Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Yipee schreef:Granen allergie bestaat maar is erg zeldzaam. Ik zou nu vooral niet gaan switchen en hierop blijven wat je nu doet. Je kan dit wel aankaarten bij je Dierenarts mocht dit dieet geen effect hebben uiteindelijk.
irmaz schreef:Misschien een keer de Stronghold vervangen door Advantage, ik heb al verschillende katten gezien die daarmee van gelijksoortige klachten als jouw kat afkwamen.
kiwiwitje schreef:Hier ook! Mevrouw heeft al een spuit gehad. maar om dat nou iedere zoveel maanden opnieuw te doen..? Dus begonnen met drainage compositum van de groene os. Dagelijks (dacht ik) door haar voer. en vanaf volgende week beginnen we met de hotspot. Volgens de DA waren het ook hotspots bij Wink. alleen denken wij dat het stress/warmte gerelateerd is omdat als wij bijvoorbeeld lang weg zijn(hele dag) en zij ons niet weg heeft zien gaan het vaak begint. en dan staat het er los van of ze dan alleen is(ouders van vriend). En met warme dagen komt het ook vaak opzetten. Alleen word de hotspot wel aangeraden met eerst de drainage kuur.
Freya6 schreef:Hier ook kat met jeuk. Bij ander voer, direct weer jeuk. Zowel voer met graan als met rijst lijkt de boosdoener. Voer zonder toevoegingen, m.n. kip of vis doen het ok. Rund lijkt ze ook niet tegen te kunnen. Dus is mogelijk wel met voer op te lossen.
Vers vlees werkte hier nog het beste, daar kwam ze ook lekker van aan. Al had ze nog milde jeuk (ws. omdat er ook rund in zat)
ingedebruijn schreef:Oef wat een lelijke plek. Snap dat ze dat steeds weer over krabt. Hopelijk vind je in dit topic een oplossing.
_Milo schreef:Welk materiaal zijn je voerbakjes?
franka75 schreef:hoi die van mij had jeuk op haar kont kan ook een allergie van pollen zijn en je doet er eigenlijk niets aan, de prednison is heel slecht, maar ik snap je keus, ik heb het toen niet meer gedaan en raad eens ineens is haar kont weer aangegroeid was jaren kaal, maar jeuk heeft ze nog steeds.
Alik schreef:hey Jaime, dit ziet er el heel erg hetzelfde uit als waar ik het laatst over had wat mijn kat had. Eosinofiel granuloom, had je het daar nog over gehad met de da?
Cemlys schreef:Mijn ervaring is dat dit soort plekken vaak niet goed reageren op dermiel (en hydrocortiderm), acederm maakt het vaak iets rustiger. Hiervoor moet je flink geduld hebben. Zijn atopica nog overlegd? Cyclosporines willen ook wel eens goed werken, en niet zo nadelig als prednison. Succes en hopelijk slaat het voer aan.
madamX schreef:Yipee schreef:Granen allergie bestaat maar is erg zeldzaam. Ik zou nu vooral niet gaan switchen en hierop blijven wat je nu doet. Je kan dit wel aankaarten bij je Dierenarts mocht dit dieet geen effect hebben uiteindelijk.
Een zwaar achterhaalde gedachte/mening; onvoorstelbaar dat ze nu nog steeds zo blijven hangen in de tijd in "Utrecht".
Granenallergie komt wel degelijk voor, steeds vaker zelfs. Blijkt te maken te hebben met teelt maar vooral ook met bewerkingen ervan. En btw, hoeveel granen eet een hond/kat van nature? Waarom zit het überhaubt in honden/kattenvoeding, het hoort er niet in thuis....
Die beesten zijn gemaakt om vlees te eten aangevuld met een minimale hoeveelheid vers plantaardig materiaal en een deel half verteerd plantaardig materiaal vanuit de maag van de prooi; maar geen granen.
Orijen, Acana, Feeringa zijn merken die zich bezig houden met graanvrij voer; enkele soorten daarvan bevatten ook geen gevogelte.
Neem inderdaad wel een paar weken de tijd om te kijken op welk voer ie het best gaat doen, niet te snel wisselen.
Jaime_ schreef:Met de prednoral tabletjes heel goed! Geven van de tabletjes gaat makkelijk en ze heeft sindsdien geen jeuk meer. Wond is grotendeels genezen, is nog een klein stukje over, dat gaat soms nog weer open omdat ze de hele dag met onze kitten speelt en dat er soms wel hard aan toe gaat. Ze blijft sowieso op de prednoral totdat de wond echt helemaal weg is, en dan langzaam eens proberen wat er gebeurt als we de prednoral weg gaan laten (eerst om de dag enz) of dat ze toch altijd op een kwart pilletje zal moeten blijven.