laura1204 schreef:Dankjewel voor je super duidelijke uitleg xDenies! We hebben reserve kooien staan, dus scheiden gaat makkelijk. Moeder hamster is geloof ik ongeveer 4á5 maand (denk nog iets jonger). Maar hebben net zoalng gewacht met het nestje totdat we zeker wisten dat ze oud genoeg was.
Je kunt er zeker vanuit gaan dat dit het eerste, laatste nest is!
Nogmaals, bedankt voor de tips en uitleg, maar dan toch nog een vraag met oog op drinken. Gewoon een waterbakje met knikkers in het hok zetten of het bij t drinkflesje laten?
Ik heb altijd waterbakjes en leg daar flink wat knikkers in dat je een miniscuul laagje water hebt.
Advies leeftijd voor een dwerghamsters vrouwtje voor een eerste nest is tussen de drie en vijf maanden oud.
Vanaf 23 dagen moet je de mannen en vrouwen splitsen. Mama is ze dan ook wel goed zat vaak. Tot ongeveer vier weken laat je dan alles nog bij elkaar op geslacht en daarna ga je de gewichten in de gaten houden voor ze mogen verhuizen. Vijf weken is een vaste stip om te verhuizen 
Ik ben overigens een bewuste hobby fokker van Dwerghamsters en heb al de nodige ervaring opgedaan. Ook helaas wat mindere ervaringen maar dat hoort nu eenmaal bij het fokken.
@ Eef_doortje,
En helaas hebben veel dierenartsen vrij weinig echt goed verstand van kleine knaagdieren. Maar dat is een ander discussie onderwerp