, leuk en schattig het is en hoe goed je bent als baasje? In dat geval kun jij beter ergens anders vertellen dat je een volledig witte kitten van 8 weken ophaalt en verder niet open staat voor commentaar.

Begrijp me niet verkeerd maar ik heb het beste met je voor. Je gaat voor een kat zorgen. Dieren zijn belangrijk voor mij, zo ook het welzijn daarvan. In mijn eerste post gaf ik je uitleg en vroeg ik om meer foto's, omdat ik witte katten mooi vind. In mijn laatste post stelde ik een doodnormale vraag.
Deze reactie van jou vind ik erg ongepast.
Laatst bijgewerkt door Sabini op 02-09-15 14:55, in het totaal 1 keer bewerkt

SweetVanille

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 14:38

Mooie kittens!

Ik vraag me af wat je bedoelt met "het eerste weekend aandacht krijgen..?" Een kitten hoort gewoon elke dag aandacht te krijgen...
Misschien vat ik het verkeerd op, maar het klinkt alsof je alleen dat eerste weekend tijd voor een kitten hebt? :o

Edit: Even de quote ter verduidelijking:

renskesanne schreef:
we halen haar zoiezo op een vrijdag op zodat ze het hele eerste weekend gewoon aandacht krijgt etc.

Xanthippe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 14:44

SweetVanille schreef:
Mooie kittens!

Ik vraag me af wat je bedoelt met "het eerste weekend aandacht krijgen..?" Een kitten hoort gewoon elke dag aandacht te krijgen...
Misschien vat ik het verkeerd op, maar het klinkt alsof je alleen dat eerste weekend tijd voor een kitten hebt? :o

renskesanne schreef:
we halen haar zoiezo op een vrijdag op zodat ze het hele eerste weekend gewoon aandacht krijgt etc.

Dit begrijp ik anders, ik denk dat ze de kitten op vrijdag gaat halen zodat ze een heel weekend tijd heft om hem te laten wennen, zonder dat ze de volgende dag weer naar school (?) moet.

Dit ben ik namelijk ook van plan met mijn puppy, dus ik vermoed dat het zoiets zal zijn...

jiperdepip

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 14:52

Doof zijn moet je met een bear test laten controleren dat kan je niet even bepalen doordat je nu denkt dat ze je horen....... :+
Grote kans met witte kittens ..........

Ook handig dat ze niet weten wie de vader van de kittens is trouwens , mag hopen dat er geen aids in het spel is :( en dat poes lekker gesloten word hier na :j

renskesanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-15 15:10

Sabini schreef:
renskesanne schreef:
Zo zeg wat volwassen van je.. :n

Uitleg, vragen of commentaar krijgen kun je verwachten als je een topic op een forum opent. Is dat niet het doel?
Wellicht wil je alleen maar horen hoe lief, leuk en schattig het is en hoe goed je bent als baasje? In dat geval kun jij beter ergens anders vertellen dat je een volledig witte kitten van 8 weken ophaalt en verder niet open staat voor commentaar.

Begrijp me niet verkeerd maar ik heb het beste met je voor. Je gaat voor een kat zorgen. Dieren zijn belangrijk voor mij, zo ook het welzijn daarvan. In mijn eerste post gaf ik je uitleg en vroeg ik om meer foto's, omdat ik witte katten mooi vind. In mijn laatste post stelde ik een doodnormale vraag.
Deze reactie van jou vind ik erg ongepast.

ik heb niet meer foto's van de kittens en ik heb al meerdere keren gezegt dat ik daar geen commentaar er op hoef dus zijn joun reacties juistem ongepast

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 15:10

. dubbelpost
Laatst bijgewerkt door Sees op 02-09-15 15:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 15:11

Sabini schreef:
Dan heb je waarschijnlijk niks van mijn uitleg gelezen :evaw: .

Ik reageerde op de TS niet op jou dus je hoeft niet meteen zo snibbig te doen ;). Heb je wel gelezen dat ik nota bene de eerste was die iets poste over dat 8 weken te kort is?

renskesanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-15 15:12

Xanthippe schreef:
SweetVanille"
Mooie kittens!

[quote="renskesanne schreef:

ja dat ja en aangezien ik zoiezo de maandag gelukkig vroeg uit ben. en de kitten heeft ruimte zat.

Dit begrijp ik anders, ik denk dat ze de kitten op vrijdag gaat halen zodat ze een heel weekend tijd heft om hem te laten wennen, zonder dat ze de volgende dag weer naar school (?) moet.

Dit ben ik namelijk ook van plan met mijn puppy, dus ik vermoed dat het zoiets zal zijn...[/quote]

renskesanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-15 15:13

jiperdepip schreef:
Doof zijn moet je met een bear test laten controleren dat kan je niet even bepalen doordat je nu denkt dat ze je horen....... :+

Ook handig dat ze niet weten wie de vader van de kittens is trouwens , mag hopen dat er geen aids in het spel is :( en dat poes lekker gesloten word hier na :j

is ook wel gerust vaker dat mensen het niet weten hoor ik want er zijn zat mensen die hun katers niet castreren.

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 15:13

Sabini schreef:
Niet alle witte katten zijn doof. Heb niet zoveel zin meer om het uit te leggen, dus lees er hier meer over.

En ook dit weet ik als je mijn eerdere post ook hebt gelezen ;).

