Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
different1 schreef:Word zo'n hond echt de dupe? Ik vind inslapen nu niet echt dramatisch voor een hond, zeker niet als de hond niet normaal kan functioneren.
De eigenaar word er dan sowieso op aangesproken.
De kleine hond was inderdaad ontsnapt, en rende de richting van de grote hond op.
Echter bleef het diertje wel op ruime afstand van de grote hond en snuffelde wat aan de grond.
Zeker achtte ik de plek veilig genoeg om te bellen, kon ik vermoeden dat de hond zelf de deur open kon maken?
En daarnaast, ik was op de fiets en het kleine hondje had enkel een halsband aan, hoe had ik dat dier moeten verwijderen?
Op de fiets onder m'n arm nemen? Een vreemde hond?
De riem waaraan ik het hondje had gedaan was een schouderband van een tas, niet bepaald een lengte om de hond naast de fiets mee te nemen.
Monica72 schreef:hoe dan wel???
different1 schreef:Als hij zijn naam had gegeven, had de eigenaar van het kleine hondje contact op kunnen nemen voor de eventuele dierenarts kosten.
Relien schreef:different1 schreef:Als hij zijn naam had gegeven, had de eigenaar van het kleine hondje contact op kunnen nemen voor de eventuele dierenarts kosten.
dat had voor die reden idd netjes geweest. Maar als het idd een pitbull achtige hond was geweest dan kan ik me voorstellen dat de angst voor andere dingen groot is.. in principe hadden die mensen van het kleine hondje gewoon op moeten letten.
het verdient allemaal geen schoonheidspijs. alleen kwam in mijn vorige reactie miss slecht naar buiten maar kan niet goed tegen voor oordelen. jij hebt wel goed en netjes gehandeld ts
edit: telefoon had sommige woorden anders gemaakt
different1 schreef:Word zo'n hond echt de dupe? Ik vind inslapen nu niet echt dramatisch voor een hond, zeker niet als de hond niet normaal kan functioneren.
De eigenaar word er dan sowieso op aangesproken.
De kleine hond was inderdaad ontsnapt, en rende de richting van de grote hond op.
Echter bleef het diertje wel op ruime afstand van de grote hond en snuffelde wat aan de grond.
Zeker achtte ik de plek veilig genoeg om te bellen, kon ik vermoeden dat de hond zelf de deur open kon maken?
En daarnaast, ik was op de fiets en het kleine hondje had enkel een halsband aan, hoe had ik dat dier moeten verwijderen?
Op de fiets onder m'n arm nemen? Een vreemde hond?
De riem waaraan ik het hondje had gedaan was een schouderband van een tas, niet bepaald een lengte om de hond naast de fiets mee te nemen.
different1 schreef:Een pitt-achtige, bedacht inderdaad dat het ook iets van een amerikaanse bulldog zou kunnen zijn.
Hij was erg hoogbenig, slank en had een iets minder grove kop dan bijv. een Stafford.different1 schreef:hij was echt enorm groot, kop op heuphoogte bij mij en ik ben 1.73m
love_western schreef:Ik heb hier ook een hond, die het niet waardeert als er andere (kleine )honden op hem afkomen. Los gaat het prima. Maar aan de lijn niet![]()
Dus ja ik waarschuw mensen ook dat ze hun hond moeten aanlijnen. Want als hun hond op die van mij afkomt en wil snuffelen. Dan grijpt hij ze gewoon.
Houden mensen hun hond aan de lijn. Dan is er niks aan de hand. En kunnen we elkaar gewoon passeren.
Mijn andere hond waardeert het ook niet. Maar die grijpt niet, gaat alleen heel erg grommen.
Beetje van den zotte dat je je hond moet muilkorven. Omdat iemand anders zijn hond niet bij zich kan houden.
Tillie20 schreef:Verder dan maar alle agressieve honden inslapen? Bijna alle honden zijn agressief door handelen van hun (vorige) baas. Het is aangeleerd gedrag. Misschien moeten die bazen dan maar gewoon geen honden meer pakken. Maar tsja, het is gewoon makkelijker om dieren als wegwerp product te zien. Die is verpest: laten we die inslapen en dan pakken we een nieuwe. Wie weet gaat het daar wel mee goed!
Ik vind het totaal onterecht om zo'n hond in te laten slapen, geen een hond is vals van aard.
Maar de hond was verder toch niet gewond? Hij had alleen haar vast.
Zoolgangster schreef:love_western schreef:Ik heb hier ook een hond, die het niet waardeert als er andere (kleine )honden op hem afkomen. Los gaat het prima. Maar aan de lijn niet![]()
Dus ja ik waarschuw mensen ook dat ze hun hond moeten aanlijnen. Want als hun hond op die van mij afkomt en wil snuffelen. Dan grijpt hij ze gewoon.
Houden mensen hun hond aan de lijn. Dan is er niks aan de hand. En kunnen we elkaar gewoon passeren.
Mijn andere hond waardeert het ook niet. Maar die grijpt niet, gaat alleen heel erg grommen.
Beetje van den zotte dat je je hond moet muilkorven. Omdat iemand anders zijn hond niet bij zich kan houden.
Muilkorven op zich hoeft wat mij betreft niet, maar als de eigenaar van de grote hond al weet dat zijn hond een "killer" is, vind ik het een ander verhaal. Ook doet het een hond geen kwaad een muilkorf te dragen, hoewel eigenaren er een vreselijk drama van kunnen maken.
Ik weet van mensen die nog in het "oude Indië" hebben gewoond, dat daar nogal eens een muilkorfgebod was vanwege uitbraak van hondsdolheid, dus alle huishonden moesten dan een muilkorf dragen, in ieder geval als ze buiten kwamen. Die honden hielden daar niets aan over... moet je tegenwoordig bij mensen komen, die beschouwen het als een aanranding van hun hond... (en hun eigen ego) als iemand het woord "muilkorf" durft te noemen...
Zoolgangster schreef:love_western schreef:Ik heb hier ook een hond, die het niet waardeert als er andere (kleine )honden op hem afkomen. Los gaat het prima. Maar aan de lijn niet![]()
Muilkorven op zich hoeft wat mij betreft niet, maar als de eigenaar van de grote hond al weet dat zijn hond een "killer" is, vind ik het een ander verhaal. Ook doet het een hond geen kwaad een muilkorf te dragen, hoewel eigenaren er een vreselijk drama van kunnen maken.
Geen idee als de een voor de kil gaat of niet. Hij grijpt iig wel van zich af. Maar een klein hondje is denk niet bestand tegen zijn kaken.
Hij moet zich ten allertijde kunnen verdedigen.
different1 schreef:@ceasar: zo kun je het ook bekijken... Als je er niet bij bent geweest en het gegil van het kleine hondje niet hebt gehoord, plus de laconieke reactie's van beide eigenaren.
Ik ben er van ontdaan, en ik vind nog steeds dat een hond die zonder waarschuwing (behalve van zijn baas) pakt een gevaarlijke hond.