kat met vier verborgen gebreken

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Muisbal

Re: kat met vier verborgen gebreken

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 22:09

Wat een mooie kat zeg! Succes met de bevalling!

Waar woon je? Ik wil namelijk graag een kat als ik verhuisd ben, mocht je enigszins in de buurt wonen en je moet er nog 1 kwijt, heb ik wel interesse!

Jade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-15 22:23

ik ben nog op zoek naar goede huisjes, of liever gezegd, ik moet nog op zoek, aangezien ik vooralsnog alleen bij vrienden en collegas heb geinformeerd, maar woon niet in de buurt :) (enschede)

poes heeft ondertussen een mooie stofzuigerdoos erbij en kartonnen randjes in de bench. ondertussen galoppeert ze nog net zo vrolijk de trap op en af, zie dat zwangere vrouwen nooit doen in de laatste week van hun zwangerschap :+

Yom

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 22:26

ach in 2 uur tijd ben je al een heel eind NL door dus dichtbij moeten wonen vind ik altijd wat apart om te zeggen. Maar ja ik ben zo'n mafkees met een poes uit Italie,Oostenrijk en Duitsland :o

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 22:26

Hihi ik zoek ook nog een huisgenootje :D

Jade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-15 17:40

zo langzamerhand denk je dat het niet echt lang meer kan duren, maar ze galoppeert nog net zo hard de trap op en af..
Afbeelding

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 17:44

Het lijkt bijna of je 2 katten aan elkaar gephotoshopped hebt := (zeker met het patroon van je vloer er bij) verschil tussen kop + schouders en de rest is giga.

har166

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 17:47

Wat een knappert! Ik wil binnenkort ook weer een tweede kat maar enschede is wel een eindje tuffen uit drenthe :') ik ben heel benieuwd wat voor kleurtje de kittens krijgen.

Jade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-15 17:56

haha ja, ze ligt half op de glasplaat waar de kachel op staat :D
mijn paard komt bij jou uit de buurt har166, de fortunahoeve, is anderhalf uur :)

eline_di

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 18:02

Wat een lieverd.
Ik ga stiekem dit topic toch even volgen. Ben gek op katten en mis (sinds ik uit huis ben) best wel eens de warmte van een knuffel op schoot.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 18:05

Echt te grappig dit :') Toen ik de titel las dacht ik...huhhhh? >;) bestaat verborgen gebrek bij katten nu ook al ? Maar toen ik verder las... :+
Dat worden vast en zeker hele mooie wurmpjes, mamsie is ook zo mooi <3
Succes en ik volg uiteraard ! :D

Jade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-15 12:36

Is er hier ook iemand die weet wat er gebeurt als het te lang duurt? Dierenarts zei dat ik na 2 weken terug moest komen als kittens er nog niet waren, maar weet eerlijk gezegd niet of ze dan iets kunnen doen om weeen op te wekken of dat ze onder het mes moet

Yom

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-15 12:39

Het is natuurlijk altijd maar gokken hoe ver ze zwanger zal zijn, maar een dierenarts zou dat wel redelijk kunnen zien. En als zij denken dat het te lang duurt zal er een keizersnede komen

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-15 12:41

Geen idee eerlijk gezegd. Maar als je de juiste dekdatum niet kent, zou ik geneigd zijn de natuur zijn gang laten te gaan. Of zie ik het wat te simpel ? :+

Jade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-15 17:04

Pandora, als de kittens te groot worden is de bevalling ook problematisch, da gaf aan dat het flinke kittens waren vorige week woensdag, en omdat ze al behoorlijk verbeend waren, wist hij ook dat het niet heel lang meer kon duren. Maarja precieze datum heb ik inderdaad niet, zie alleen dat die buik nog een stuk is gegroeid, ik heb nooit eerder een zwangere kat gehad, alleen kittens van drie weken een keer opgevangen, dus ik weet het ook niet precies. Heb het gevoel dat poes het perfecte plekje om te bevallen nog niet gevonden heeft en probeert alles binnen te houden, weet niet of dat ook fysiek mogelijk is voor katten :o?

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-15 17:43

Oeps, ja, te groot moeten ze ook niet worden natuurlijk...niet goed voor mamsie :\

Jade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-15 18:19

voor de zekerheid gisteren even langs de DA geweest, maar die geeft aan dat een rontgenfoto blijkbaar niet zo heel nauwkeurig is omdat de ene kat sneller kittens calcificeert dan de andere. blijkbaar komt een keizersnede zeer weinig voor en is ingrijpen dmv weeenopwekkers risicovoller dan afwachten en kijken of het goed gaat :)
we wachten dus maar weer af.. ondertussen klimt mevrouw nog altijd vrolijk in de krabpaal.

