Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
.
. Arrabel schreef:Het is misschien niet makkelijk om het je voor te stellen (of juist wel, als je het beestje goed kent), maar ik kijk altijd 'door de ogen' van het dier.Nu vraag ik me af... Wanneer is het genoeg?
eilleen333 schreef:Is ze in huis ook angstig?
Incontinentie vind ik geen reden om een dier in te laten slapen. Voor de overlast zijn oplossingen.
Ons oude hondje is jaren incontinent geweest (vanaf 8 jaar denk ik?) en uiteindelijk met 16,5 ingeslapen wegens een geknapte darm tumor. Na haar overlijden het gore kleed vervangen, no problemo. Dat hoort bij het hebben van een dier.
Maar als de hond continu angst heeft is het een andere situatie.
Arrabel schreef:Ik wist niet dat er ook luiers voor honden bestonden Ellepel, ik ga morgen bij de dierenwinkel kijken.
Ze is uiteraard helemaal nagekeken door de dierenarts. Ze heeft een ietwat verminderde nierfuctie maar daar is weinig aan te doen (ze heeft al speciaal voer). Ook niet aan haar staar en doofheid. De angst uit zich in dat als ik haar wil aaien ze schrikt. En door dat ze in de war is. Als ik net mijn bed uit kom dan rent ze meteen luid blaffend naar de voor deur.. Maar dan moet ik me eerst aankleden. Bang voor het donker is ze volgens mij niet. Ze slaapt rustig op bed maar gaat er rond 04:00 (denk ik) uit en gaat dan in de kamer plassen en poepen.