Hond blijft in regen liggen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Jet4You

Re: Hond blijft in regen liggen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 13:49

Die van ons (cane corso) gaat ook niet in het hok. Ik denk omdat ie dan niks meer ziet. Hij gaat wel onder een luifeltje wat ervoor zit. Verder loopt ie ook rond in stortregen en hagel, maar uiteindelijk zoekt ie dan toch een droog plekje op gelukkig.

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 13:51

Die van mij blijft inderdaad erg lang liggen enzo, maar op den duur gaat die van mij wel uit de regen. Of onder een afdakje of naar binnen, maar anders laat ik hem mooi z'n gang gaan :j

Ilova

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 14:01

Geen idee, ik ken de hond in kwestie niet maar kan er een mogelijkheid zijn dat ze bang is onder een afdak? (Ooit geschrokken van een donderslag toen ze er onder stond, etc...)
Ik heb een hond die, als hij ergens bang voor is er voor z'n kop niet bij in de buurt wil komen, al moet hij daarvoor in de bloedhete zon staan.

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-15 14:04

Goh, ik denk het niet.. Het eten en drinken staat ook in de ren en ze gaat daar toch gewoon eten en drinken.
Ze is ook niet lastig als hen daarin opsluiten.

Ze is wel zo slim om in de schaduw te gaan liggen als het warm is. Maar als het regent moet ze daar absoluut in liggen. Ze is helemaal gek op water, als er ergens druppels aflopen is ze ook super geïnteresseerd. Dus daar begrijp ik de beweegredenen. Maar in het midden van de tuin liggen te slapen in de regen blijf ik vreemd vinden.

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 14:06

Ik denk dat jij je zelf drukker maakt dan de hond zelf. Het is natuurlijk voor ons een beetje vreemd om in de regen te gaan liggen, maar voor hun is het waarschijnlijk heel normaal :j

Ik denk dat je niet te veel zorgen om moet maken :)

ultimate

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 15:17

Mijn BC kon ook zo buiten blijven als een zielige hond.

Ik zou toch proberen te zien als het niks te maken heeft met de andere hond. Hierarchie lijkt soms heel subtiel maar kan er effectief zijn (en is er ook, het blijft roedeldieren) en misschien speelt dat ook een rol.

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-15 15:19

Ik sluit dat idd niet uit dat ze toch het gevoel heeft dat de binnenhokken voor de andere hond zijn. Maar hoe los ik dat op...

ultimate

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 15:33

Tja moeilijk te zeggen zo achter een scherm ...
Hoe zou je BC reageren als de Mechelaar er niet is ? Gaat hij rustig blijven ?
Ik zou gewoon iemand de mechelaar laten weghalen, jij even bij je hond blijven en dan weggaan en zien wat er dan gebeurt

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-15 15:43

Toevallig waren de honden uit de tuin geraakt 2 weken geleden.
Toen we thuis kwam lag de BC op de oprit te wachten terwijl de mechelaar diep in het bos zat.

Dat de mechelaar weg is gaat haar weinig uitmaken denk ik. Als we op wandeling zijn dan scheiden we ons wegen wel meer om apart wat oefeningen te doen.

Kan straks wel even de camera plaatsen en met de mechelaar vertrekken en kijken wat ze doet.

Ilova

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 15:43

Laat de dominante hond jouw hond toe als deze onder het afdak komt?
Wat je misschien kan doen is de dominante hond eerst voeren onder het afdak en daarna jouw hond voeren (ook onder het afdak) Zodat hij snapt dat hij nog steeds lager in rang is maar toch onder het afdak mag?
Ik ken je hond natuurlijk niet dus jij weet het beste wat voor hem kan werken ;)

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-15 15:50

Ja dat is allemaal geen probleem. Ze hebben ook 24/24 eten staan. Ze staan vaak naast elkaar te eten. Bij het eten zal eerder mijn BC de mechelaar wegjagen, terwijl speelgoed de BC absoluut niet in de buurt van het speelgoedje van de mechelaar mag als zij er mee aan het spelen is (wat heel weinig voorvalt).
Ze jagen elkaar nooit weg of maken geen ruzie. Maar ze kennen elkaars lichaamstaal zeer goed natuurlijk. Dus er zullen subtiel dingen gebeuren die mij al niet meer opvallen in het dagdagelijkse leven.

Heb vooral het idee dat de BC geen vast plaatsje heeft. Ze had zelf een ingang gemaakt in het vervallen tuinhuis, dan kwam ze steeds daaruit als we haar riepen. Nu zie ik haar daar nooit meer liggen. Er liggen op verschillende plaatsen dekentjes/kussen/mand.

Heb ook al geprobeerd van met speelgoed/knuffeltje van haar duidelijk te maken dat dat haar plaatsje is, maar lijkt ook niet echt te werken.