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 15:13

12 weken nest verlaten en een bear-test laten doen bij de kittens

renskesanne

Re: na het lange wachten zijn ze eindelijk geboren!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-15 15:15

maar mensen als jullie een discussie willen voeren met wanneer nest verlaten open dan zelf maar een topic. het vorige nest wou de moeder er ook niet veel meer van weten toen ze rond de 8 weken waren.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 15:19

Jeetje wat ben jij een brutaal wezentje zeg..... Eerst reageert er niemand vervolgens wel en omdat het niet in jouw straatje past mogen we passen.

Bear-test is wel zo fair, kun je gelijk enten, chippen en steriliseren.
Bovendien mocht ze doof zijn is 2e kat een noodzakelijk iets een dove kat is anders dan horende en heeft meer aandacht nodig ook en juist van soort genootjes.

Ik heb zelf al 8 jaar een dove kat.... Heel leuk behoorlijk intensief. Ik spreek met hem door middel van gezichtsuitdrukkingen
Hierna komt weer een dove kat :j

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 15:23

Gefeliciteerd met je kittens!

jiperdepip

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 15:26

Nou omdat jij er zo gelukkig van word zal ik je even blij maken ........ wat leuk zeg gefeliciteerd !!

PS Jammer dat je niets met het advies doet en alleen maar leuke dingen wil horen .
Neem je verantwoordelijkheid en doe er je voordeel mee dat is ook nog eens in het belang van de kittens !!!

jiperdepip

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 15:27

renskesanne schreef:
jiperdepip schreef:

is ook wel gerust vaker dat mensen het niet weten hoor ik want er zijn zat mensen die hun katers niet castreren.

en die lopen allemaal het risico op FIV en Felv !!!

jiperdepip

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 15:28

tita schreef:
Jeetje wat ben jij een brutaal wezentje zeg..... Eerst reageert er niemand vervolgens wel en omdat het niet in jouw straatje past mogen we passen.

Bear-test is wel zo fair, kun je gelijk enten, chippen en steriliseren.
Bovendien mocht ze doof zijn is 2e kat een noodzakelijk iets een dove kat is anders dan horende en heeft meer aandacht nodig ook en juist van soort genootjes.

Ik heb zelf al 8 jaar een dove kat.... Heel leuk behoorlijk intensief. Ik spreek met hem door middel van gezichtsuitdrukkingen
Hierna komt weer een dove kat :j

Wat super dat jij je wel enorm inzet !!

Jennifuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 15:31

Jeetje, als je alleen maar 'Oeh'- en 'Aah'-reacties wilde, had het dan gewoon alleen op Facebook gezet :')

Een belangrijke vraag: wil jij het allerbeste voor je katje?

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 15:41

Ik vind acht een prima aantal weken, TS!
Veel plezier met de kitten, laat je haar steriliseren als ze oud genoeg is?

EDIT; TS hoor ik trouwens ook nergens zeggen dat ze geen inzet voor dikten heeft, toch? :')
Laatst bijgewerkt door AlwaysH op 02-09-15 15:43, in het totaal 1 keer bewerkt

renskesanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-15 15:42

tuurlijk wil ik het allerbest voor mijn kat maar uiteindelijk heeft iedereen een andere mening over wanneer het bij het nest weg gaat en wij doen het zo. en over die test tuurlijk gaan we der wel overal op testen en voor alle inentingen etc. maar jullie trekken ook meteen allemaal conclusies enzo.
en dit is gewoon een topic om te laten zien dat ze zijn geboren en ik ben er heel erg blij mee mocht ze nou doof zijn of niet maakt mij allemaal niet uit.
ik krijg nu ook honderd keer hetzelfde te horen na 1 keer weet ik het echtwel hoor mensen. en allemaal leuk en aardig dat jullie er zo over denken maar als jullie meteen zeggen van je MOET dit en dat doen ben niet iemand zijn hondje.
en schijnbaar kan je dus niks meer leuks op bokt zetten omdat je dan meteen commentaar krijgt.

renskesanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-15 15:43

chantalnadia schreef:
Ik vind acht een prima aantal weken, TS!
Veel plezier met de kitten, laat je haar steriliseren als ze oud genoeg is?

we laten haar wel steriliseren ja

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 15:43

renskesanne schreef:
tuurlijk wil ik het allerbest voor mijn kat maar uiteindelijk heeft iedereen een andere mening over wanneer het bij het nest weg gaat en wij doen het zo. en over die test tuurlijk gaan we der wel overal op testen en voor alle inentingen etc. maar jullie trekken ook meteen allemaal conclusies enzo.
en dit is gewoon een topic om te laten zien dat ze zijn geboren en ik ben er heel erg blij mee mocht ze nou doof zijn of niet maakt mij allemaal niet uit.
ik krijg nu ook honderd keer hetzelfde te horen na 1 keer weet ik het echtwel hoor mensen. en allemaal leuk en aardig dat jullie er zo over denken maar als jullie meteen zeggen van je MOET dit en dat doen ben niet iemand zijn hondje.
en schijnbaar kan je dus niks meer leuks op bokt zetten omdat je dan meteen commentaar krijgt.

_/-\o_
Ookal vind ik commentaar nooit zo erg, tis wel de waarheid

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 15:44

Gelukkig, met katers in de buurt weet je het maar nooit, voordat je opeens een nestje hebt.