Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Marcella_e schreef:Wat zij ook zegt en ik mij persoonlijk wel weer in kan vinden is waarom zou je elke dag versvlees voeren. Als iedereen dat gaat doen worden er weer veel meer dieren dood gemaakt worden om honden voer te maken en dat terwijl honden nog heel veel andere soorten voeding kunnen verwerken.
.
er worden geen dieren voor honden gedood,honden eten restvlees wat wij mensen niet eten, anders wordt dat simpelweg weggegooit,is dat niet zonde dan??
kimmie261 schreef:er worden geen dieren voor honden gedood,honden eten restvlees wat wij mensen niet eten, anders wordt dat simpelweg weggegooit,is dat niet zonde dan??
en ik zie geen enkele meerwaarde in het voeren van brokken aan mijn honden, geef voor dat geld( brok is echt loeiduur) liever vlees aan mijn honden

Marcella_e schreef:kimmie261 schreef:er worden geen dieren voor honden gedood,honden eten restvlees wat wij mensen niet eten, anders wordt dat simpelweg weggegooit,is dat niet zonde dan??
en ik zie geen enkele meerwaarde in het voeren van brokken aan mijn honden, geef voor dat geld( brok is echt loeiduur) liever vlees aan mijn honden
Als de vraag vele malen groter word worden er wel degelijk dieren voor gedood hoor.
Wat denk je van de BARF voeding. Dan zijn hele stukken dieren en zeker geen rest afval
Maar ieder zijn mening. Ik vertel die van mij en jij mag die van jou hebben en uiteraard gewoon voeren waar jij je (en je hond natuurlijk) je fijn bij voelt.
Tevens hoeft een goede brok heus geen kapitaal te kosten.
Wij voeren KIVO. Een zak Kip en Rijst persbrok van 15 kg kost 35 euro. Die hebben ook gemalen versvlees. (die van mij eet dat helaas niet, anders had ik wel vaker vlees willen voeren opzich, maar ze doet het op brokken ook prima)

kimmie261 schreef:ik voer barf stukken en ja dat zijn stukken afvalvlees... of je koopt bv braadkippies,gewoon die wij mensen ook opeten...
en er worden tot nog toe meer dieren gedood als dat de honden aan vlees opeten,en nee ze zullen echt geen dieren gaan slachten voor hondenvoer![]()
15 kilo 35 euro is dus 2,33 de kilo,daar koop ik ruim 2 kilo vlees voor.. en dan hoeveel "vlees" zit er in die brok?
[***] schreef:In Smuldier zit voornamelijk 'restafval' als het goed is.(ben zelf overigens wel vegetariër) Daarnaast ben ik van mening dat een hond van nature een vleeseter is, en ze eet het ook liever merk ik, brokjes laat ze vaak staan maar het vlees eet ze meteen op. Maar wat is volgens jou dan wel een goede brok die niet duur is?
speurneusc schreef:dat van die verteringstijd is achterhaald, ze kan brok en vlees tegenwoordig zelfs samen geven. Maar overschakelen van brok naar vlees kan in 1 x, je geeft aan dat ontlasting nu ook al niet goed is dus zal het er weinig erger van worden, eerder opknappen.
kimmie261 schreef:of ik een clowntje zet maak ik zelf wel uit...maar geloven dat er dieren geslacht gaan worden voor louter honden vlees te geven is geloven in sprookjes.
en ah ik zie het al die brok...nog best duur eigenlijk die 35 euro als ik het zo zie ....dat bedoel ik dus met brok is loeiduur,als er een beetje vlees van waarde inzit ( al dan niet dood gekookt en verhit) dan is brok al helemaal niet betaalbaar tov vers vlees voeren.
kimmie261 schreef:waar schrijf ik dan dat je slecht voert dan??
ik zeg alleen dat ik brok duur vind tov vers voeren... [ Afbeelding ]
en dat het daarom voor mij geen enkele meerwaarde heeft om dat te gaan voeren,of omdat er anders meer dieren geslacht zouden gaan worden ( wat niet zo is) en zelfs dan nog zou ik mijn honden geen brok gaan geven,of een dier nou voor ons geslacht wordt of voor andere dieren ,is mij dan om het even.

doet nog te veel zeer... kimmie261 schreef:ja dat bedoel ik...70 euro voor 12 kilo daar haal ik 60/70 kilo vlees voor
en ik geef geen groentes en fruit bij mijn honden...ik ben ook geen BARFer ,ik geef kvv én stukken vlees en hou daarbij de nrv percentages aan,alleen de jonge honden eten voornamelijk wel hele stukken vlees kvv vinden ze echt niets aan
mijn profiel moet ik eens aan gaan passen,maar ik kan 2 honden nog niet verwijderen![]()
doet nog te veel zeer...