Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
LoveUggs schreef:Wauw. Het is een hond hoor. Geen porseleine potje. Beest komt hier zijn hele leven al, kent de regels, weet heel goed wat bij ons wel en niet mag. Simpel.
Om dan te zeggen dat wij onrespectvol met de hond omgaan.. Gadverdamme zeg. Dat is pas een kwetsende, botte reactie.
Ik ben mijn hele leven al met honden. Ik weet HEEL goed hoe ik moet omgaan met een hond. Ik wist toen ik dit topic schreef ook niet dat hij maar tot dinsdag zou blijven, anders had ik ook nooit naar een oplossing of tips gevraagd.
Ik geef netjes aan dat ik de hond niet in mijn kamer wil, om meerdere redenen. Beestje weet van geen ophouden, blijft aandacht vragen en klef op je liggen. Dus dat betekend een hond in mijn bed. Dat wil ik niet klaar. Beest mag hier ook niet op de bank en dat weet hij. Heel simpel, bank en bed is voor ons, verder mag hij overal komen. Ik hoef geen hond in mijn bed of kamer. Wil geen kamer dat naar hond ruikt, en een bed dat er naar stinkt.
Ik zou zeggen; kom maar langs. Dan kunnen jullie met eigen ogen zien hoe 'respectloos' ik met honden omga. Gadverdamme zeg.
Ze zijn daarom vast ook altijd zo blij me te zien, omdat ik respectloos met ze omga. Nee is nee. Zo simpel is het. Dat is met honden onder elkaar ook zo. Genoeg is genoeg, en gaan ze door, dan krijgen ze op hun donder. Zo is t bij mij ook.

maras schreef:Als ik ooit advies over een hond nodig zou hebben ongeacht waar de vraag over zou gaan dan zou ik de mening van Kimmie261 vragen, niet dat ik haar persoonlijk ken maar in alle topics geeft zij een mening waar je als recht geaarde hondenliefhebber iets aan hebt. Ook hier weer geeft zij de moraal van dit verhaal aan: oppas hondje is oud, wellicht aan het dementeren, blijkbaar ook niet helemaal in orde want is " aan de schijt" en daardoor piept ze snachts. Dat je dat als oppas vervelend vindt kan ik me enigszins voorstellen maar in het belang van dit hondje zou je even van je " politiehonden-principes" kunnen afstappen. Als je dat niet wilt is dat inderdaad jouw keus en je hebt gelukkig in NL een vrije keus maar het zou eerlijker naar het hondje en naar je grootouders zijn als je dan aangeeft dat ze de volgende keer een andere oppas moeten zoeken. Ik heb altijd plaats voor zulke hondjes in geval van nood en van mij mag hij op de slaapkamer slapen ( ook al slapen mijn eigen honden daar niet) als dat zou helpen om hem zich prettiger te voelen. Dus als je opa& oma geen raad weten dan stuur hondje maar naar mij voor de volgende vakantie.
wat lief!!
Goof schreef:Ik begrijp TS wel. Vroeger had ik de hond ook wel eens op bed, nu niet meer. Ik vind het smerig. De hond slaapt beneden en ik in mijn schone bed.
Maar..... in het geval van een ouder logeerhondje (die er dus maar tijdelijk is!!), had ik het hondje wel mee naar boven genomen. Kleine moeite om de mand naast je bed te zetten.
Hij spring top bed? Dat heb je na 3x afgeleerd. Mand is prima, bed is niet prima.
ziamara schreef:Je moet nog 2 nachten, nou nou..
Dan ga je er een keertje extra uit.
En juist dat het je eigen hond niet is, zou ik er juist extra aandacht aan besteden. In de zin van dat je niet weet wanneer er wel wat een de hand is of niet.
Bij onze pup merken we nu heel goed wanneer hij in de bench piept voor aandacht, of dat hij echt een plasje/poepje moet doen. Bij een andere hond zou ik niet weten waar hij om piept en er dus wel uit gaan... En ja , verkeerd, je moet het negeren. Maar bij andermans hond zou ik dat niet kunnen. Het beestje zal maar wel pijn hebben.
kimmie261 schreef:hond hoeft toch ook niet OP bed,maar ik schrijf alleen meenemen IN de slaapkamer,daar kan je dan de hond laten slapen waar jij vind dat deze mag slapen,en dat hoeft dus absoluut niet het bed te zijn,zoals hier al eerder geschreven gewoon dan niet toestaan dat deze op bed springt,voor iemand die politiehonden opleidt een peace of cake zou ik denken
dus dat gaan we dan ook niet doen. En ik kan me voor een groot deel ook echt wel vinden in de dingen die je schrijft hoor, maar ik wil dat gewoon niet. Waarom is dat dan verkeerd en word daar over doorgegaan?