Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Santos_05 schreef:Bij een echte fokker gaan de honden niet met 8 weken al bij de moeder weg. Het is hier echt de vraag hoe "hondwaardig" leven de pup heeft. Kan hij blijven spelen met zijn vriendje, zonder pijn?
Amandavd schreef:Santos_05 schreef:Bij een echte fokker gaan de honden niet met 8 weken al bij de moeder weg. Het is hier echt de vraag hoe "hondwaardig" leven de pup heeft. Kan hij blijven spelen met zijn vriendje, zonder pijn?
En waar baseer jij dit op? 8 weken is een prima leeftijd voor een pup om bij zijn moeder weg te gaan.
Amandavd schreef:Alleen de DA kan hierin beoordelen of de fokker dit al had moeten opmerken, wat het hartprobleem aangaat kan ik mij voorstellen dat de fokker het niet gezien heeft. De slokdarm weet ik niet genoeg van. Wat nu het belangrijkste is voor TS is dat ze of een second opinion zoekt, of zich neerlegt bij het oordeel van de DA. Maar simpelweg afwachten is geen optie. Je moet voorkomen dat de pup gaat lijden.
slimmerik schreef:Amandavd schreef:Alleen de DA kan hierin beoordelen of de fokker dit al had moeten opmerken, wat het hartprobleem aangaat kan ik mij voorstellen dat de fokker het niet gezien heeft. De slokdarm weet ik niet genoeg van. Wat nu het belangrijkste is voor TS is dat ze of een second opinion zoekt, of zich neerlegt bij het oordeel van de DA. Maar simpelweg afwachten is geen optie. Je moet voorkomen dat de pup gaat lijden.
Een goede fokker geeft aan dat je na zelf de pups te hebben laten keuren, dat je ook nog even de pup bij je eigen DA moet laten keuren. Ik neem aan TS dat je dat ook gedaan hebt en dat er toen geen gebreken zijn geconstateerd. De fokker heeft in ieder geval aangegeven dat hij vanaf week 7 of 8 braakte. Dat toen toegeschreven werd aan schrokken.
Maar iedere (goede) fokker zal hoe dan ook tot een oplossing op financieel gebied komen naar de pupeigenaar bij gebleken geboorteafwijking. Dus dat is niet echt het punt lijkt me hier.
Mijn zorg gaat vooral over het feit dat TS tegen advies van een DA de hond wil door laten leven en advies vraagt aan bokt. En ik hoop niet dat ze door gaat kwakkelen met die adviezen maar de opmerkingen van de mensen die de hond gezien hebben ter harte neemt. Hoe zwaar ook....
BiancaSLC schreef:Bedankt voor jullie reacties. De fokker is helemaal niks te verwijten.
De aandoening die Lino heeft is aangeboren. Het kan erfelijk zijn, maar hoeft niet. Zijn broertjes en zusjes hebben gelukkig helemaal geen klachten.
Dat een pup af en toe overgeeft nadat hij gulzig heeft gegeten, hoeft niet meteen alarmbellen te laten afgaan. Qua gewicht zat hij op lijn met zijn broers en zussen. De fokker heeft het niet kunnen weten en die nemen we ook niks kwalijk. Lino's halfbroer hebben we daar ook vandaan en het was een bewuste keuze om ook Lino daar vandaan te halen.
De fokker is erg meegaand en heeft zelf compensatie voorgesteld. Ze heeft nog 1 reutje uit hetzelfde nest, die mogen wij eventueel in huis nemen.
Ceetje_bokt schreef:Allereerst wens ik je heel veel sterkte met het nemen van de beslissing die voor de pup het beste is! Lijkt me enorm moeilijk.
Ik heb het hele topic gelezen en vraag me nu het volgende af: krabben de schrijvers die aanvallend/veroordelend reageren op de fokker zich nu achter de oren? Vinden zij dat ze erg snel geoordeeld hebben over een situatie waar ze niets van wisten? Ik kan het alleen maar hopen.BiancaSLC schreef:Bedankt voor jullie reacties. De fokker is helemaal niks te verwijten.
De aandoening die Lino heeft is aangeboren. Het kan erfelijk zijn, maar hoeft niet. Zijn broertjes en zusjes hebben gelukkig helemaal geen klachten.
Dat een pup af en toe overgeeft nadat hij gulzig heeft gegeten, hoeft niet meteen alarmbellen te laten afgaan. Qua gewicht zat hij op lijn met zijn broers en zussen. De fokker heeft het niet kunnen weten en die nemen we ook niks kwalijk. Lino's halfbroer hebben we daar ook vandaan en het was een bewuste keuze om ook Lino daar vandaan te halen.
De fokker is erg meegaand en heeft zelf compensatie voorgesteld. Ze heeft nog 1 reutje uit hetzelfde nest, die mogen wij eventueel in huis nemen.