Snorkel8

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 18:28

Wat een knappe mama! Heel benieuwd wat er ui komt, helaas mag ik van manlief geen beestjes meer maar anders...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 18:32

Jade schreef:
Bellatrix schreef:

ah tnx, ik ga even lezen. die van ons is gelukkig iets ouder, van 16 feb 2014

Dat is mijn topic!
Schrikken hé, als je daar zomaar mee geconfronteerd wordt?
Ik was in shock, boos, wilde het zelf niet en wilde het voor mijn kleine Gipsy niet. Maar alles is zo ontzettend goed en eigenlijk vanzelf gegaan.
Bij Gipsy begon het met dat ik viezigheid zag aan haar achterkant. Ze was eigenlijk redelijk oké, tot ze luid schreeuwend op schoot sprong 's avonds...
Bij het eerste kitten denk je oh help wat moet ik, wat gebeurt er!?
Bij de tweede okeeeee zo werkt dat dus en bij nummer drie denk je, heeeee dit ken en kan ik!
Althans, dat had ik.
In de bench vond Gipsy geen succes. Zij wilde bij mij, ook met de nestdoos zolang het grut nog niet heel zelfstandig was.
Ik vond van die puppy training pads (Action, nog geen euro, of bijna tien euro bij de dierenwinkel) ideaal om onder de bevallende poes te schuiven en voor in de nestdoos.

Wat een prachtige mams <3
Ik volg jullie!

Edit: ik heb zelf ontzettend veel hulp en steun gehad aan mijn topic en de (mee)lezers, waarvan een aantal zeer ervaren met hun telefoonnummers als backups naast die van de DA.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 08-09-15 18:41, in het totaal 1 keer bewerkt

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 18:37

Wat spannend! Hopelijk worden ze goed gezond geboren.

Jade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-15 18:39

haha, nou, ik had al met een schuin oog naar die groeiende buik zitten kijken, en dacht al 2 weken 'het zal toch niet he?' dus toen de DA bevestigde was het niet echt meer een verrassing := die van ons is gelukkig iets ouder dan jouw gipsy, dus wat dat betreft niet echt te vroeg, alleen ironisch dat je je best doet om niet bij te dragen aan de kattenpopulatie en dan een zwangere mee naar huis neemt }:0
omdat wij wel werken overdag hebben we er een webcam op staan, maar ben toch een beetje bang dat ik op een cruciaal moment niet thuis ben of niet wakker word ofzo :o maargoed, voor nu kan ik niet veel meer doen dan afwachten.

Tamara_089

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 18:40

jeetje wat een knappe dame ik volg ook :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 18:46

Haha ja Gip was veel te jong natuurlijk eigenlijk, maar echt wauw, zo ontzettend goed gedaan!
Tja, ik heb echt flink staan vloeken bij de DA. Nou door die oerschreeuwen die we hier hadden zou niemand heen kunnen slapen denk ik :+ Ik heb zelfs twee navelstrengen moeten doorknippen, IK, met mijn angst voor alles wat bloederige is of lijkt. Dat deed ik gewoon! Gaat ineens vanzelf. Ik was ook gewoon fulltime aan het werk, spannend, maar ja, er 24/7 bij zitten en naar kijken wordt ze ook niet blij van.
Wil ze graag over haar buik geaaid worden?

Jade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-15 19:01

dan hoop ik ook maar op een oerschreeuw :+ je hebt wel heel leuk getekende kittentjes ervoor terug gekregen. Ze wordt liever niet over haar buikje geaaid, heb ze wel voelen bewegen gisteren toen we bij de DA waren :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 19:17

Leuk gevoel hé? <3
Het kost een hoop stress en energie voor ons onwetend onervaren poezenpersoneel. Maar ik heb er ook echt van genoten! En ja, tranen en nu ook opluchting nu het weer over is. Het was genoeg, zeker voor Gipsy.

Jade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-15 19:32

nog geen kittens, maar ze is de afgelopen 2 dagen niet meer bovenop de krabpaal (1.20m) gaan zitten om ondersteboven haar nagels te scherpen. was denk ik toch niet zo comfortabel meer :+

Afbeelding